Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2699 ggr
Eklang
0

"Emo-sminkning"

Jag blir så trött på alla som säger att man har Emo-sminkning. Så fort jag har svart kajal (eftersom att jag tycker det e fint) så kallar folk mig emo. jag behöver inte ha alls så tjockt sträck men blir ändå kallad för Emo. Visst kanske jag har en lite annorlunda stil, jag har mest svarta kläder men inte behöver man vara emo för det, och så vitt jag vet så har fashion-core stilen massa färgglada färger blandat med svart så istället för Emo borde jag klassas som goth. Men det gör jag inte pga. att alla dom som kallar mig Emo inte har någon aning om vad dom pratar om. Herregud det finns modeller som har hur mycket mer kajal än mig och inte blir dom kallade för emo. Kanske det beror på kläderna men glad blir man inte när man blir kallad emo.

Jag har ingen aning om det jag skrivit passar in här men var tvungen att skriva av mig Skäms (ändra gruppen om jag lagt den fel)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Honungskaka
0

Bry dig inte! Dom har ingen rätt att kalla dig Emo Så bry dig inte om folk kallar dig det! Vem säger att Kajal är emo? Många kombinerar söta kläder med svart nagelack eller annat sådant och det är riktigt coolt enigt mig!

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

Aviendha
0

Jag använder eyeliner och ibland kajal och har inte rällan mörka kläder men har aldrig blivit kallad emo faktiskt. Förstår om det är jobbigt, men försök tänka att det får stå för dem, du vet ju vad du är och inte är, eller hur? Det är ju alt som räknas, även om emo verkar ha blivit ett skällsord nuförtiden.

Eklang
0

#1 ja precis.
#2 jajamen.

Jag får helt enkelt ta det på den lugna sidan Tungan ute

Jojaton
0

Eftersom du förhoppningsvis vet vad emo är egentligen (musiksmak) så ta inte åt dig. Det är ju deras problem att de inte vet bättre.

Johanna - Instagram

Fiona
0

Bry dig inte! Om du själv vet om att du inte är emo (stil/musiksmak) så kan du ju upplysa dom om att emo är en stil/musiksmak och inte kajal. Stå på dig!Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
0

Kan inte annat än hålla med resten, och precis som #4 skriver är ju emo en musiksmak. - Ta ingen skit! :) (Som grynet sa, eller va var det hon hette? x) )

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Eklang
0

#4 #5 #6 ja precis min mening egentligen. Men hur många gånger har man inte sagt det och dom fortsätter bara. hmm barnungar Glad

JMax
0

Skit i dom bara o ignorera dom istället.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

gullenos
0

De som säger att du är emo har tydligen ingen koll på vad det är.

En annan konstig sak är att de som är emo säger "jag är inte emo det är en musikstil"

Sen går man till en annan och säger "man kan inte vara emo det är en musikstil", då blir dom skitsura.

Haha det har iaf jag varit med om!

Men jag tycker att du ska bara sluta och bry dej. De har tydligen så tråkigt liv att de måste hacka på andra istället för att gör någon nytta i sitt eget!

Eklang
0

#9 haha ja. Istället för att plugga driver dom omkring och hackar på andra. Undra varför. Egentligen

Sosso
0

Nån kallade mig också för emo en gång av samma anledning. Jag ignorerar sånt för det är dom det är synd om. Dom ska inte få trycka ner en bara för att dom har problem. : P

kerre
0

har blivit kallad emo en gång av några smågrabbar i götet det var lite roligt för några alkisar skällde ut dem "ser ni inte tuppkammen hon är ju punkare" haha väntade mig inte stöd från det hållet.

konstigt hur ord blir skällsord som esteter är lite av ett skällsord estetjävel etc och estetiskt betyder ungefär snyggt så de skriker snyggingar och snyggjävlar om man lyssnar rätt ;) stå på dig och ha din stil det är tuffast

Nitapitabrod
0

Strunta i dom.Dom har ingen rätt att kalla dig emo.Min kompis klär sig i emo stilen och blir också kallad emo men dom känner henne inte det är på personligheten man vet om dom är emo eller inte så ignorera dom bara.

gullenos
0

tänk på att emo behöver väll inte vara något dåligt? (:

Eklang
0

#14 det har du ju rätt i men när dom börjar med att jag ska gå och cutta mig så blir man ju lite förargad.

gullenos
0

#15 HAHA! Förlåt om jag skrattar men jag skulle bara skratta åt dom och inte bry mig verkligen. Vilka töntar hur kan man bete sig så det e ju skrattretande haha.

Mulki
0

hahah bry dig inte,vet de äns vad emo betyder? (emotive hardcore) det är en musik stil.

de som säger så är så patetiska att det inte finns.Skrikandes

Ebba-A
0

#17 Ganska gammal tråd ;)

Värd på Choklad iFokus

Birke
0

Tala om för dom att du tkr det är snyggt och att du tönker fortsätta ha det, och att dom därför lika gärna kan sluta bete sig som 3:e klassare. Du kan också tala om för dom vad emo betyder;)

elyse
0

Jag tror att det tyvärr är något man får ta om man är lite yngre. Som vuxen är det inte lika många som kommenterar ens smink.

JMax
0

Vuxna kommenterar ju inte ens om typ mascaran har åkt ner på nån…

elyse
0

#21 Näe, man får liksom bygga upp en deal med folk om att man BÖR kommentera sådant, ja, för att vara snäll.

JMax
0

Precis, som på jobbet tex kan folk gå halva dan med mascaran på trekvart, även fast det inte är nån jag umgås med direkt så brukar jag säga till. Skulle jag se skum ut på nått sätt så vill jag ju gärna att nån säger till. Som nyss när vi gick från resturangen tex…jag hade mat som hängde ner på kinden men betalade, traskade därifrån in på campingens kontor o in i jourbutiken det var både anställda o mer folk därinne men ingen sa nått o på toa ser jag att jag har mat kvar…Tur vi ska härifrån i morrn Skrattande