Frågor om hårförlängning!
Har funderat ett tag nu på att kanske göra hårförlängning med clips, men har lite funderingar kring det som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 
1. Eftersom utbudet här verkar vara väldigt litet på clips-förlängningar tänkte jag beställa nånstans på nätet, fast jag hört att man helst inte ska göra det första gången för att det är så svårt att få rätt färg. Men har jag förstått rätt brukar man oftast få skicka dem tillbaka om det är fel färg..? Har också hört att man ska köpa sk. Remy-hår, om man köper äkta, men det verkar inte finnas lika många olika färgernyanser av det så jag vet inte.
2. Plattar mitt hår varje dag (är ett måste, ser hemskt ut annars), ganska så spikrakt oftast, så jag tänkte kanske köpa rakt syntetshår så behöver jag inte platta det + att det är mycket billigare, men å andra sidan kanske det sen syns att det är fejk om man är ute när det är fuktigt t.ex, så att det andra håret "vågar" sig? Men om man har äkta kanske det blir jobbigt att försöka hålla också det "spikrakt"?
3. Har ganska kort, tjockt, uppklippt hår, tror ni det skulle funka med clips ändå? Vill ju inte att det ser allt för fejkat ut, men hade samtidigt tänkt mig ganska långa förlängingar, kanske ungefär 45cm…?
Bifogar en relativt ny bild så ni får se lite hurdan frisyr jag har. Dålig bild som jagf fick kopiera från Facebook då min dator har flippat ut och det är ganska många bilder som försvunnit. Hade nyss varit till frissan och klippt bort lite slitna toppar + färgat, det är aningen mörkare nu. Jaja, hoppas det iallafall finns någon som kan hjälpa och göra mej lite klokare! 

Det kommer nog synas ganska tydligt att du har förlängning när du har så kort hår. Annars måste du ha förlägning i olika längder så att det ser uppklippt ut.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Med olika längder antar jag att du menar att fästa endel clips lite högre upp på huvet? För det är väl så man brukar göra ivfsh. :) Såg lite videon på youtube och det fanns en tjej som hade riktigt kort hår men fick fram ett ganska naturligt reslutat ändå, tror det gäller att hitta den rätta knixen bara. 

Du har ju så kort hår och ville ha långa förlängningar, ditt vanliga hår kommer ju ligga över så man ser ju kanten av det mot det långa, har du olika längder på clipsen så får du ju olika etapper på håret med och det ser naturligare ut. Även fast du fäster de långa clipsen på olika höjder så kommer ju överlapningarna hamna långt ner på håret. Svårt att förklara hur jag menar…hoppas du förstår, jag hittade ingen bild som visade hur jag menade.
#3 Sant, hade jag inte ens tänkt på! Men man kan ju alltid enkelt klippa och fixa dem lite hur man tycker när man fått dem.

#4 Absolut! Det kan man ju göra
Har funderat på att beställa en färgring först på Beautynet.se så att jag kan välja rätt färg, någon som har erfarenhet?

min kompis har clipshårförlängning, och hennes hår är ungefär lika långt som ditt. Eftersom att hennes hårförlängning inte var speciellt lång så syntes det inte alls att hon hade det! Håret blev bara fylligare och ca 10 cm längre, men det såg helt naturligt ut.
Köper du äkta hår så kan du alltid färga det till din nyans. Det kan du ju inte göra med syntetiskt hår. Dessutom är det ju precis som du säger, naturligt hår ser mycket bättre ut och du kan styla det precis som du vill.
Om inte annat kan du ju prata med en frisör som kan detdär! :)
#7 Okej, ja, som det ser ut nu skulle det nog bli äkta hår. Min morbrors fru är frissa så jag kanske skulle få det fixat via henne, men hon ska få barn vilken dag som helst så man får se. :)
Nu har mina clips kommit på posten, är dock osäker om jag vågar öppna paketet helt då jag inte vet om färgen är rätt nyans. 
Anyway, hade ganska tråkigt så jag gjorde ett kollage, det var den färgen de föreslog utgående från några bilder jag skickat in och jag har fortfarande 14 dagar på mig att returnera den. Besparade er min superheta look. 
Så vad tror ni..?

Jag tycker den bruna färgen på clipsen var lite för ljus. Men om du färgar ditt hår och clipsen i samma bruna nyans så kanske det kommer bli bra :)
- Medarbetare på studier.ifokus