Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettot-off-topic
Läst 1893 ggr
JMax
0

Sommarjobb?

Hur många av er har fixat sommarjobb?

Var ska ni vara?

Nöjda med jobbet eller bara glada att ni har fått ett?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

Jag är föräldraledig hela sommaren men nått litet extrajobb skulle inte sitta fel.

swedensess
0

har sökt, men inte fått något :(

[Wera]
0

Har aldrig sommarjobbat, tänker inte jobba. Jag bor alldeles bredvid en pizzeria och dom ska ringa mig ibland när dom behöver hjälp vissa dagar på sommaren bara. :)

soetisen
0

Jag tänker jobba lite på en resturang lite i sommar hos min syster, det är väl inte världens roligaste, men glad att jag får lite pengar.

- Medarbetare på studier.ifokus

Fiona
0

Jag har sökt till en hög men verkar inte få ett enda :( surt när alla andra har, kul att va luspank….

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

Ingen lycka här, även om jag har sökt överallt :(

JMax
0

Trist. Det verkar vara riktigt svårt att få sommarjobb. De som får verkar ha kontakter eller får tillbaka jobbet de haft sommaren innan.

Anna
0

Jag har ett jobb, är fotograf, tjänar tillräckligt på det för att klara mig under somrarna, så det är skönt att slippa leta jobb. Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JMax
0

#8 Perfekt! Skönt att kunna tjäna pengar på sin hobby eller sitt intresse!

JMax
0

#8 Gör du nått med din hemsida? Första sidan ser lite skum ut och å ä ö är konstiga…

Anna
0

#10 Det är mitt webbhotell som dummar sig enligt kundservice, något jag kommer lösa i samband med att jag släpper min nya sida senare under våren/sommaren :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JMax
0

#11 Aha! Väntar med spänning på nya sidan då!

elyse
0

Jag ska jobba hela sommaren på mitt jobb (förskollärare). Jag tar ut en veckas semester i mitten av augusti och förhoppningsvis två veckor i september istället. Sommaren i Sverige är fin - det är bättre att ta ledigt och åka bort i november/december och/eller februari/mars, tycker jag.

Fiona
0

#13 Precis, ingen mening att åka bort mitt i sommarn :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

emelie92
0

Jag har ett garanterat sommarjobb (som trädgårdsarbetare) och så ska jag på en anställningsintervju nästa vecka. Jag hoppas på att få båda jobben men de jobben är under samma tidsperiod så det blir nog lite svårt… Obestämd

JMax
0

#15 Va bra! Du får dela dig på två…

yoanna
0

Har inte fått ett enda, det e verkligen jättesvårt att få något särskilt när man flyttat till en ny stad och inte har några kontakter i närheten :(

Isak
0

Jag har inget, utan hoppas att jag får vara kvar där jag är nu. Har ju gått massa utbildningar på jobbet nu, så tycker jag borde få vara kvar.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

fia-mia
0

Jag har fått sommarjobb :) Ska jobba hemma hos mina "lånehundars" ägare. Inte ett drömjobb men ändå en riktigt bra extraknäck. Kommer jobba några dagar i veckan under 4 veckors tid tror jag. Kul på så sätt att jag kommer träffa hundarna varje dag och så. Så med tanke på min ålder (14) är jag jättenöjd

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

ssofia
0

Usch.. jag vill inte ens tänka tanken på sommarjobb mer. Har sökt,sökt,sökt,sökt.. inte ett enda svar. Jag tycker det är respektlöst gjort av företagen.

Kommer nog gå arbetslös under sommaren, tar studenten och måste börja försörja mig.. kommer börja min bana som webbprogramerare med en 2årig utbildning på distans, ihopflytt med pojkvännen och förhoppningsvis inom något år en liten, liten familjemedlem till och ta hand om Skrattande

JMax
0

#20 Ja det är verkligen respektlöst. Oftast har man ju angett mailadress i sitt CV och ett "tack för visat intresse, vi har redan tillsatt lediga tjänster denna sommar" eller nått liknande är faktiskt inte så svårt att skicka ut…

Fiona
0

#20 Tycker också att det är respektlöst, skickade till 5-6 olika mataffärer men har bara fått ett brev från en av dem där dom skrev *Vi kan tyvärr inte erbjuda dig något jobb denna sommar men sök gärna till jul eller nästa sommar igen*. Trevligt att man får ett svar iaf!

Jenny

JMax
0

Ja jag tycker det hör till normalt hyffs faktiskt, vare sig det är ett stort eller litet företag. Så lätt att ha en färdig mailmall eller ett brev att skicka som svar.

Fiona
0

#23 Precis!

Jenny

Birke
0

Har mejlat till jättemånga ställen, men ingen har ens skickat ett svar om att dom tackat nej. *Oönskad* haha

ssofia
0

Jag blir bara så himla irriterad.. fast mest besviken på att företag med gott rykte och mycket kunder behandlar sina sommarjobbs-sökande på det sättet. Usch!

emelie92
0

Jag håller med om att företagen borde kunna skicka ett "Tack för din ansökan men nej tyvärr…" för det borde inte vara så svårt?!

