Frukost.
Frukost är ju väldigt viktigt för att vara välmående varje dag.
Hur brukar er frukost se ut? Går ni och småäter under hela dagen eller har ni speciella tider då ni äter? :)
Själv brukar jag dricka nyponsoppa i glas med en massa med krossad is i och 2-3 pågenlimpor bröd med philadelphia på. :D Sedan äter jag i skolan på lunchen, kanske tar en macka innan jag drar ut till stallet, är i stallet, kommer hem och äter middag och ingenting på kvällen. ;)
Haha, jag kan inte låta bli, antingen är jag mkt trött, har hysteriskt roligt över allting och läser fel överallt, men "och 2-3 pågenlimpor bröd med philadelphia på" - Äter du HELA limpor?! 
Jag har ingen ordentlig dygnsrytm eftersom jag inte sover och livnär mig just nu istort sett bara på Delicato-choklad-tårtor. = Cola, kaffe & chokladtårta till alla måltider eller något…
Jag kommer bli feeeeet. 
/Trött Jenny

Om jag går upp tidigt och ska iväg får jag inte i mig någon frukost,kan inte äta tidigt på morgonen,kan inte heller gå upp sent och sätta mig vid mat bordet och äta direkt.
utan får vänta 1-2 tim oftast.
Ibland blir jag utan frukost helt och min första måltid på dagen blir vid halv 6 på kvällen när killen kommer hem,inte så bra /:
Frukosten är på veckodagarna nästan alltid havregrynsgröt, ibland fuskar jag och tar en drickyoggi innan jag går hemifrån, men äter då 2 mackor på jobbet inom 1½ timmar från att jag gått hemifrån.
Klarar inte av att jobba om jag inte fått en hyfsat stabil frukost på morgonen. Är jag ledig, kan frukosten dock förskjutas till förmiddag eller kanske till och med lunch (om jag inte stiger upp förrän då),och då kan det blir så att det blir något som är mer likt lunch än frukost som förstamål :)
mvh Martin

Jag klarar inte att ta mig utanför ytterdörren om jag inte ätit frukost. Vanligtvis består min frukost av 1-2 mackor och ett glas mjöl/o'boy. Ibland kan det hända att det blir fil o musli eller gröt oxå, beror på hur mkt tid jag har
#4 Havregrynsgröt i mikron är faktiskt bättre än många tror. En dl gryn, två dl vatten. Ca 2 min. Kanon, sanbbt gott och enkelt. Vid dagar jag vet att jag skall stå mig lite längre eller träna på förmiddagen brukar jag dubbla det.
mvh Martin

Jag är värdelös på frukost…Får i mig som bäst vitaminer, ett glas vatten och en latte…Äta kan jag tidigaste göra vid lunchen..Jag vet jag ska skärpa mig:)

#1# Hahaha ojsan. :D Japps jag kränger 3 pågenlimpor varje morgon. ;) Eller inte, isåfall hade jag nog rullat fram och familjen fått en grymt ostabil ekonomi. :D
#4# Jasså du dricker mjöl till frukost. ;)
när jag jobbar förmiddag stiger jag upp vid fem, och ehm. är väl inte jättevaken och orkar inte äta nått…
men jag äter frukost vid åtta å jpbbet.
denna veckan har den bestått av 2 kokta ägg, en helfralla mörkt bröd, lite keso och tomat/gurka, och apelsinjuice.
sen har jag oftast ätit ett äpple på nån rast, och middag när jag kommit hem.
på eftermiddagsskiftet, stiger jag upp vid elva, äter lunch vid halv ett, äter en macka/frukt på jobbet, och brukar koka nudlar eller nått när jag är hemma vid elva. lägger mig vid halv två…

#7 Äsch, ja men de e väl gott med mjöl ist för mjölk va? ;-)
Oj, oj, oj.. ;P Min frukost består väl av 2 skivor bröd med smör på.. :P Dricker vatten.. Käkar ett äpple ibland, youghurt ibland.. :P
Sedan så måste jag ju äta på "ganska bestämda tider p.g.a. min diabetes, men det är ju inte så att det gör något om det blir någon timme försenat eller nått sånt.. ;)
#1 - Aaaaah.. Chokladtårta.. :P Mmmm.. Haha.. Nu blev jag ju sugen på det också.. :P Haha.. Och ändå har jag diabetes.. ;) Hahahaha.. Gå inte riktigt ihop det där.. ;)
Två smörgåsar och te brukar det bli. :)
Sen så är jag extremt bra på att småäta, speciellt när jag är hemma..
Eftersom vi alltid har bullar och kakor i huset är det svårt att låta bli.. Men ibland kan jag vara duktig och ta frukt istället (eller också..). Men än så länge har jag klarat mig rätt så bra, upptäckte i förrgår att jag har gått ner 8 kg sen i våras. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Till frukost äter jag: En tallrik med youghurt, Två brödskivor med smör och ost, kaffe och äppeljuice. =)
Lunch i skolan: Inget… Gillar inte skolmaten,, kräsen som få. ;)
Middag: Äter massor hemma.
Kväll: Småäter hela tiden… 

