Silverschampoo?
ingen som har testat? ^^

Silverschampoo tar bort gula toner i blont hår. Jag har haft det i brunt hår, händer väl inget.
Juliapettersson - Okej.. inte värt att prova, alltså..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Alex - Hehe, ja kanske? N', men jag var nog mest nyfiken..

Tyvärr kommer du bara få resultatet: Ditt vanliga med missfärgning av blått..
..men jag som har lite guldblont hår, kan jag använda silverchampoo ? vad skulle det ge mig för resultat ?
#8 Du har ingen bild? Blir lite lättare då..;) Och om det är din naturliga hårfärg vet jag inte om det gör så mycket skillnad att det är värt pengarna. Silverschampoo kostar ju lite mer än vanligt..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Silver schampo är till för att dämpa gula toner, men sitter det för länge i så blir det lätt missfärgat.

Jag skulle vilja hitta något som gör håret mer guldfärgat, dock brunguld.

För övrigt köpte jag nytt silverschampo idag, Rusk Sensories Bright Shampoo som jag ska testa nu. 
hm, bild på mitt hår säger du alex, hah, vettekatten om jag har nån. ska se sen. men silvershampoot ger alltså mest effekt på blonderat hår eller ?
#13 Blekt hår kan ju lätt få lite gula toner i sig, det brukar väl inte vara så värst mycket sånt i naturligt blont hår. Men det kanske kan funka ändå, om man tycker det är lite gulaktigt.. Jag vet faktiskt inte, har aldrig provat. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
aah, det var det jag tänkte.
fast aah, mitt hår blev dumt, innan var det guldblont, sen råkade jag färga underhåret svart…och sen….blev ju hela skallen mörkare….så det kanske inte ens är guld längre..:P

bubbelbubbel: Jag var hos frisören igår. Jaghar naturligt blont hår, och trodde att man bara använde silverschampo på blonderat hår, men så är det inte. Om du tycker att du anar lite guldskimmer i håret, så kan du använda det ca 1 gång i veckan. Men om du inte vill ha den kalla, lite lila-grå tonen så får man vara noga att inte överanvända det. Efter några veckor kanske det räcker med en gång varannan vecka!
Varför inte gå till en duktig frisör och fråga?!
Lycka till!
jag var ju mest bara nyfiken på hur det kunde bli ;)
men då säger du alltså att jag skulle kunna använda det, ahaa :)

Effekten skulle bli att det guldiga skulle tonas ner, och vid regelbunden användning skulle du få en kall, nästan lila-grå ton i håret. Va det svaret bättre? 
aah, lilagrå är väl kanske inte vad jag är ute efter…
men då vet jag iaf, tack :)
Har hört av en väldigt kunnig frisöt att silverschampo har en väldigt liten effekt. Det är då bättre att tona någon/några gånger.