kräkningar,diarre - p-piller ..
Lite pinsam fråga, men vill få hjälp av er ..
Jag är bara väldigt orolig, vill ju inte precis bli gravid. Jag använder neovletta 28 och det står att om man har kraftig diarre eller kräks inom 3-4 timmar försämras effekten kanske helt. Jag har stressmage/mjölkmage, tål inte så mycket laktos, därför blir jag rätt ofta lös i magen. Inte ''kraftig diarre'' som det står på förpackningen men är ändå orolig. Någon som vet om det räcker med lite lös i magen eller om det måste va som om man vore magsjuk? Får panik när jag känner att det händer nåt i magen, vilket bara gör det värre men gravid är ju det sista jag vill bli. Ska skaffa tabletter som ska lugna ner tarmen lite iallafall.
Tror ni jag kan sluta oroa mig eller vad bör jag göra? Vet att jag egentligen ska gå till en barnmorska, men om jag slapp det vore jätteskönt.tack

Det försämrar effekten det gör det för pillret far ju ut fortare än tänkt. Det hinner inte ligga i magen o utsöndra sig eller vad man ska säga. Det finns ju akut p-piller man kan ta ett visst antal timmar efter sex om man skulle vara orolig.
Tycker att du ska prata med din bm hur det är vid laktosintolerans du kanske ska ha ett annat skydd typ p-spruta eller hormonstav(tror det heter så, en sak man får i armen som utsöndrar lite hela tiden) Då behöver man inte oroa sig att man glömt eller om man blir magsjuk eller så.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!