Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 1853 ggr
Elshira
0

Hjälp med "tillbehör" (jacka)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att jag har en riktigt fin aftonklänning som jag ska ha på en avslutningsbal… Frågan är bara  - vad har man för jacka eller liknande till som inte ser helt groteskt ut? Tyst

Visst kan jag ju alltid ha en vanlig jacka om det kniper (vi kommer ju vara inne i.af), men skulle vara bra till ev. framtida bruk med…

Jag är inte ett dugg inspirerad av mode eller liknande så det struntar jag blankt i, utan vad skulle kunna passa till? Funderar på någon bolero eller liknande men jag hatar dem annars Oskyldig Men det känns ju mest naturligt till kanske, men vart hittar man något sådant isf…?

Alla förslag mottages tacksamt! Jag i den blå klänningen

Hakuna matata!

Fiona
0

Åh vilken fin klänning! Hmm ska fundera lite över jackan…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JMax
0

Underbar klänning! Du passar perfekt i den!

Vill du ha en jacka eller bara något att ha över axlarna så att du inte är helt bar?

Många har ju en stor sjal, virkad eller siden typ, över axlarna

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

soetisen
0

Gillade också klänningen :) Men kanske en kofta eller en större sjal skulle passa till den? Jag personligen är inte så förtjust över om man har en jacka till såna klänningar, men det är jag det :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Elshira
0

#3 Jag är inne på ditt spår - man har inget till en sådan klänning. Men jag villö ju itne frysa när jag ska hem heller.

#2 Det är inte att jag känner mig "bar", utan just när man ska hem mitt i natten som det kanske kan vara skönt med något som värmer armarna lite så att säga =)

Hakuna matata!

soetisen
0

#4 Men om det bara är på hemvägen så kan du väl bara smussla med vilken tröja som helst? :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Elshira
0

#5 Tanken är att jag ska kunna ha den även på "dagtid" annars med (för framtida bruk), sedan blir det väll troligen någon form av efterfest och känns lite tarvligt att ha en fin klänning och dra på sig en collegetröja på det ungefär xD

Hakuna matata!

JMax
0

Tycker nog att du ska köpa dig en snygg jacka du kommer trivas med i övrigt, du kommer ha mest användning av den då. Klänning är ju inte riktigt ett plagg att ha jacka till så köper du nått som ska passa till den kanske den inte passar att ha till vardags.

Kolla lite vad de andra ska ha till med.

Elshira
0

#7 Tanken är väll inte att jag behöver kunna ha den till vardags heller :)

Men som sagt, något elegantare att ha till i jack/boleromodell!

Hakuna matata!

JMax
0

#8 Ok, tänkte på ditt inlägg i #6

JMax
0

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/mango-766/torera-jacket-766040-27/

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/only-589/tarn-cropped-blazer-589206-14/ finns i silver med

http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/vila-479/sophie-jacket-479381-14/

Lite tips, de finns i andra färger med.

Kofta eller kavaj annars kanske?

Annars får du frysa! ;o) Det positiva i det är att man ser klänningen ordentligt o den är sjukt snygg!

Emelie-G
0

Är det inte alltför kallt kan du ju bara ha en sjal över axlarna, det brukar folk ha på baler =)