Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 2630 ggr
Niklas
0

Vad är glamour?

Enligt Norstedts ordbok är glamour "stor lyx och elegans". Vad är glamour för dig?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MiaMaria
0

Det som inte hör till den gråa o trista vardagen tror jag att jag svarar på det till en början, behöver nog lite mer betänketid =)

Anne
0

Ja, Norstedts beskrivning passar nog mig rätt bra :)

Pia
0

Japp, håller med Norstedts, smakar det så kostar det ungefär…:)

Lorita
0

För mig är glamour vad damtidningar skriver om hos kända människor, denna sidan är som en tidning som skulle kunna heta glamour, lite lyx lite vardags problem, lite avkopplande något man läser i väntrummet hos tandläkaren, inte så alvarligt men kul.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linda
0

glamour för mig är faktist inte glamour modellen;)

-Glamour för mig kan även stå för det enkla som tid till sin egen skönhet.

Glamour för mig är vackra ting som vi stöter på varje dag men givetvis oändlig onödig lyx.

Benjy
0

när jag först hör glamour tänker jag på glitter å guld å high fashion, men sen tänker jag sånt som inte hör till vardagen, sånt som är lite glammigt =)

Lotta_A
0

När jag hör glamour tänkter jag på glitter och lyx.
Tänker även på After dark. Ni vet den där transorna som var med i melodifestivalen :P haha

Linda
0

Ja after dark e glamour=Helt klart!

PimTheGreat
0

när jag hör ordet glamour tänker jag på mkt. Kan vara dyra diamanter med glitter och lyx med stora lyxvillor och snygga bilar, snygga tjejer och killar m m

men för mig så e glamour t. ex en dag på spa med massage, ansiktsbehandling, några glas vin, en god middag med den man håller av/älskar m m finns så mkt. Jag e tacksam för det lilla man får här i livet. Tycker inte om det där att vara rik eller fattig eller normal.

att komma iväg på en kryssning, bort från vardagen, en annan resa…..där man bara kan slappna av och skämma bort sig själv

charlie
0

Jag har redan definierat glamour som Espessi Konjak och Mööörk choklad…

---

[tiiia]
0

Glamour = Skönhet (inte bara kläder, smink och hår faktiskt)