Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 3253 ggr
[Mova]
0

Bröllop, klädkod kavaj?

Letar efter en klänning eller kjol som jag kan ha på bröllop i Juli i sommar. Men jag hittar ingenstans om hur kort kjolen/klänningen får vara. Är det någon som vet? Är denna kjol för kort för att ha på bröllopet. Eller den kanske inte passar på ett bröllop alls? Vill gärna ha tips, råd och ideer. :)

http://www.bubbleroom.se/product/vila/29996/selection-skirt.aspx

JMax
0

Klädkod kavaj innebär knälång eller längre kjol eller klänning. Fina byxor är ok men jag tycker personligen inte att det är snyggt på ett bröllop…Helvitt är aldrig bra att bära på bröllop, det är brudens färg. Tror inte rött är helt ok heller. Inte för pråligt eller utstickande, man får inte vara finare än bruden!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Mova]
0

Så den kjolen är egentligen för kort då? Man kanske kan dra ner den lite hihi :)

JMax
0

Ja ska man vara petig blir den för kort…

ssofia
0

Bröllopet handlar ju om att bruden ska visa upp sig, det brukar vara uppskattat om man inte "utmanar" genom att ha kort klänning/kjol för att stjäla uppmärksamheten.. De bröllop jag varit på har man inte fått ha helsvart, vitt eller rött på sig. Alla andra färger har varit ok.

Det är ett sätt att visa respekt för bruden om man inte kommer dit för utmanad klädd med kort kjol/klänning.

Musiken
0
JMax
0

#5 Den andra kjolen du länkar till tycker jag var ruggigt snygg!

Birke
0

#5 Säger som Johanna :)

[Mova]
0

Den var riktigt fin :) Men är inte den för vit att på bröllop? Vet inte ens hur mycket den kostade, kan inte läsa sånna siffror. Brukar det gå bra att beställa där ifrån? Och jag brukar ha typ L-XL i kläder, vilken storlek ska jag då ha? :) Tack för tipset

JMax
0

Den finns i stone, white och grey. Jag får upp färgen stone direkt när jag kommer in på länken och den tycker jag är snygg, kritvit funkar ju med för man kan ju ha en blus i annan färg eller lite mönstrad till. Personligen är jag bara livrädd för kritvit med två barn som inte direkt har rena små fingrar när de taffsar på sin mamma…

Den grå tycker jag oxå funkar med ljusa strumpbyxor eller bara ben till så ser den ju inte så mörk ut. Lätt att ha någon snygg överdel till.

Det finns en storleksguideknapp brevid där man väljer storlek och går du in på forex.se så ser du dagsaktuella kurser på priset.

Musiken
0

tror att kjolen finns i svart och rosa ocksa. Klicka runt pa sidan sa hittar du nog :)

ang. engelska storlekar:

6 ar svensk storlek 34
8 = 36
10 = 38
12 = 40
14 = 42
16 = 44

Kjolen kostar aven ca 300kr, den gra gar pa ca 200kr :)

JMax
0

Åh då måste jag leta reda på den svarta!!

Fiona
0

#10 Bra med storlkeguide, måste skriva ner!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg