Johanna sällström död!
…Hon hittades död hemma..
32 år blev vår duktiga skådespelerska känd bla som wallanders dotter…

Nämen…!?
Vad är det som händer?
Fy vad tråkigt… =´(
Men oj vad tagiskt! Hon som var en sådan begåvad skådespelerska. Sedan är det alltid så ledsamt när någon dör i så unga år.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad hemskt…. vet man varför??

Kommer nog mer fakta vid de lite senare nyheterna..stackars hennes barn hon lämnar efter sig..

Detta kopierade jag från DN s sida om nyheter…
- Vi gick in i lägenheten vid 23-tiden på onsdagskvällen efter ett larm från släktingar, berättar Anders Kristersson, inre befäl vid Malmöpolisen för DN.
Johanna Sällström påträffades då död. Hur länge hon varit avliden får den rättsmedicinska undersökningen svara på. Polisen misstänker inget brott.
Under de senaste åren har Johanna Sällström gjort sig mest känd som polisen Linda Wallander, dotter till Henning Mankells världskända Ystad-kommissarie, i tretton filmatiseringar. Bakom dessa står produktionsbolaget Yellow Bird i Ystad.
- Det var med oerhörd sorg och bestörtning personalen här mottog beskedet, berättar Lars Weiss. Hon hade jobbat länge med Wallanderfilmerna och vi kände henne långt över en vanlig yrkesrelation. Hon var en fantastisk människa och en fantastisk skådespelare.
Som 13-åring slog hon igenom som Victoria Bärnsten i teveserien "Tre kronor". Men sitt riktigt stora genombrott fick hon 1997 när hon vann en guldbagge för sin roll som kärlekstörstande heroinmissbrukare i Daniel Fridells "Under ytan" som baserades på Jeanette Pastoritzas bok "Glöm inte ditt barn".
Johanna Sällström föddes 1974 och växte upp i
Hässelby utanför Stockholm. Efter att ha gått i Waldorffskola fortsatte hon på Södra Latins teaterlinje i Stockholm. Under sin relativt korta karriär har hon även spelat i Daniel Lind Lagerlöfs "Hans och hennes" och "Bekännelsen", Morten Henriksens "Magnetisörens femte vinter" (1999), Leif Magnussons "Kvinnan i det låsta rummet" och "Sökarna 2 - Rebelz" som hade premiär förra året.
Under de senaste åren var hon bosatt i Skåne. I höstas spelade hon den unga skådespelartalangen Nina i Tjechovs "Måsen" på Ystads Teater. Vintern 2001 spelade hon i Johanna Garpes uppsättning av Oscar Wildes "Dorian Grays porträtt" på Hipp i Malmö tillsammans med Johan Widerberg och Tuva Novotny.

Vad är det som händer…det är så tragiskt!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tråkigt när någon lämnar in så tidigt, mest tänker man på barna..(eller vad det en som hon lämnade efter sig?)
Stefan - Modellbyggare
Mycket tråkigt!
Tom

En välldigt välldigt tråkig nyhet.
Tyckte bra om den där tjejen,begåvad,duktig tjej den dära

Vad hemskt! Jag gillade Johanna jättemkt! Stackars hennes dotter och hennes familj! Jag börjar gråta snart. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Såg det på nyheterna. Synd hon var en toppen skådis 
Det är alltid tråkigt, när ett ungt liv tar slut. Oavsett anledning. Jag förstår att medierna slår på stora trumman, det finns ju en lösnummerförsäljning att slå vakt om. Men pengar är inte allt, det finns vänner och det finns anhöriga till Johanna, och av respekt för dem kanske man inte skall mala på om detta flera dagar. Det måste vara oerhört jobbigt att förlora en vän/anhörig som är så här ung, och framför allt om man sedan skall behöva se löpsedlar och annat överallt man vänder sig flera dagar i rad.
Nej, jag föreslår att man låter Johanna få vila i frid, och hennes vänner/anhöriga får sörja i fred.
mvh Martin

Mycket, mycket tragiskt :( Jag tyckte bara gott om henne.
rip

blev också mkt ledsen när jag läste detta!!! Tyckte mkt om Johanna som skådespelerska….

kan inte låta bli att undra vad som hänt. tror möjligheten är ganska stor att hon tagit livet av sig, annars borde de ha kommit ut med dödsorsaken vid detta laget.

