Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 1947 ggr
Eve
0

Håruppsättningar?

Jag tycker alöltid att jag har samma frisyr; diadem och utsläppt, diadem och uppsatt eller bara hängande..

Jag har lite självlockar, ibland… när jag har dem så sätter jag bara upp håret.. Annars plattar jag ofta mitt hår. Jag har snélugg, men den har jag oftast i ett diadem eller uppsatt med hårnålar och spray..

Jag passar bra i lockar och vågor, tips på hur man framhäver det utan locktång? Brukar använda ousse, men tycker inte om när det blir stelt..

Jag har hår till nyckelbenen ungefär

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Alex
0

Hur använder du moussen? Skulle föreslå att ha i någon stylingkräm när håret är blött, sen mousse (fortfarande när håret är blött för bästa resultat) och krama upp håret och gärna sätta fast det så ett tag. Sen blåsa det så torrt det går, spraya och sen släppa ner det. Vill du inte ha det stelt så får du ju vara sparsam på mousse och spray.. Har du stylingkräm i innan så kan det säkert gå utan mousse också. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eve
0

Okej… Vad för stylinmgkräm rekommenderar du? Jag har spolar, ska jag snvända dem? Fattar dock inte hur man gör *blush*

Linda
0

Med hårnålar kan man göra mycket:)

-Varför inte en kransfläta?

Alex
0

#2 Crush Multi Styler från Grazette. Är en orange tub som det står en stor 3:a på, finns schampoo och balsam i samma (1 & 2) som jag också kan rekommendera starkt. Fast de hittar du inte i vanliga mataffärer eller så, utan det är nog bara vissa frisörsalonger som säljer. Men de är riktigt bra! Spolar kan du också använda, helt klart. :) Man typ snurrar väl upp håret på dem och sätter fast dem uppe på huvudet.. Tror jag. Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Eve
0

Alex - Okej, ska se om jag kan hitta det när jag åker in till stan :)

Linda - Jag ahr för kort hår :(

Alex
0

Eve - Kolla efter salonger som säljer Grazette/XL produkter. De borde ha den. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Boode
0

en "spray" som är jätte bra för att framhäva lockar är Goldwells Dynamic Loop. Jag använder den i mitt hår när det är blött och håret blir fint utan att det blir stelt som det kan bli av mousse eller vanlig hårspray.

bebbe
0

Absolut bästa och enklaste sättet att framhäva lockarna i ett självlockigt hår… När jag tvättat, sköljt ur balsam och handdukstorkat håret borstar jag igenom det riktigt sen tag jag ca ½ tsk balsam i händerna och masserar in det i håret, rufsar till och puffar upp till önskad frisyr, och jag lovar… lockarna kommer fram.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Eve
0

bebbe - är det sant!?.. Måste jag testa.. Ska det självtorkas sen?

LinneaG
0

Jag köpte en plattång och den kan man hitta på mycket med =)

Linda
0

Har du lärt dig att locka med platttång oxå?

-Det blir så fina skruvar:)

LinneaG
0

Nja, har provat lite. Kan bli riktigt snyggt, men rätt svårt att göra hela håret på sig själv. Men guud så kul det är!!

Alex
0

En mycket enkel sak man kan göra med plattången är ju att variera med att "böja" ut eller in topparna. Lätt att fixa, men blir stor skillnad. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bebbe
0

#9 ja det ska självtorka.

Eve
0

Alex - Japp, det brukar jag göra :)..

Linda - Jag har försökt locka med plattången, men lyckas inte.. Tips på hur man gör?

Linda
0

Jag kan visa vd den kommande glamour kvällen:)

Eve
0

Linda - JA, vad kul :)

Linda
0

Ska få med min kompis Tessan som är riktigt dukktig på att hantera platttången, så hon kanske kan visa:)

bebbe
0

Eve har du testat med balsamet ännu ?

Eve
0

Bebbe - Japp, det funkar perfekt.. Är jättenöjd med det :)  Tack för tipset!

Chris78
0

Eve; Schwarzkopf har en bra spray som framhäver lockar..den heter "Curl liquid"..den är jätte bra!

bebbe
0

Varför köpa en massa dyra onödiga produkter när det blir lika bra med balsam som man ändå alltid har hemma ?

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är illafall en jättemysko håruppsättning :P

golf.ifokus.se

LinneaG
0

#15 - det är bara att ta en hårslinga, platta halva som vanligt sedan böjer du plattången, eller snurrar den åt ett håll, rätt sakta, är rätt lätt. Annars kan du bara komma förbi så kan ja visa. =)

Eve
0

Bebbe - Håller med! Om jag sover med lockarna är det bara att ha i liiite mousse för att piffa upp den igen, sen är man redo att gå.. ska ta en bild och visa hur et blev :)

Cevir
0

Jag har oftast uppsatt, med pannband.
Har ibland utsläppt.

/ Sara & Casper