Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 3990 ggr
Anna
0

Inför skolavslutningen

Det närmar sig skolavslutning återigen! Hur tänker ni alla ang outfits, klänningar, skor, hår osv? Börjat planera än? Kanske redan införskaffat det ni ska ha på er?

Visa, fråga och berätta!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slutar ettan och hade tänkt mig detta på bilden ihop med en kort jeansjacka om det är kyligt/mulet, vad tror ni om det?

Sedan antagligen bara utsläppt, plattat hår med uppsatt lugg och lite armband.

Skorna är 11cm klack (då blir jag 180cm), tycker ni det är för mycket för "bara" en skolavslutning?

annaattlid.se

Musiken
0

Jag har samma klanning i svart! Skrattande

Min avslutningsceremoni blir inte forrens i november och da kommer jag anda bara en ful kapa och lojlig hatt sa jag vet inte hur jag ska gora med klader riktigt… Antagligen bara nagon snygg penn-kjol eller bodycon-klanning. Classy.

Nu till sommaren sa har vi en utstallning som fungerar som "avslutning" och da blir det classy igen. Kommer folk fran branchen som man maste imponera pa. Funderar pa olivgron pennkjol och vit somrig blus med langa guldsmycken och sa tan-fargade skor med klack till det. Vill inte se for allvarlig ut heller da jag ar en konstnar och vill vara mig sjalv.

Ang din outfit sa vill jag bara varna for att klanningen ar KORT. Jag ar 156 och den racker mig precis over rumpan. Kanske matcha med tights? Men det ser bra ut!! :)

Anna
0

#2 Tack för varningen! Om den är för kort kan man ju köra med tights/strumpbyxor under som du sa :)

annaattlid.se

Fiona
0

#1 Ser jätte fint ut :)

Jag slutar ettan och vet inte riktigt vad jag ska ha på mig än, blir väl någon klänning av nått slag! Uppdatering kommer

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JMax
0

#1 Riktigt snygg outfit! Jag är lite avis på er, kanske ska fixa mig en egen avslutning av nått slag så jag kan piffa upp mig lite!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

emelie92
0

Jag slutar 2:an och jag har inte alls tänkt på det förrän nu..! Någon sorts klänning blir det absolut! Och mycket smycken!

Elshira
0

Jag kommer inte klä upp mig särskilt inför min egen skolavslutning (gymnasiet), kommer däremot vara med i diverse sketcher iförd mina arbetskläder (alla har lika på fabriken, dvs blå byxor och röd skjorta).

Däremot ska jag på pojkvännens avslutningsbal där jag kommer ha en "ritkig" balklänning.

Är så nöjd med mitt inköp som jag dock hade när jag slutade 9:an då det sagts att det skulle vara bal efter middagen osv (vilket det inte blev tydligen även fast det stod i programmet…) så där kom jag i "värsta" finklänningen när alla andra hade en vanlig kjol och ett linne… xD Och jag som hatar att vara i centrum fick ju minst sagt uppmärksamhet (dock bara snälla komentarer)! Tyst

Jag till höger på bilden

Hakuna matata!

Emelie-G
0

Jag slutar tvåan och är sugen på en maxiklänning till skolavslutningen, i en enkel och ganska slapp modell för annars kan det nog se väldigt uppklätt ut iom längden på klänningen. Har hittat en fin blommig sådan från Nolita, men är lite osäker på om den är värd priset för jag kommer nog inte använda den så mycket mer än på skolavslutningen och ev midsommar sedan..

Men det är ju en nästan en hel månad kvar så hinner säkert hitta något =)

elyse
0

Enda avslutningen jag är med på är den officiella dagen för sommarlovets början på förskolan där jag jobbar. Lite ska jag nog klä upp mig, men jag vet inte hur ännu. Det blir nog en klänning, kofta och sandaler.

soetisen
0

Jag kommer ha på mig en gul axelbandlös klänning från gina tricot och sen antingen ett par vita högklackade skor eller ett par svarta högklackade skor eller ett par svarta sandaler. Har lite beslutångest. Har jag svarta skor nedtill så känner jag att måste ha mörka smycken upptill, medans om jag har vita skor så kan jag välja lite mer fritt. Har jag högklackat känns det nästan för uppklätt, men jag vet inte…

Det som är tråkigt är att nästan ingen klädde upp sig i skolan förra året, hoppas det blir bättre i år.

- Medarbetare på studier.ifokus

ssofia
0

Eftersom jag tar studenten kommer jag bära en vit klänning, studentmössa och ett par bruna gladiatorsandaler (eftersom jag får skoskav lätt av mina klackar)

När jag hittade klänningen blev jag fast direkt, verkligen en sådan jag har haft i tankarna hela tiden, fast bättre och snyggare!

