Torka ut finnar?
Något tips på hur man gör för att torka ut finnar snabbare? :)

Absolut Vodka 
Jag har en liten flaska, sån man får på flygplan, i badrumsskåpet o dyker det upp en elaksinnad rackare så får han sig en sup o tuppar av ganska snabbt o smidigt.
Iof är det 20 års åldersgräns på kuren…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Hahah, det var ju roligt.. Synd att man inte har någon hemma då ;D

Bra tips med vodkan, ska ha de på minnet!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag fick ett recept utskrivet på Dalacin, en sorts vätsa som man strycker på ansiktet, det är kanske inte suuupereffektivt men med finnar måste man nog ha lite tålamod. Ett plus med Dalacin är att man kan använda det även när man solar (vilket man inte får med alla finnmedel) och att det inte torkar ur resten av huden.
Annars har jag testat Stioxyl som är recpetfritt och det torkar ut finnarna, men det torkar ut huden något extremt och när jag använde det så började hela ansiktet att fjälla…
Det sämsta finnmedlet jag har provat är Skinoren, mina ögon svullnade upp i flera dagar och det sticks och kliar i aniktet när man kletat på det! Usch!
Men som sagt, man måste ha tålamod med finnar, så ge inte upp direkt när du testat ett nytt medel/ny metod.
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Vad bra skrivet Tove, mycket tips!
Jag har bara nån enstaka då och då och då duttar jag sprit på den med en tops, de andra medlen kanske man måste smörja in hela ansiktet med eller duttar man bara där med?
Har samma problem dock får jag mest mina finnar på hakan och det är skit trist, dem försvinner ju för fasiken inte =( börjar bli less..
Men det där med Absolut Vodka gör inte det ont?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jag har en jättebra "uttorkare" från Lumene - den fungerar alltid! Ska se om jag kan fota den någon dag. Ser ut som ett beiget läppstift. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#6 Nej, jag tycker inte det. Nån gång kan det svida till lite men jag duttar bara lite precis på med en tops.

Ang #7, såhär ser den ut. Ser att den heter cover stick, och jag vet inte om det ska användas som vardagssmink egentligen? Jag strycker i alla fall på det "på utsatta områden" på kvällen innan jag går och lägger mig, och när jag vaknar brukar det alltid se mycket bättre ut.
#7 Ja du får jättegärna visa hur den ser ut den låter bra :D Använder oxå Lumene men har aldrig vetat att den finns.
#8 Okej, man kanske skulle gå å köpa en sån där liten mini flaska asg. Men oftast får man ju dem i fyra pack så det är inget att köpa när man ska använda den för finnar asg..

#9 Smidigt! Blir ju lite som ett uttorkande coverstick. Jag har ett liknande med tea tree i, grönt på ena halvan o beige på den andra men jag vet inte om jag använt det nån gång…

#10 Lumene är toppen.
#11 Ja, smidig är den verkligen.
Jag använder tandkräm över natten om det är panik. Brukar fungera väldigt bra.
#13 Jaha, jag som trodde att det bara va bluff att man kunde göra de… Men ska ta och prova det någon gång :D

En kompis till mig använder fönsterputs. Är man riktigt desperat kan man ju prova det också. 
#15 Hehe, fönsterputs? . Känns inte så jätte hälsosamt :P

Tandkräm är bra!! Det hade jag totalt glömt bort, använde det mycket när jag var yngre. Innan spriten kom in i bilden…
Fönsterputs vill jag nog däremot inte testa…borde innehålla skumma kemikalier som inte är så lämpliga.
Tandkräm hjälper inte mig iaf. Får väldigt sällan finnar men när jag får.. klämmer jag dom hihi :) Annars får dom va.
#14 Jodå. Man tar en klick som täcker hela bara. Men tandkräm är väldigt basiskt, så man ska ju inte göra detta i hela ansiktet.
Tandkräm, som någon skrev, eller zinkpasta (har jag för mig!) :)

Jag säger bara: STIOXYL <3 Jag hade jätteproblem med finnar ett tag men tack vare Stioxyl kombinerat med ansiktstvätt, ansiktsvatten och oljefri ansiktskräm så får jag aldrig några nya..
Det enda som har funkat för mig och jag har testat allt som testas kan.. ;)
#21 vart köper man de? och hur mkt kostar det?

