Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: ot-off-topic
Läst 1972 ggr
soetisen
0

Abonnemang?

Har ni några abbonnemang? Isåfall hos vilka?

Planerar nämligen att köpa en ny mobil och funderar då på tre. Fick något specialerbjudande att jag skulle betala 99 kr/mån och och får då ringa för allt, det är jag bunden till i 24 månader. Sammanlagt blir det 2400 kr ungefär. Dem första tre månaderna får jag 198 kr att ringa för men behöver bara betala 99 kr. Så nästan 100 kr gratis i 3 månader.

Annars om jag betalar kontant så får jag betala 1700 kr för mobilen. Sen om vi säger att jag ringer för 75 kr i månaden. 75*24 månader är 1800. Så det blir sammanlagt 3500 kr.

Dock när jag var där igår, så sa tjejen som var där att det var 99 kr att ringa för + 29 kr som man måste betala i månaden som inte gick att ringa för. När jag var där idag så var det en annan där och han sa eftersom han var butikschef så hade han rätt och jag skulle inte betala dem 29 kronorna extra i månaden. Men på hemsidan står det som den första sa, 99 + 29 kr i månaden.

Det här gör mig sjukt förvirrad, fick jag något specialgrejs eftersom han var butikschef, eller är det en bluff? Hur ska jag göra? Ska jag ta tre?

Har ni något abonnemang eller kontantkort som ni rekommenderar?

För den som undrar så blir det den här telefonen i rosa :D

- Medarbetare på studier.ifokus

Elshira
0

Jag har Glocalnet och den kostar 99 kr månad och med det har jag 3000 fria samtalsminuter och 3000 fia sms till alla operatörer. Det enda extra jag betalar är öppningsavgiften på 1 kr/samtal.

När jag band mig i 24 månader fick jag även köpa min nuvarande telefon på avbetalning (200 kr/månad) för ca 1000 kr billigare än det normala butikspriset på den, så det tjänade jag helt klart på.

Har täckning över allt - i skogen, i fjällen osv så det kan jag inte klaga på (på de ställen jag verkligen inte förväntade mig något där endast telia har max en "plupp" har Glocalnet faktiskt haft bra förbindning med minst en "plupp" mer). Så är perfekt för mig på landet ^^

Telefonen jag köpte har behövts lämna in på reparation två ggr (men det är ju inte deras fel så att säga), det har varit helt gratis - de betalar frakten både till och från dem samt reparationen.

Kan faktiskt bara rekomendera dessa som är "Lägst" av alla. Kändes lite "risky" att börja med ett inte allt för väletablerat företag men känns bra nu i efterhand efter 3 år som kund. De gånger jag behövt få kontakt ang. telefoner eller andra frågor så har det gått både snabbt och smidigt.

Så de kan jag absolut rekomedera!

Har tidigare haft kontantkort hos comviq och abonemang hos telia men bytta pga priserna.

Hakuna matata!

Birke
0

Har abonnemang, men vet inte vilket. Pappa fixar vet ni ;) Tele2 iaf.

Jojaton
0

Min tips : köp telefonern kontant. Det lönar sig - alltid!

Johanna - Instagram

JMax
0

Snygg telefon! Man måste väl skriva på nått papper o där måste ju stå exakt vad som gäller?

Bara för att han är butikschef behöver han ju inte ha rätt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

soetisen
0

#1 Kollade lite på det och det verkade bra, men ett minus för mig är att den telefonen jag ville ha inte fanns med :/

#3 Funderar på det. Men man känner sig jättedålig när man vill ha kontantkort, de försöker verkligen propsa på en ett abonnemang. Men får jag det för 99 kr/mån bara, så tar jag det. Men jag tvivlar att det bara kostar så lite. Känner på mig att det är nått extra som de inte har sagt.

soetisen
0

#4 Jag ska verkligen läsa igenom papprena om jag tar det. Blir verkligen sur över att man får så luddig information.

elyse
0

Jag har Tele2Kompis. Jag betalar då 69 öre i öppningsavgift till alla Tele2/Comviq-mobiler och 69 öre i minuten till övriga telefoner. Sms kostar också 69 öre, har jag för mig. Jag sms:ar ca 10 sms i månaden, så den kostnaden spelar ingen roll för mig. Abonnemanget ligger på 49 kr i månaden, har jag för mig. Min månadsräkning brukar ligga på ca 250 kr.

Emelie-G
0

#3 Beror ju på hur mycket man ringer, snackar man mycket lönar det sig oftast med abonnemang!

Ida-M
0

Jag har 3., vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det är inte alltid jättebra teckning. I skolan har jag ingen teckning över huvud taget.

Elshira
0

#3 Inte i mitt fall ;) Man ska ju givetvis alltid kolla upp huruvida de är operatörslåsta samt om man betalar någon ränta när man avbetalar den.

När jag köpt via telia har det blivit +-0 och Glocalnet drygt 1000 billigare, inge har varit operatörslåst.

Hakuna matata!

soetisen
0

Jag gick dit idag och sa att jag skulle ta abonnemanget, men sen ångrade jag mig sjukt mycket. Så ringde dem från ett tag sen och frågade om man kunde avbryta det. Som tur var så gick det.

Jag berättade att jag tyckte det var jobbigt med säljarna som försöker göra allt för att jag ska ta abonnemang och han sa att dem kanske fick provision för det. Och sa att jag då hellre skulle beställa kontantkort + mobil från hemsidan. Så nu känns allt bättre :)

JMax
0

#11 Skönt att det känns bättre! De har helt klart provision o vill ju sälja det de tjänar bäst på.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Jag har Halebop kontaktkort. Är nöjd med teckningen osv men de blir lite dyrt, en månad efter refillen så blir de dubbla priser tror jag. Så nu när de va länge sen jag fyllde på så kostar dett 1,99 kr/min att ringa & 69 för sms. När man har fyllt på så kostar det 59 öre i öppningsavgift eller i minuten och 49 öre för sms. Om man inte fyller på med 200 kr då för då får man gratis sms en månad.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jojaton
0

#8 Jag ska telefonen, inte kortet. Visst kan det vara bätte med abonnemang än med kontantkort - men att köpa telefonen tsm med abonnemang är inget jag rekomenderar!

Johanna - Instagram

emelie92
0

Jag föredrar kontantkort, för då kan man inte ringa/sms:a för mer pengar än vad man har! :)

soetisen
0

#15 Fast man kan sätta ett "tak" om man vill, att man inte ska ringa för mer än vad man betalar i månaden till exempel :)