Mat-tips.
Någon som har prövat att äta "Bixit" ? I små förpackningar, skitgott!!!!!!!! Och innehåller mkt fullkorn och nyttiga grejer, äter en sånn när jag är hungrig. :D

och 61% kolhydrater och 6 % kostfibrer, nyttigt vet jag inte om jag tycker det är 

Bixit? va äre för nått?

Nej tyvärr blir vi lurade av att tro ara för att det är fullkorn så ska det vara nyttigt.
Det är ett kex.

Jag har bixit blåbär 44 % "fulkorn" framför mig.
100g är (440 kcal)
Protein 7,4g
Kolhydrat 64g var av sockerarter 18g
fett 21g
var av mättat 9g
Narium o,5g
kostfiber 6g
En kaka just, hel OK efter ett mycket hårt träningspass, men inte som mellanmål.

Amen tusan också! Det var däröfr det var så gott ju;) haha.
vad är bixits för nåt??
Visst är det onyttigt med för mycket kolhydrater om man vill gå ner i vikt, men mitt i bantningshysterin glöms det lätt bort att kroppen faktiskt behöver kolhydrater som energikälla. Sedan är det ju att föredra om det är långsamma istället för snabba vilket det är i fullkorn.
Fullkorn är också bra av andra anledningar, det motverkar hjärtsjukdomar, förhindrar förstoppning, ger en mättnadskänsla och binder faktiskt en del överflödigt fett!
Jag skulle nog vilja påstå att det är ett ganska bra mellanmål om man jämför med vad många äter. En cola och en påse godis? Kaffe med bakelse/kakor? Det håller dig definitivt mätt mycket längre och gör att du inte kommer småäta massa andra onyttigheter!
(Ja jag är en naturnörd, men ibland kan kunskaperna komma till pass!
)
jag kan äta en, sen blir dom….för mycket. men blåbär var godare :)
Ska testa :D