Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 530 ggr
TacoBelle
0

Glamourös mat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det glamourös mat? Vad är glamourös mat för dig?

För ni äter väl inte ostron och champagne varje dag? Flört

Anne
0

Hoho, jag tänkte just på ostron när jag läste titeln på inlägget.. vilket är lite fånigt, jag har inte ens ätit ostron.

Men små snittar känns ganska glammigt, över huvud taget plockmat och små söta petits fours :)

KajsaM
0

Tacos och Sushi känns lite glamit ;D

charlie
0

Alltså jag tycker det beror på vad platsen man befinner sig har att uppbringa. Är man på Västkusten så är naturligtvis all mat som man kan fiska upp ur havet, väldigt Glamouröst. Skulle inte ens fundera över att äta "färska" räkor i Stockholm, då är den lokala pizzabagaren mer glammig…

Är man utomlands, där är diverse kötträtter överst på önskelistan, eftersom bra kött inte går att få tag på i Sverige. Annars är det så synd att det ska kosta så enormt mycket pengar för att köpa ett vin på en restaurang, som inte är husets. En pava som kostar 120 på systemet 600-700 bara för att man sitter på en restaurang, det förstör lite av nöjet med glamourösa restaurangbesök.

---

Tina-A
0

Jag tycker som #1 att små snittar och plockmat kan kännas ganska glamoröst!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

TacoBelle
0

Jag håller med Anne här att snittar och plockmat ala filmpremiär är glamour. Och annan pytteliten mat som går att äta i en tugga utan att spilla och kladda.

Tacos, pizza, hamburgare och annan fastfood är det minst glamouröst. T.om sushi har ju börjat finnas på alla middagsbord nuförtiden så glamourstämpeln har nog sjunkit för sushin.

På 80-talet var det ju väldigt glamouröst med en avokadohalva, lite räkor och vitt vin.

Linda
0

Jag älskar ostron, skaldjur gärna hummer:)

Vedholmsfisk är underbart där man kan äta sig mätt på alla skaldjur du kan tänka dig.

Jag e väll inte super glamourös med mina matvanor direkt men dricker gärna mycket gott:)

Real
0

Jag säger mer speciel mat.. Jag har blivit så van med att bara slänga dit en lövbiff och lite potatis gratäng, eller såndär vanlig mat helt enkelt.. så när jag gör mer speciel mat är de glamour för mig..

Faxlin
0

Mat jag inte äter till vardags det är glamourmat för mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Jag som äter köttfärs-sås eller köttbullar varje dag, tycker det mesta av all mat är glamouröst. Men extra glamouröst är nog kina-mat. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson