Pormaskar, ge tips!
Har ni något effektivt sätt för att bli av med det svarta eländet?
Jag tycker att vissa djuprengörande ansiktsmasker och peeling funkar rätt bra. Men inte alltid så bra som man kanske vill.
Så, hur gör ni? Har ni nå bra huskurer eller produkter?
Någon som prövat pormaskplåster som finns på apoteket?
Eller är portömning/rengöring/kemiskpeeling på klinik det bästa?
Ansiktsmasker är det som hjälper bäst för mig, och en hudvårdsrutin för att se till att dom inte kommer tillbaks. De ansiktsmasker som jag tycker funkar bäst är dom man drar bort eller dom med lera i :)

Någon som prövat Choklad ler mask? Jag tycker den är rätt hyffsad men man vill nästan äta av den. haha så man bör nog ej ha sådan vid småbarn eller i mitt fall en hund. ;)
#2 Jag har inte provat den, jag använder en mask med rosa lera, som man köper i tvåpack :P

#3 Jaha den har jag nog testat har jag för mig…men länge sen. :)
Choklad masken finns på Kicks och är inte alls dyr, räcker till flera omgångar. Den rekomenderas varmt iaf. Plus att den luktar chokladpudding. 
#4 Jo, jag har sett den. Men just att min mask är rosa - gör den ännu underbarare ;D

Jag har en chokladmask från Lush men den gillar jag inte, den luktar inget gott o jag tycker inte den är särskilt bra.
Peel offmaskerna gillar jag sen har jag porstripes från Nivea som jag gillar skarpt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#6 Porstripes? vart köper du dem? Låter som något man måste testa 

De finns på Åhlens o Kicks vet jag.
Det är en ask som det står Refining Clear up stripes på. Remove blackheads & impurites for a fresh complexion. Normal to mixed skin.
Det är stripes för näsa, panna o haka men man kan sätta dem på kinderna med eller där man vill.
Me like very much!

Jag använder ett rengöringsmousse från Demons & Angels (CCS finna att köpa på Apoteket) och tycker att mina porisar har minskat efter det. Det finns en recension här vid våra artiklar om produkten :)
Och snart kommer det upp en tävling där man kan vinna produkter ur serien :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#1 var köper man masker man kan dra av? :)
Lindex, H&M, Kicks… Finns nästan överallt :)

Som #11 skriver så finns de nästan överallt. Det brukar stå Peel-off mask på dem.
Jag har nog prövat allt för pormaskar, men det är smuts som fastnar så det är rengöring, rengöring och åter rengöring som gäller!
Annars använder jag lermask som man kan hitta på tub vilket brukar vara bra för mig i.af! =)
Hakuna matata!