Brukar du sminka dig hemma?
Började fundera lite på det när jag läste i tråden Vad gör du när du vill pyssla om dig själv?. Brukar du sminka dig, även när du inte ska någonstans? Kanske för att vara fin inför pojkvännen, eller bara för att känna dig lite extra fin och fräsch?

Mvh Stephanie 

Själv sminkar jag mig bara när jag ska iväg. Jag tycker att det känns som att "slösa" på sminket annars
Det dumma är ju att jag gärna vill "öva" mig på att sminka mig också, men ja… Det brukar därför inte bli några roliga sminkningar för min del. Jag har inte tid att experimentera när jag ska iväg, och annars vill jag inte 

Mvh Stephanie 

när jag bara går hemma och degar är jag alltid osminkad :p
Kom på att rubriken blev lite missvisande… Låter som om jag menar var man sminkar sig… 

Mvh Stephanie 

Osminkad hemma men vet jag att det ska komma nån under dagen brukar jag dra på lite maskara.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Nej, det gör jag inte
/Christine
Jag brukar skippa smink om jag bara ska vara hemma. Ska jag vara med någon kompis eller något så sminkar jag mig lite grann och ska jag på fest så blir det mycket make ;D sminkar man sig mycket varje dag kan man ju aldrig känna sig sådär extra fin.
/Moonchild89 👻

Näe bara om jag får en kick och vill testa något nytt men annars orkar jag aldrig sminka mig när jag bara går hemma :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#7 Samma här.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Bara om jag är helt själv.
Skulle någon kompis komma t ex. brukar jag sminka mig.
När jag är hemma sminkar jag mig inte. När jag ska till en kompis eller vara med en så sminkar jag mig inte.
Mina vänner ska ta mig för den jag är utan smink. Iskolan så sminkar jag mig i alla fall !;)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Nej. Sminkar mig i princip bara då jag ska till skolan, till stan eller något. Aldrig för att jag ska till en kompis eller på träning osv..
#10 Mina kompisar tar mig oxå för den jag är, och tycker att jag är precis lika fin utan smink som med. Jag sminkar mig för att jag trivs bäst med smink
Ja, jag sminkar mig varje dag. Det finns vissa dagar när jag inte gör det, men det är kanske 10 dagar//år. Det är en morgonrutin för mig och inget jag tycker är särskilt tidskrävande eller så.

sminkar mig alltid XD haha går inte ens till stallet utan smink.. men det kan ju bero på att jag har rakat av ögonbrynen och alltså ser ut som ett cancer barn om jag inte ritar dit dom xp och då kan jag lika gärna dra på lite mer smink ^^
Jag sminkar mig inte om jag kommer vara själv hemma hela dagen, och inte ha gäster eller något sånt på kvällen. Men om jag ska ut på kvällen sminkar jag mig oftast redan på morgonen.
Alltid smink typ.. Säger som #14 det hör till morgonrutinen.. Om jag vet till 100% att jag ska vara hemma och typ städa hela dagen så kanske jag låter bli men det är inte ofta..

sminkar mig sallan hemma om jag inte vill vara lite fin infor pojkvannen :)
// Amanda
Jag sminkar mig när jag ska iväg oså. Hemma är jag osminkad och pojkvännen tror att jag sminkar mig när jag går ut bara för att ragga på andra killar, haha! :p xD
Sminkar mig nästan alltid, men inte om jag är sjuk.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag brukar sminka mig hemma, oftast för att ''träna'' eller prova någon ny sminkning :D
Oj, jag har aldrig ens tänkt tanken att man ska sminka sig hemma. Ni som gör de, får eran hud någonsin vila?
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
#23 ja, på natten xD
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Precis som #1.
"Själv sminkar jag mig bara när jag ska iväg. Jag tycker att det känns som att "slösa" på sminket annars."
Men ibland sminkar jag mig inte ens när jag ska iväg ^^