Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1008 ggr
Jagz
0

Ruffs

Jag har precis klippt mig. Det är typ "uppklippt" eller vad man ska säga, och jag behöver lite tips på hur jag ska "ruffsa" det, så att det verkligen blir ruffsigt ochs er bra ut. Överhåret är väl lite mer än en decimeter. Är det för långt? Hur ska man "ruffsa" det? Hur får man det hållbar? Borde överhåret vara ännu kortare? Lägg väldigt gärna ut bilder på sådana frisyrer! ;D

Cevir
0

Ta någon hårsprey eller något kanske? :)
Är inte så bra på sådannt. Men nån bra hårsprey bör nog fungera.

/ Sara & Casper

Jagz
0

ja, fast det blir inte riktigt sådär mycket som jag vill, något tips på hur man just ska ruffsa det? Hårspray håller ju kvar det bra i alla fall.

juliapettersson
0

Tupera underhåret innan du sprayar =)

Linda
0

Ett bra wax skulle jag rekomendera.

Benjy
0

Vilket hårspray tycker ni är bäst? vad kostar det?

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv så använder jag bara spray - Proffs. Så ruffsar man bara upp det med handen samtidigt som man sprayar. Håret blir stelt av den sprayen, i alla fall om man använder mycket, vilket jag gör… Men det sitter! ;) Wax kan funka, men till den längden kan det vara krångligt att få bra utan att det ser fett ut. Så jag rekommenderar spray.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Marylojs
0

Annars gillade jag vaxspray på den tiden när jag hade sån frisyr. (Nu har jag superkort page)

Jagz
0

Är det någon som brukar tuppera håret? Hur får ni det att hålla? Finns det olika sätt att göra det på?

Monday
0

Tog lite själporträtt och ruffsade då till håret, med massa hårspray, och sminkade mig "lite".

http://www.regret-nothing.com

Jagz
0

Sätt gärnai n bilder om ni har någon liknande frisyr

Alex
0

#10 Svårt när vi inte vet hur din ser ut.. "Uppklippt" kan ju variera väldigt mycket. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jagz
0

Jo, men allt av intresse ;P

Alex
0

Okej.. Har inte så många som visar frisyren bra, men den syns ju lite på förra bilden jag lade in. ;) Men här kommer en mer framifrån, om det kan vara intressant. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Och nu hittade jag en från sidan, där håret är lite längre. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jagz
0

# 13, 14 Hur får du sådär? Underbart fint! Vad använder du för spray/ annan hårprodukt? Tupperar du?

Alex
0

#15 Tack. :) Det är bara proffs hårspray faktiskt. ;) Rätt mycket av den varan också, det är väl på gränsen att håret kan brytas av om man säger så..;) Men det håller!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jagz
0

# 16 Varsågod! :) Vart fick du tag på den sprayen? men tupperar du det inte alls? Hur får du det så ruffsigt? ;O

Alex
0

Näpp, ingen tuppering. Jag sprayar och ruffsar upp det med handen samtidigt. Sprayar liksom underifrån.. Proffs säljer de på H&M, i alla fall här i Karlstad, men skulle tro att de gör det på andra ställen också. Är inte särskilt dyr heller. Jag har den lila flaskan, tror det är "extra super strong". Den starkaste i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Linda
0

#9 Eh..var sminkningen med flit?

Monday
0

#19 Sminkningen var med flit. Det var inte meningen att det skulle se snyggt ut.

http://www.regret-nothing.com

Linda
0

Okej.

Tina-A
0

#19: Vad menar du??

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Linda
0

Jag tyckte inte att sminkningen framhävde hennes ögon något vidare, nu sa hon att det inte var med flit.

tyckte att det var synd på en sådann söt tjej att inte framhäva hennes ögon finare:)

Jagz
0

Alltså jag förstår inte hur man får det ruffsigt på ett fint sätt. Mitt blir bara som en stor ruffsig boll om man sprayar och så. Hur får man det sådär "fluffigt" utan att det blir en "ruffsig boll"?

juliapettersson
0

Jag tycker inte att Profs hårspary är något vidare… Den sprayar så dåligt, sprayen kommer bara i en klump eller hur man ska säga.

Alex
0

#25 Det beror på hur man snvänder den. Det går att undvika, men det är lättare med andra sprayer. Jag vill ha mitt hår hårt och hållbart, så då funkar proffs utmärkt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

E_hjo
0

Nått hårspray som är bra är ju Klipptoekets!
Håller hur länge och bra som helst!!! =)

Alex
0

#24 Att blåsa håret först kan hjälpa till med volymen. :) Men sen skulle jag nog inte påstå att mitt hår är så mycket annat än en "ruffsig boll". ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jagz
0

# 28 Hehe jo, ditt är helt annat än mitt! Mitt blir ruffsigt så långt ner liksom ;S

Faxlin
0

Mycket beror ju på vad man har för sorts hår. Skulle jag spraya mitt hår underifrån så skulle alla springa för draken, jag lovar.
Vissa har tjoct hår vissa tunt, vissa mycket hår vissa lite. Så mycket spear in.
Själv har jag hår som känns ungefär som när man kammar hästarnas man och svans. Som rent tagle med andra ord. Grova hårstrån och massr av det varan. Mitt hår orkar inte upp om hag inte dränker in det med hårspray vilket jag inte kan på grund av astman.
Så vad gör man. Klipper upp det chansade min frisör på. Gick inte så bra. Även kortklippt blir håret för tungt för att orka med att bjussa på det minsta lilla i volym väg.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Lyckso du med tjockt hår:)

Ha ha springa från draken hi hi