Jag tror nog att hon tagit livet av sig, ja… =/

På Aftonbladets hemsida gick det att läsa att hon varit deprimerad i längre perioder efter att ha varit med om tsunamivågen (hon var där med sin dotter bl.a) och fick ta skydd uppe i bergen.
De skrev inte rakt ut att det var självmord men det gick att läsa tydligt mellan raderna…tyvärr!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Herregud så sorgligt.. 
oj, självmord, det trodde jag inte…hemskt är det iaf..=/

#19 misstänkte att det var så jag med… tråkigt.

Men varför begår man självmord när man är ensamstående med en liten älskad 5-åring. Jag får inte in detta bakom hjärnbarken :(

#23 har tänkt exakt samma sak
På aftonbladet för nån dag sen stod det: Tsunamin knäckte henne.
Hm.. sorgligt :/ Hon var bra i Tre kronor.
#23, Är man deprimerad tänker man inte klart. Man kan göra de mest underliga och irrationella saker när man lider av en depression.
Det är i alla fall väldigt tråkigt. Speciellt för dottern. Jag hoppas att hon har någon som tar hand om henne på riktigt.
Tom

#26 - jo jag vet Tom. Men när jag var på botten, så var det min son som lät mig gå upp och ta ett andetag då och då. Jag har läst en massa i tidningarna efter Johannas tragiska bortgång - och jag har förstått att hon hade stora ekonomiska svårigheter, brustna relationer, skilsmässa och så detta med Thailand. Men i all denna sorg nämner hon hela tiden sin älskade dotter. Jag är helt övertygad om att dottern inte fanns i hennes närhet då hon tog sitt sista beslut. För då hade hon funnits än idag. Må hon vila i fred och frid, hon var fantastisk! Synd att alla säger det alldeles försent :(

väldigt tråkigt. Men jaghar ingen aning vad hon är känd för, vad har hon gjort?

OBS, OBS! Efter att jag skrev inlägg #27, läste jag kvällstidningen och såg att orsaken till Johannas död inte är fastställd. Detsamma står i dagens tidning.
Man vet alltså inte om det var ett självmord eller om hon har avlidet pga någon akut sjukdom. Det har framgått att hon varit deprimerad och arbetat så att hon kände sig utbränd och att hon äntligen skulle få en paus från teater och film.
Det är ofta oförutsedda saker inträffar när man börjar att varva ned, likaså när man är uppe i varv. Själv drabbades jag av en stroke i hjärnan när jag var "för ung för ngt sådant" enl. läkaren. Men sånt här händer allt oftare och går lägre och lägre ner i åldrarna. Johanna kan ha drabbats av hjärnblödning eller propp, det kan ha varit ngt som brusit invändigt, hjärtat kan ha lagt av - och hon kan ha kombinerat läkemedel utan en tanke på självmord. Det kan bero på så mycket mer än ett självmord. Att vara deprimerad behöver inte innebära att man vill dö. Tack och lov för det :)
Var rädda om varandra!

#30 - vilken bra sida!
Om hon debuterade då hon var 18, så blir det en himla massa filmer - i snitt ca 2 st/år. Inte konstigt att hon var utarbetad :(
Nej, om det nu var utarbetningen som gjorde det, eller om det var något annat. Hur som helst och oavsett anledning tragiskt när någon går bort i alldels för unga år, oavsett om det är någon som är känd eller inte.
Tycker synd om hennes anhöriga och nära vänner som nu skall läsa om henne i tidningarna varje dag, blir ju svårt att få frid för att sörja. Jag förstår det massmediala intresset, men samtidigt kan jag ibland tycka att den privata sfären kränks lite väl mycket av dem.
mvh Martin

Marnyman, jag vet inte varför hon dog men om det är sant att hon var utarbetad, så är det inte konstigt efter så många filmer på så kort tid. Därmed inte sagt att det var därför som hon avled. Det läggs för mycket fokus på varför.
Jag håller med dig om att det är synd om hennes familj och vänner, att behöva se och läsa en massa i tidningarna, men misstänker att det bl a är därför som tidningar fortfarande säljs. För att folk vill läsa om elände :(
#33 Nej, jag håller med fullständigt. 30 filmer när man är 32 år, det blir ju i praktiken som du skrev 2 filmer om året.
Jag kände inte henne på något sätt och har aldrig träffat henne, än mindre tänkt på henne som en skådespelare man borde se (och har ändå sett många av hennes filmer). Ändå bodde hon bara några 100 m från mig. Men som sagt, jag hoppas nu att familjen får lite medialugn så de kan få börja sörja i fred.
mvh Martin