Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1319 ggr
Tom
0

Hur får man starka naglar?

Jag biter på mina naglar och har gjort det sedan jag var liten. Jag har inte några problem att sluta men när jag gjort det och låtit naglarna växa ut är naglarna inte så starka. Hur gör man för att få starkare naglar?

Jag förmodar att mina naglar inte är onormalt svaga men jag vill ha stenhårda naglar så att man kan anvämnda dem som skruvmejslar om det behövs, typ… ;-) 

Tom

Lotta_A
0

B-vitamin är bra för naglarna och håret. :)

Dom kanske inte kommer kunna användas som en skruvmejsel, men lite starkare blir dom allt. ;)

[tiiia]
0

hmm dricka mkt mjölk sägs ju vara bra för starkt skelett och starka naglar :) fast man ska ju inte dricka så mkt mjölk efter 25 tror jag.

TacoBelle
0

Att klippa naglarna regelbundet och sedan fila dom jämna gör dom hårda.

Linda
0

cilica

Pia
0

Nagelgodis, som jag tipsat om lite här och var…

bubbelbubbel
0

#2, varför inte dricka så mycket mjölk efter man fyllt 25 ?

TacoBelle
0

#6 Det stämmer inte, mjölk är bra och kan drickas livet ut hur mycket man vill. Det är bara så att många blir laktoskänsliga när dom blir äldre.

[tiiia]
0

#6 har för mig att det är pga att det är många som inte tål mjölk när de blir äldre.

Tom
0

Tack för era svar. Nagelgodis får jag väl luska reda på vad det är. Vet att jag sett någon skriva om det tidigare men jag kommer inte ihåg var.

Tom

Linda
0

Silica är jätte bra, kosttillskott.

Tom
0

#10, Aha, jag trodde att ditt inlägg var ett misstag riktat till en signatur som hette cilica… =)

Tom

LinneaG
0

#10 - vart kan man köpa det?

Linda
0

ha ha nä blev lite fel bara, samtidigt som jag skrev så ropade mina barn att de var HUUUUUNGRRRIIIGGA:)