Färga håret..
Hej.. Jag är naturligt gråblond men har förtillfället färgat mitt hår brunt. Jag skulle vilja gå tillbakaa till min naturliga hårfärg, måste jag göra det hos frisören?
Tacksam för svar :)

Börja med slingor, gå till en bra frisör tycker jag:)
Okej, det var min tanke :)

Trivs du inte med den bruna färgen längre?
Jag skulle gå tillbaka från brun - blond som är min naturliga hårfärg. Gick till en frisör och skulle göra slingor men det blev skit-dåligt rent ut sagt! Hon verkade ju inte alls förstå hur jag ville ha det, inte fick man pengarna tillbaka heller! "men det blev ju fint" säger hon, och "det är ju inte så synliga slingor som är modernt nu" även fast jag förklarat för henne. Usch och fy säger jag bara, pengar rakt ner i sjön!!
Köpte sån där sling-grej man gör hemma själv. Mycket billigare och superbra resultat.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Här kommer ett litet kort. Färgade från blond till brunt och efter ca 3 månader slingade jag håret tillbaka till blont. Man ser på min hårlängd att det var ett tag sen jag var brunhårig (nästan ett år) men har inte behövt färga om sen jag slingade mig.
Köpte färgen på H&M. Mycket nöjd.
Linda - Jo, det gör jag väl, men jag saknar det blonda.. Har ju varit svart och brunhårig i 1½ år nu…
Tina - Vad fint det blev :). Men jag har mörkbrunt hår, så på mig kommer det bli oranget
#6: Inte om man låter det sitta i länge nog!

Hej Eve!
Jag hade ju svart förut… å svart+rött en gång.. Nu har jag äntligen min hårfärg. Jag gick till min frisör och hon e asbra. Fast jag har att tacka sommaren och solen också, för mitt hår blir jätteljust på sommaren. Men det är Mona på Hårrutan i Bålsta vid Fagerdal som jag gick till =D Hon e jättebra.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#6 Köp mer än ett paket för att vara på den säkra sidan. Sen så ska det sitta i bra mycket längre än det står på förpackningen. Vet inte hur det är med slingor, men när jag blekte håret stog det 30-40 min har jag för mig, jag hade i det i drygt 1,5 h. Och det var första omgången, fick köra en till eftersom det vart gult.. Men det bästa är självklart att gå till en frisör. Bara man har ekonomin för det. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Yerssika - Ahaa, okej.. Vad tog hon för det? Ska ringa dit när jag har pengar :P

å det blev ju fint! hmm.. är egentligen blondin, färgade det lila hos friösör.. hehe, nu är det rödbrunt :P hemskt….