#22 Det finns på Apoteket, men glöm ej att tala med personalen innan du köper produkten, eftersom den är ganska stark… Det finns nämligen olika styrkor. Den kostar ca 60 kr
Ja men den har jag!
När ni började prata om Absolut Vodka så blev jag inspirerad så jag testade Absolut Torr i stället och det funkade jätte bra!
Absolut torr? vad är dä för nått och vart köper du de? :O
Det köps på apoteket och är mot svettningar. Jag brutar ta lite under armarna innan jag ska på fest så håller man sig absolut torr under hela kvällen :)
Men vad har det med finnar och göra?
Absolut Torr? Det är bra att torka ut finnar med.
Men det är väl en deo? Eller har jag missuppfattat?
Ja man använder det för att torka ut armhålan så man inte svettas med de torkar även ut finnar har jag upptäckt
aha okej..
Japp :)

Bra när saker har fler användningsområden! :0)
#21: Vad heter de andra produkterna du använde också? ^^

(kronoligisk ordning)
visibly clear, "oil free facial wash"
clearasil deep cleansing toner
nivea young, control shine
stioxyl
varannan dag: ansiktsmask (visibly clear, "2-in-1" washmask)

Bra att veta att Absolut torr funkar! :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag har fått en finne på överläppen som ska få sig en sup nu!

#38 Haha!
Jenny
tandkräm , o så brukar jag låna lite rakvatten av pappa :P
För mig är det bara alkoholbaserade produkter som tycks hjälpa.
Jag använder mig av en svamp typ dessa och en mild tvål morgon och kväll som jag gnuggar lite extra med i hela ansiktet för en lätt peeling effekt (i badet använder jag de vanliga tvättsvamparna som är lite grövre).
Sedan tvättar jag ansiktet med apotekets (Acos) acnetvätt med en lite bommulstuss.
Efter det smörjer jag med aloevera gel (från Forever products, som är i princip ren aloevera och dessutom billig) vilket gör absolut underverk på mig!
Men annars så blir det alltid bättre att klämma dem för mig (får inga ärr) då de är kvar länge annars! xD
Hakuna matata!

#41 Bra tips!
Jenny

#4 Måste hålla med dig om skinoren. fy fanm vad värdelöst. gjorde ont som tusan och såg nästan ingen skillnad ändå. Har ett sos stick nu som jag använder på det sättet som ni behöver det till. Annars är det bara att tvätta och smörja:P Köpte en salva på apoteket som är "antiglans" Den är riktigt bra :)

Läste på en blogg nu att handsprit funkar toppen!
Jenny
Köpte en uttorkande kräm/concealer på apoteket, Billigt och bra. :3 Tycker den hjälper väldigt bra, och smälter in i huden.

#44 Det brukar jag ha på om jag har klämt några finnar (kan aldriglåta bli :P)
#30 och vad är sprit, tandkräm o fönsterputs då? :P
lite roligt att det enda som var skumt var deon^^
Jag använder Stioxyl till ansiktet, har ganska stora hyproblem av och till och detta är det enda som har hjälpt mig. Det torkar ut huden, dödar bakterier och får huden att flagna = bilda ny, fräsch hy. Detta har jag på nattetid, tvättar bort på morgonen, återfuktar ordentligt och har täckande smink över om jag ska någonstan, annars osminkad.
Har bara använt någon vecka men det har redan gett resultat, inga nya finnar, de gamla läker sakta men säkert och hyn känns mycket fräschare 
Finns på Apoteket! Köp 5% först och vänj dig sakta vid den, är rätt stark som sagt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Alla ni som torkar ut så mkt, glöm inte att återfukta också för att hålla huden fin. Har nyss smörjt in hela mig, från topp till tå i olivolja. Kmr va så härlig imorron

#49 Akta så du inte halkar ur soffan eller sängen när du är så oljig hehe! ;o)

#50 Det är facktiskt rätt så halt på toastolen
Det tar en stund för det att torka in, så man ska hålla sig en bit från sånt som man är rädd om.

#51 Haha!!

#48 Vad kostar den? =) Låter ju toppen!
Jenny