Brukar aldrig äta frukost på vardagarna, däremot på helgerna brukar det bli nån macka.
Brukar äta lunch i skolan och sen blir det väl nått litet på eftermiddagen och nån macka på kvällen…
om jag är i stallet efter skolan/på helgen brukar jag bara äta lunch/frukost och sen nån macka på kvällen…
så jag har väl inte så bra matvanor egentligen, brukar däremot äta ganska mycket frukt.
Jag äter alltid frukost på vardagarna men inte alltid på helgerna pga man sover så länge.
På vardagarna äter jag nästan alltid 2 smörgåsar med smör + ett glas apelsinjuice. Lunch i skolan äter jag, ofta köper jag något på hemvägen och när jag kommer hem äter jag middag. Sen småäter jag lite på kvällen :P
På helgerna brukar jag oftast börja dagen med middagen och sen ibland blir det väl chips på kvällen eller nåt annat smarrigt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
På morgonen äter jag nästan alltid en tallrik jordgubbsyougurt med fruskt müsli, två fullkornssmörgåsar med smör och ett glas mjölk. Sedan äter jag frukt mellan halv tio och tio. Äter lunch 11.15. Äter en liknande frukost när jag kommer hem från skolan om jag inte slutar sent. Sedan äter jag middag helst innan 19. Nånstans däremellan klämmer jag in en stund i stallet :P
Äter olika hela tiden ju.. Har blivit så trött på bröd på sistonde. Man har testat allt.. så nu finns det inget gott längre. Äter iaf risgrynsgröt med socker och kanel vissa dagar och andra vanilj yoggi eller kanske mjölk och puffar.. Och MASSA apelsin juice.. eller Te:P
Pålägg till mackor har med blivit uttjattat.. samma saker hela tiden.;) fast så blir det väl med allt efter ett tag. Så får man pröva igen sen..

Min frukost består av blåbärssaft och banan med vitaminpiller :D
Har en dålig ätperiod nu igen så det är viktigt att jag äter nåt på morgonen. Annars kan jag gå en hel dag utan att känna någon hunger och på det vise glömma att äta.
Sussi - Jag är likadan, tyvärr.. Ena veckan äter man som en häst, den andra äter man inget alls

Dagens frukost: Light cola och smågodis….

#20: Lät inte extremt nyttigt precis ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag är jättedålig på att käka frukost. Dels så är jag jättestressad och har svårt för att sätta mig ner och äta och dels så har jag nästan ingen matlust på morgonen, utan den kommer ungefär runt andra lektionen ;)
Idag t.ex fick jag i mig en banan på morgonen :)

Skärpning Matilda ;)

Själv brukar jag äta lite Danskt rågbröd med en (eller ett par) ostskivor tillsammans med 2-4 espressi.
---

Jag är ingen frukostmänniska!
Att stoppa mat i munnen före nio på morgonen går inte, jag kan tugga bollar av kokt ägg eller gröt om jag tvingas äta för tidigt :o/
Frukost för mig är ett väl ett nödvändigt ont…
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ibland äter ajg gröt till frukost, med hallonsylt :) det är nyttigt och gott. Men annars äter jag vaniljyoghurt med cornflakes… snabbt och lätt.. och om jag orkar dricker jag lite apelsinjuice.

ja har jätt svårt att äta på morgonen, Men ja brukar få i meej ett glas mjölk lr jucie och en macka……

I morse käkade jag semla..hmmmm

#28 - Haha, det låter som en härlig frukost :D Ska själv äta en semla nu :D

#29 Jätte gott ju:)
Åhhh vad jag saknar dig och hela din familj så passa på o krama om dem från alla oss, kom snart o hälsa på!!!!!!!!!!!!!!!

Vardagsfrukosten är havregrynsgröt med russin, banan och mandel. På helgerna lyxar jag till det och gör mannagrynsgröt, men lika fruktigt innehåll, med löskokt ägg till. (Alltid en halvliter - och jag skämtar inte, min mugg är så stor - te till.) Ibland blir det så sent att vi istället frossar i onyttigheter som bacon, vitt bröd, ägg och bönor.

Min frukost i dag..ha ha våfflor med grädde…mindre nyttigt antar jag..

Idag har jag faktiskt ätit havregrynsgröt och surdegsmacka :D Nyttigt och bra ;)
Men det blir inte så mycket annat bröd för mig som har en surdegsbagare till pappa ;)
Idag blev det söndagsbrunch… hemma. Smoothie, juice, fullkornsbröd och pannkakor med glass och hallon. Oj oj vad mätt jag blev och behövde inte äta förrän det var dags för middag.
Det är något enklare att gå ut och äta brunch på söndagar, mindre disk i alla fall, men antagligen inte lika goda pannkakor. Det kanske är för att det INTE är jag som gör dom, det blir godare då… :)

#34 Åh vad mysigt:)
-Kanske vi får börja införa att äta frukost hemma hos er på söndagarna

hmmm, kaffe (oftast en halv kanna) och ett glas med div vitaminer.. det är min frukost. och om jag hinner så kan det bli lite musli med. fast jag är dålig på att hinna med det. =P
fruktsallad med solrosfrön och lite minikeso, funkar bra för mig som inte är sådär jätteförtjust i kraftiga frukostar tidigt på morgonen. Har bestämt mig för att inte slarva med frukost så då är fruktsallad ett bra alternativ =)
Jag äter först frukost, då brukar jag dricka antingen ett glas mjölk eller en kopp the. Sen brukar jag jag äta 2 mackor med ost på :)
Sen äter jag lunch i skolan.
Sen även middag på kvällen.
Och sen kan jag även ta något litet på kvällen :)
/ Sara & Casper