Visst, den är i kortaste laget, men är det kallt och blåsigt får jag väl dra på mig ett par leggins under och en kort svart jeansjacka över Skrattande

Lite synd att jag inte kommer kunna vara fin i håret på grund av mössan.. men det är ju det balen är till för! Glad

elli-kleo
0

Jag ska ha en som "#10" fast i ljusrosa :D

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Emelie-G
0

Nu har jag bestämt mig, tror jag hehe =) Vill helst ha en maxiklänning men har inte hittat någon jag tycker om så nu lutar det åt denna klänningen (finns på Raglady i Gbg), en svart, kortare figursydd kavaj från Pepe Jeans och mörkbruna gladiatorsandaler med guldnitar.. Samt detta halsbandet (finns också på Raglady), massa armband och ringar :)

Fiona
0

#13 Gud vilken söt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anna
0

För mig är det ändrade planer, det blir ljusa jeansshorts och ett somrigt linne tillsammans med skorna i #1. Glad Vi har bara en kort avslutning med klassen i sporthallen.

annaattlid.se

Jojaton
0

Jag kommer ha antingen ett par ljusa korta jeansshorts och ett korallrosa linne med en massa volanger, samt bruna klackar, eller samma skor med ett par "sailor"shorts med hög midja och ett rödvitrandigt linne instoppat i shortsen till Glad

Kommer också bli ca 1.80 i mina klackar, men har några andra långa tjejer i min klass, och några av dem kommer nog också ha klackar så det är ganska lugnt tror jag Glad

Johanna - Instagram

Fiona
0

#16 De är fint att va lång! Skrattande blir nog toppen!

Jenny

Anna
0

#16 Jag har tjejkompis en i klassen som är över 180 utan klackar, men även en killkompis som är 195, får hålla mig vid dem Flört

annaattlid.se

Jojaton
0

#18 Haha precis :)

Johanna - Instagram

elli-kleo
0

# 12 Jag har bytt klänning! Ska inte ha ljusrosa spetsklänning längre. Jag ska ha en ljus grå i en annan modell ;)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Birke
0

Jag har inte hittat varken klänning eller skor än :O Börjar bli bråttom, men ska gå imorron på stan och kolla :)

cykelpump
0

Tar studenten och detta ska jag ha :D Menklänningen är beige aktig och skorna är lila :P.. Kanske inte så bra kombo men ja så ska jag ha det iaf :P Och en ful mössa xD Kommer även ha hotpants från gina under pga klänningen e grymt kort och om jag nu skulle röra på mig lite mer (hoppa) skulle alla få en "trevlig" syn :P Ska även kolla efter en jeansjacka till tror jag :)

Musiken
0

Detta hade jag pa mig pa varan "avslutning" (oppning av utstallningen) :)

Musiken
0

Lite battre bild pa kjolen, aven om hela inte syns Obestämd

Fiona
0

#22 Du är ny va? =) Välkommen!

Jenny

cykelpump
0

Haha, nja inte dirr :P Skriveit i nån tråd förut ;D Sitter mest o läser trådar här :D Men tackar :)

Birke
0

Har köpt ettt vitt enkelt linne från H&M och en midje kjol. Snålade verkligen i år, och det är jag glad för. Annars har jag varje år köpt ngt som jag inte har använt emr än de få timmarna på skolavslutningen. Ska skaffa skor imorron, o ngt färgglatt halsband som livar upp.

Jojaton
0

#22 Åh, älskar dom skorna - så sjuuukt snygga!

#27 Känner igen det där…

Johanna - Instagram

Fiona
0

Verkar inte ens som att de är något uppklätt på vår avslutning men får väl dra på mig en klänning om jag har någon, blir inget nytt i alla fall!

Jenny

Birke
0

Här är hela min klädsel :) Tkr ni halsbandet passar in?

Det hela tillsammans är mkt sötare i verkligen heten. Lyckas helt enkelt aldrig få till det på bild, menmen.

Fiona
0

#30 Ser fint ut :) Personligen hade jag skippat halsbandet!

Jenny

Birke
0

#31 Passade inte riktigt in va? Tyckte nästan det, men hinner inte köpa ngt nytt, och det ser så tråkigt ut utan lite färg -.- Om jag hinner sticka in till stan efter skolan imorron efter skolan o hästarna så ska jag kolla efter ett nytt, annars har jag det.

Belindaa
0

Jag har köpt en ljusljusgrå klänning från Bikbok. Ska även använda den på min brors student och midsommar. Hade från början tänkt använda något jag kan ha annars också, typ shorts och något, men lyckades inte hitta något som föll mig i smaken.
Köpte även ett par kilklackar från Vagabond som jag ska ha till, men de hade jag köpt även fast det inte varit skolavslutning :)

JMax
0

Vad fina ni kommer vara allihop!

Birke, jättesöt outfit! Passar till sommaren!

Birke
0

#34 Tkr du att jag ska skippa halsbandet? Tack förresten :)

JMax
0

#35 Den är klurig…minns jag inte helt fel passar halsbandet väldigt bra i hop med dina ögon men samtidigt kan outfiten bäras utan halsband. Lurig fråga.

Birke
0

#36 Äh, får köra på halsbandet. Orkar inte krongla ;)

JMax
0

#37 Det blir jättebra!

Hur det än blir eller vad man har på sig så blir det sommalov i vilket fall!!Skrattande Tjohoo till er!!

Emelie-G
0

Har roat mig med att prova lite olika alternativ till skolavslutnignen imorgon och har bestämt mig, tror jag haha :p Blommig (fast kanske lite väl urringad?) klänning från Kling och marinblå kavaj i collagetyg från Svea. Annan frilla än på bilden såklart, plattat och utsläppt hår lutar det åt och skor har jag inte bestämt än.

Och JA jag kände mig jättedum när jag körde lite "outfitposer" med självutlösaren haha, men nåt får man ju fördriva tiden med när det inte är något kvar att plugga ;)

Fiona
0

#39 WOW VILKEN KLÄNNING!!! Skit snyggt Skrattande

Jenny

JMax
0

#39 Grymt snyggt!!! Perfekt kombination!