Urblekta kläder
Hej!
Håller gentligen inte till här men skulle behöva lite tips och råd.
har en svart favoritt-shirt som har börjat se lite solkig ut så undrar om det finns något man kan göra för att den ska återfå lite färg.
Jag kan inte färga den eftersom det är ett tryck på den. Är det helt kört för min t-shirt nu eller finns det något som hjälper?
tack på förhand!
// Elin

För de första så vad roligt att du tittar in 
För de andra så tror jag inte att de går att göra något åt de, men med dagens rockiga mode så gör de väl inget om den är lite urtvättad?! 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Är det så att trycket är i samma material som T-shirten? Annars kan man färga tröjan i alla fall - det har jag gjort med flera tröjor och trycket håller. De flesta färger tar bara på bomull. Jag har färgat jeans också och läderlappen bak - där märket etc står - är i samma färg som innan.

Håller med #2
Finns även tvättmedel för svarta kläder man kan använda i förebyggande syfte. Det ska bevara den svarta färgen bättre.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#1 Nej egentligen gör det inget att den är lite urtvättad, om det inte vore för att jag tänkt sy om den lite och lägga till lite tyg. Då ser det nog inte så snyggt ut om en del är urtvättat och en del är helt svart
Men vi får se hur jag gör.
#2 Hade ingen aning om att man kunde färga kläder med tryck på om trycket är av annat material. Då ska jag nog prova göra det, om jag vågar. Tänk om jag förstör den 
Vilket dilemma *suck*

#4 Aha då förstår jag!
Berätta hur de går sen :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg