Matcha nagellack?
När ni har nagellack, matchar ni alltid färgen med färgen på era kläder/accessoarer? Jag försöker alltid matcha, men det fungerar inte alltid. Dock brukar jag ha mycket basfärger - guld, svart och ibland blå som fungerar till de flesta kläder.

Oftast men inte alltid o precis som du så kör jag på lite basfärger, silver o pärlemorskimmer går ganska mycket nu.
När jag gjort naglarna på salong ser de ju likadana ut i 6-8 veckor så då kan jag inte matcha men jag brukar välja en färg som passar årstiden/månaden. Typ rött runt jul, rosa, turkos eller nått sommrigt på sommaren osv.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag försöker matcha nagellack med accessoarer och kläder ibland, tycker det är rätt kul att hitta matchningar. Men viktigaste är att jag ser till att nagellacket inte skär sig med kläderna. Undviker till exempel att ha rosa nagellack till röda kläder och tvärtom (brukar också tänka på när andra har nagellack till kläder som skär sig, gillar det inte).
Men jag gillar verkligen när detaljer matchar som till exempel nagellack och nån håraccessoar :)
- Medarbetare på studier.ifokus

Tänker inte så mycket på det men försöker att inte missmatcha allt för mycket!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Biter på mina naglar :( och målar därför inte. Dom enda nagellack jag har är en silverglittrig typ och svart. :P Men matchar inte… har nagellack som passar till allt så.
Har kanske inte tex rött nagellack till en annars ganska rosa outfit, men annars brukar jag inte orka bry mig överdrivet mycket :)

Haha nja, det brukar jag väll inte göra. Har alltid naglarna i olika färger, mintgrönt, korall, beige, metallicblå osv. Använder även ringar typ varje dag, så när jag använder min turkosa ring får jag väll tänka efter lite, de andra ringarna är mest i silver, svart och vitt.
Men en gång hade jag den turkosa ringen och mintgröna nagellacket, funkade det med ;)
Jag försöker oftast "bryta av" med färgen på smink och nagellack. Tycker att det är finast så; om man plockar upp någon färg på lacket som det bara finns väldigt lite av i plagget.
Ett färgglatt nagellack kan liva upp vilken tråkig outfit som helst.
Jag kan, för övrigt, rekommendera China Glaze. Deras nagellack är både coola och hållbara. 
Exempel:
Just nu har jag på mig samma klänning som Columbine på denna bild och matchar med nagellacket Sun Worshipper från China Glaze's nya kollektion Poolside.

Använder typ inte nagellack - är nästan lite rädd för det haha :P Har ett enda nagellack, och det är en genomskinlig nagelstärkare. Funderar på att köpa ngr roliga färger tills i sommar (om jag nu kan lyckas få naglarna i någorlunda fint skick), men blir lite osäker när ni snackar om att matcha o så. Jag är för lat och snål ;)

#11 Haha nej skit i det ;) Det är lugnt, tänker nästan aldrig på att matcha. Matchar det så är det av en ren slump, "Ja men det är ju samma färg! Den kör vi för." typ ;)
Köp nagellack från Depend så kostar det inte en förmögenhet. Kvaliteten är ju andra bullar det, men det duger då för mig i alla fall.

Jag anvander mest rott nagellack, sa jag matchar inte. Anvander dock i princip aldrig rosa klader, sa det funkar bra. Blir det till att det slar slint i huvudet och jag faktiskt drar till med en gammelrosa t-shirt eller nagot sa blir det genomskinligt nagellack.
Letar desperat efter ett fint korallfargat nagellack for ovrigt, men hittar verkligen inget :( Antingen sa ar det alldeles for orange, eller sa gar dem mer at det neonrosa hallet… Vill ha ett som inte ar for grallt i fargerna, utan lite mer ner-tonat.
// Amanda
#13 Vill inte gå alltför mkt OT, så jag mailar dig förslag på några korallfärgade som jag har hittat inom kort. :)

#12 Tror jag skiter i det ja :P Kanske kan bli känd som "den där bruden som går runt på stan och ser ut som en vet inte vad" ;)

#15 Äh jag tror inte att någon bryr sig nämnvärt! Kör på lite läckra sommarfärger, skitnsyggt till brännan!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Har man fel färg på nagellacket så förstörs outiften tycker jag, man vill ju ha en snygg helhet! :) Det är det lilla som räknas ;)