Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 770 ggr
PimTheGreat
0

Solarium

är det endast en hälsorisk att sola solarium eller ger det något bra med? Förutom solbränna då……Jag brukar känna mig mkt piggare när jag solat och mår bättre överhuvudtaget men det e kanse inbillning bara…..

Lorita
0

Jag, solar 20 minuter i veckan för min reumatism, jag använder det svagaste solariet, att jag blir lite brun den biverkningen får jag ta. Man bör skydda ögonen och tänka på att inte sola så man bränner sig. Före att jag solar så brukar jag ta en vatten massage, det är toppen Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

PimTheGreat
0

vattenmassage?? har aldrig hört talas om det. Använder de vatten istället för olja då eller?

Lorita
0

Man ligger som en vattensäng också är det jettstrålar som masserar ryggen, man styr själv om man vill få masserat lite extra någon stans och styrkan. Vanlig massage mår jag inte bra av, men detta älskar jag.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MiaMaria
0

Jag solar emellanåt på vintern för att underlätta min Psoriasis som mår bättre av sol. Bivärkningar är jag dålig på :-S Tycker oxå att jag blir piggare efter en stund i solariet och som Lorita skriver "att jag blir lite brun den biverkningen får jag ta" ;-)

Real
0

Man blir piggare av solarium, precis som man blir piggare av solen själv..

sarae
0

jag har fått rekomendationen att sola solarium för mina exem och utslag utav läkare. Samtidigt som de självklart förklarade nackdelarna för mig ansåg de inte att det var skadligt om jag splade nån gång i veckan/varannan vecka

[tiiia]
0

Jag tycker att det kan vara lite "mysigt" att gå och sola lite på vintern, känner mig lite piggare och fräschare. Men jag skippar gärna solarium och solrynkorna som följer. Skrattande Kör hellre med lite brun utan sol eller vanlig "ute" sol :)

bubbelbubbel
0

ljusterapi kallas det för :)

Linda
0

Pst det finns bus produkter (brun utan sol) sliter mindre på din hud.

Real
0

Jag har aldrig haft en bra uppfattning om brun utan sol.. gör ja väldans fel eller har jag haft skit grejer helt enkelt? De har alltid sett ut som om jag haft såndär hudsjukdom (som jag inte kommer ihåg vad den heter alls) Helt prickig och flamig.. sen vågade ja inte igen=)

[HannahoHenrik]
0

en bus produkt som är jätte bra är en variant som heter spray tan är dock ganska dyr kostar nästan 400 per burk men den är super!

[tiiia]
0

#10 hur brukar du applicera den? med händerna eller med "sminkdabb", jag brukar applicera med "sminkdabb" iaf, och då blir det jämt och man slipper oranga händer som somliga människor springer omkring med Glad

sofie
0

#11 Den flaskan är silvirg eller hur? Vi sålde den på min gamla salong. Va jätte bra :)

sarae
0

Piz buins spray tan är faktikst bra. Den enda jag fått ett snyggt resultat med, och den är inte så svår att applicera jämt. Däremot kan man behöva uprepa det ett par dagar för att verkligen se nån skillnad

Real
0

#12 neeh, ja har haft spray varenda gång.. och vart inte jämt någonstans..

har ni hjälp av människor som sprayar på er eller vad? man kan ju inte ser ordentligt över hela kroppen liksom.. så hela mina ben vart flamiga.. och sen var de väl en dålig produkt eftersom det var flamigt även på armarna efter några dagar..

[tiiia]
0

#15 en vän till mig körde med spray tan, men då hjälpte hennes syster till så att det blev jämt, och då använde de faktiskt även dabb trots sprayen eftersom att den inte sprayade jämnt

Linda
0

Glöm inte ordenklig peeling innan bara och fördela jämt.

[HannahoHenrik]
0

#13 japp den silvriga. Oh ja självklart får jag hjälp annars skulle jag inte lyckas förutom i ansiktet. hmm med hjälp har jag alltid lyckats få den jämn

Sussi
0

Som svar på ursprungsfrågan så finns det ju risker med för mycket solning, vare sig i solarium eller vanlig sol.

Har hört att solarium strålarna är farligare och tränger djupare in än vad solens uv-strålar gör.
Solarium kan ju också ge både ögon- och hudskador som följd av överdriven solning. Vissa läkemedel kan göra så att din hud inte tål strålning lika bra och så finns det infektioner som kan bli allvarligare vid uv-ljus.

Men sen behöver ju också huden sol i en viss grad så bara man solar med måtta tror jag inte att solarium ä skadligt.

Brukar själv köra maraton på våren för att grunda solbrännan lite inför sommaren :D Mindre klokt….