Fiona
0

Näpp bättring på den fronten! Kanske borde skriva ett klagobrev till alla dom ;)

Jenny

JMax
0

www.platsbanken.se kan man söka sommarjobb och jobb ortsvis, yrkesvis m.m

Kolla bla på Gotland, just nu söker de statister till en ny Maria Wärn film, killar, tjejjer, män o kvinnor mellan 7-75 år.

Fiona
0

#29 Oh tack för tipset, ska kika in!!

Jenny

_Jag_
0

Har fått sommarjobb :) Två stycken faktiskt :) Så får nog jobba så det räcker. ;) Hoppas jag får några veckor ledigt också :)

Fiona
0

#31 Lyxigt!

Jenny

JMax
0

Vissa får inget o vissa har turen att få två! :o)

Hoppas du får lite ledigt o kan njuta av det fina vädret! (Jag har beställt fint väder hela sommaren)

ssofia
0

#33 skönt att det är fler än jag som har bokat fint väder hela sommaren :)

_Jag_
0

Det gäller att ha kontakter :) Har haft tur med att kunna fixa sommarjobb via praktik :) Det är kanon. :) Ja lite ledigt hoppas jag verkligen på :) Och underbart väder bara måste vi ha! :D

Elshira
0

Jag har garanterat sommarjob via mitt gymnasium (som dels ägs av det företaget som vi inriktar oss på och får praktik hos).

89kr/h + tillägg för obekväm arbetstid då jag jobbar skift.

Ca 18 000 kr kommer jag at ha i fickan efter 5 veckor! ^^

Hakuna matata!

Fiona
0

#36 Lät inte helt fel…

Jenny

JMax
0

#36 Perfekt!!

Glöm inte att ansöka om jämkning hos skattemyndigheten ni som kan annars måste ni betala skatt.

Elshira
0

#38 Redan fixat ofc  (skolan såg till att vi fick papperna till det) ^^ Annars får man ju tillbaka nästa år istället :)

Hakuna matata!

Emelie-G
0

Ska städa på ett hotell, inte jätteglammigt kanske menmen man kan nog inte vara alltför kräsen när det gäller sommarjobb. Hotellet är ett av de äldsta i Gbg och väldigt fina rum faktiskt med högt i tak, struckaturer och takrosetter så det är inte så äckligt som jag trodde haha :) Får en helt okej lön, inte alltför långa arbetsdagar (ca 10-15) och grymt bra lunch varje dag från hotellets restaurang så det blir nog bra =)

JMax
0

#40 Låter ju helt perfekt! Å sen resturang lunch varje dag skulle jag inte tacka nej till!!! Fast hellre resturangfrukost, jag bara älkar det!!

Isak
0

#40 Gött mos.

Jag fick reda på idag at jag troligtvis kommer vara kvar över sommaren på mitt jobb nu. =) Visserligen bara 80% då, men bättre än att få gå. Så nu vill jag ha lite mer utbildning på jobbet.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Birke
0

Har fått sommarjobb på en ridskola inne i stan den första veckan av sommarlovet. Tror jag kmr jobba från ca 9 till 4 och få 1800-1900kr. Innebär att vara stalldräng, men hellre det än inget.

emelie92
0

Jag kommer att jobba 9 tim/per dag i sommar Förvånad

JMax
0

#43 Va bra! Grattis!

#44 Wow! Det blir tuffa dagar!

Birke
0

#44 Antar att du tjänar därefter också?

emelie92
0

#46 - Jag tjänar 91.50 kronor timman & jag är 18 år. Vet inte riktigt om det är en bra eller dålig lön..

Birke
0

#47 Vet inte heller, är bara 16 och har inte haft så många sommarjobb än, men tkr den låter sådär medelbra. Du kmr ju tjäna mkt iaf. Vad ska du jobba med? Om det är ett kul jobb är det bara ett plus :)

JMax
0

#47 Det är en riktigt bra lön för din ålder. Vad ska du jobba med?

Birke
0

#49 Där ser man :P

emelie92
0

#48 #49 Jag ska jobba som vaktmästare/trädgårdsmästare.

FunkyShrimp
0

jag har fått sommarjobb via min mamma.
ska frilansa med att bearbeta bilder och göra objekt i 3d som ska publiceras i en bok som ska säljas på ett museum till hösten^^

yeaj :D

det är bra betalt och det är det jag pluggat och pluggar (2d och 3d), samt att få vara med o ha gjort grejer till en publiceringen är ju häftigt! så det är kul :)

Isak
0

Nu har jag fått reda på att jag blir kvar på jobbet över sommaren, men får gå ner till 80% .

Plus att det blir dag/kväll med några enstaka nätter typ.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

#53 Trist att du fick gå ner i tid men skönt att du fick ha kvar jobbet över sommaren, håller tummarna att du får vara kvar sen med!

Fiona
0

Skönt att det har dykt upp för er :D

Det är fortfarande tyst på min front :(

Jenny

Isak
0

#54 Jodå, hellre det än inget alls.  Jo, man får väl hoppas att man får vara kvar efter sommaren, även att det känns som det är en väldigt liten chans.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson