Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1073 ggr
Sussi
0

Duscha

Hur ofta duschar folket sig här?

Själv duschar jag i regel morgon och kväll men börjar nu fundera på hur hälsosamt det är för huden att bli intvålad två gånger om dagen. Fuktar gör jag till kvällen men kan det kompensera duschande?Vattnet torkar ju ut huden mycket.

Era åsikter är välkomna!

Linda
0

Jag badar hällre och passar på att hälla lite olivolja i:)

Duschar gör jag faktist ganska sällan…Men jag e faktist ingen skitgris för det;)

Sussi
0

#1 Olivolja? Sån som står i kylskåpet då? Generad

MiaMaria
0

Varje dag eller absolut minst varannan dag, försöker dra ner på det på vintern så inte huden ska torka ut helt och hållet. Sommar tid kan det bli flera gånger per dag beroende på vad jag gör…

Linda
0

Nä olivolja ska inte stå i kylskåpet;)

Men ja vanlig olivolja är perfekt:)

[mjuue]
0

Varannan dag. Och då tvättar jag håret också ;) Vill inte torka ut huden.. det är risk för det om man duschar för ofta.

juliapettersson
0

Varje dag kroppen, håret försöker jag så sällan som möjligt, men det blir väl var annan-var tredje dag…

Maja
0

Duschar varje dag, men tvättar håret kanske 5-6 gånger i veckan.. Det blir mycket mjukare när jag tvättar det, men det är ju inte bra.. :P

UlrikaG
0

beror helt på vad jag gör, nu på vintern försöker jag att inte duscha för ofta, men det är svårt när man tränar att låta bli, och då kommer alltid håret med

på sommaren kan jag däremot duscha oftare, men då tvättar jag inte alltid håret

Mangis
0

Nästan varje dag duschar jag och sköljer håret, men tvättar det inte mer än ett par ggr/vecka. Min hud tål inte mer! Morgontoaletten får ske över handfatet.

Sussi
0

#4 Int? Där står min :D

Måste verkligen dra ner på duschande nu hör jag.

Håret tvättar jag varannan dag, det skulle också behöva få vila längre mellan gångerna.

Men det är ju just det att nu när det är kallt ute finns det ju inget bättre än lååånga varma duscharFundersam

Linda
0

Men då klumpar den sig ju…

PimTheGreat
0

tvättar av mig på morgonen och badar på kvällen innan jag går och lägger mig….

minipie
0

dushar varje dag,, måste för att vakna på morgonen. :o)

Lotta_A
0

Jag duschar ungefär varannan dag. Håret tvättas då också. Men ska försöka tvätta håret mindre.. Måste klippa mig också :P

Snuttan
0

Jag duschar minst 1g om dagen. Brukar vanligtvis bli 2ggr, ibland mer.

Kan förklaras med att jag måste duscha för att få lite kvälls-vanor när jag ska tvinga mig själv till att försöka sova och slappna av = dush är bra och man känner sig ren och fräsh när man går och lägger sig. Brukar sedan dusha innan jag går ut om jag bryr mig ngt och om jag kommer hem emellan att jag gör saker så blir det att jag duschar igen för att det känns bra. Jag har tur nog inga problem med uttorkning och är väldigt dålig på infuktning.

Heda
0

Jag duschar varje dag,ibland undantag på helger när man stannar uppe för att kolla en film och klockan blir mycket,men då tar jag igen det nästa dag.

Hatar verkligen att duscha på morgonen,det är kalt,man bara fryser när man ska klä på sig,man måste föna håret och bla bla;D..

Nej,duscha på kvällen,sen torka håret lite grann sova,och wiips så är håret tort dagen efter*lat mask;)*

JimJ
0

Jag badar i minst 1 timma, ofta brukar jag också sommna i badkaret. Dushar jag gör ju självklart efteråt. :-)

Jag har perioder med hur ofta jag dushar mig. Ena veckan kan jag tvätta mig morgon och kväll, medans andra veckan hoppar jag bara ner i badet 2 eller 3 gånger under veckan. :-)

Att vara ny-dushad på kvällen innan man ska lägga sig, är helt underbart. Att virra in sig i det varma gosiga täcket och lägga det blöta håret på en kudde. Jag slocknar direkt. :-) 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

reddie
0

Duschar minst en gång om dagen. Familjen tycker inte om stallukten…
Det bästa är att vara nyduschad och krypa ner i en renbäddad säng.

NinaToy
0

#18# Håller med dig.. :P
Min hud börjar klia när jag duschat oftast på vaderna… skitjobbiiiigt!!! Förmodligen för att jag blir torr och den blir irriterad. :(

TacoBelle
0

Jag kör på årlig jultvagning jag Flört

KajsaM
0

Minst 5 ggr i veckan. Lite olika, ibland bara håret ;)

bubbelbubbel
0

jag duchar vcrje dag, borde kanske inte göra det, håret mår nog inte så bra, men jag har ganska fett hår, så det blir så himla äckligt, fast frågan är nog om nån ser det förutom jag.
men jag känner mig superäcklig om jag inte duschar varje dag.

Cevir
0

Jag dushar varenda dag. Ibland kan jag råka hoppa över någon dag om jag inte gjort något speciellt den dagen. Men oftast varenda dag.

/ Sara & Casper

__iE
0

duschar kroppen varje dag, håret är var 2-3 dag ;D

E_hjo
0

Duschar håret och kroppen varje dag.
Har jättefett hår annars =/

LinneaG
0

Kan duscha varje dag, men tvättar håret varannan.

Alex
0

5-6 gånger i veckan, och tvättar då alltid håret.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

soffiz
0

Jag duschar varje dag.
Mitt hår blir alldeles fettigt och äckligt om jag inte tvättar det varje dag..

Qabang
0

Jag försöker duscha varannan dag, men det blir oftare om jag ska ut någonstans. Håret försöker jag tvätta så lite som möjligt, men det blir ungefär varje/varannan dag.

bebbe
0

Badar varannan dag, tvättar håret max 2 ggr/vecka Mitt hår är varken fett eller torrt.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Mandysan
0

jag badar eller duschar varje till varannan dag, både hår och kropp nu på vintern