Gör krämen mig vitare!?
Hej! :)
Jag var i Thailand nyligen. Väl där borta så tänkte jag passa på att köpa en dag och nattkräm.
Sagt och gjort, jag var in på något köpcenter och där frågade jag efter en dagkräm, vilket hon visade mig. Dessutom fanns det en nattkräm så jag köpte då den med. Märket är Loréal.
När jag sedan öppnade upp den och började läsa så såg jag att den hette "White Perfect DAY SPF 15 Transparent Rosy Whitening".
Mina tankar gick ju direkt till att den gör huden vitare, men jag testade lite på magen och det gjorde ingen skillnad DÅ i alla fall.
Gick in och läste på The Body Shop om en kräm som hette något liknande (fast från The body Shop såklart), och där stod det att regelbunden användning kan hjälpa till att minska synligheten av pigmentfläckar och fräknar.
Någon Loréalexpert som vet? ;) Vill ju inte hjälpa till att tappa dom sista pigmenten jag har kvar i ansiktet, haha!

Kan du inte hitta nån fakta om burken på nätet?
Det låter ju som om den skulle vara blekande.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

tror att det kan vara blekande, då thiländare brukar vilja vara bleka och vi har ju sådant som gör oss brunare så har de sånt som gör dem blekare =)

#1 Jag har försökt att söka information på nätet men hittade inget. Lappen jag fick med i pappersförpackningen stog bara på en massa konstiga språk, inte engelska.
#2 Ja det är exakt det jag har hört också! Tyvärr..haha.

Hittade trots allt lite nu. Saxat från den här sidan;
"When you get up in the morning after your midnight application, you can see your skin directly from the mirror that it is more refined and the whitening effect is visible in as short as 4 weeks. The effect does not coat you with a pale effect on the skin but rather a more luminous complexion and very natural because it is rosy white."
Den verkar ju då uppenbarligen göra mig vitare efter 4 veckor? 
Jag har läst om den här, och ja, den gör huden vitare.

Lite läskigt…Vad är det i som bleker huden?

Då var det lite pengar i sjön då! Tur att krämerna inte kostade allt för mycket. :)
#6 Jadu, det kan man ju allt undra..
Kan säkert vara kamomill, är oftast örter dom har i såna krämer.

Min första tanke när det blekte var klorin typ…hehe det låter trevligare med kamomill!
Det är väldigt vanligt med dessa krämer över hela Asien.

#11 Man blir aldrig nöjd! Hehe! Vi blekfisar vill bli mörka o de mörka vill bli ljusa!
#11 Olika kulturer har olika ideal. Att vara ljushyad är dock en strävan hos de flesta som inte är det. :S
Hmm.. om det verkar lite blekande och kan bleka fräknar och så, borde det inte kunna bleka ärr då? Jag har till exempel ärr i ansiktet efter akne.

#14 Man tycker ju det. Kan ju vara värt att testa kanske. Men det kan ju inte bli bestående? Syns dem inte mindre med solbränna o brun utan sol nu framåt sommaren?
#15 Nä kanske inte. Mja, alltså det är inte bra att sola på ärren eftersom att det kan bli värre då :P