Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1027 ggr
Pia
0

Kroppspeeling

Jag funderar starkt på att gå på kroppspeeling innan vi reser på semester, för att förbereda stackars, torra vinterkroppen för solen. Tror det är enda sättet att få till en ordentlig peeling, den man gör själv i duschen kommer ju inte åt alla skrymslen s a s:)

Vad jag funderar på nu är hur pass långt innan som är idealet, en vecka eller några dagar innan bara? Kanske rentav dagen innan? Ni som gjort det på salong, hur pass långt innan solresan har ni gjort behandlingen?

Hanna--
0

Menar du att du tänker peela huden för att utsätta den för solning -är du galen? Skrattande

jag är jättenojig, när det gäller solning. Skulle definitivt inte göra en kroppspeeling för att solens strålar skall komma åt bättre, men om man nu tvunget vill utsätta sin hud för solens strålar och nå optimal bruneffekt så tror jag att du skall kroppspeela ett par, tre dagar före.

Fast jag hade hellre satsat på soldusch….brun utan sol,etc….

Mangis
0

#1 Peelingen gör ju att färgen bli jämnare och motverkar på inget sätt solskyddsfaktorn. Som jag utgår från att Pia kommer användarikligt av…

Linda
0

Jag rekomenderar att du köper dig bra peling handskar och tar som vana att använda när du duschar.

Snuttan
0

Hur ska bra peeling-handskar vara?

Har aldrig provat det, blev nyfiken! Vart får man tag på bra?

Pia
0

Linda, som jag skrev i #0 scrubbar jag mig i duschen. Sedan bra många år tillbaka. Min fråga gällde professionell salongspeeling. 

Att peela med scrubkorn är precis det man skall göra för att undvika ojämn solbränna. Som Mangis säger. Den håller även längre. Och nu menar jag naturligtvis inget annat än naturprodukter, inga produkter med syror förstås. Som man aldrig skall använda sig av om man vistas i solen.

Oh ja, solkräm och ordentlig insmörjning, aber natürlich.

Ingen som använt sig av salongspeeling innan solning?

Linda
0

Body shop har faktist bra.

De ska gärna tvättas i maskin regelbundet.

Pia
0

Peeling handskar hittar man på alla välsorterade varuhus och parfymerier, ex NK, Åhléns, Body Shop osv. Huruvida de är bra i längden märker man när man använt dem ett tag, om de fortfarande känns riviga och bra eller har blivit lite utslätade s a s.

Somliga har ju också känsligare hud och vill inte att det skall scrubba så hårt.

Pia
0

Nu har jag fått proffsinfo, enligt salongen är idealet för peeling ett par dagar innan resan, så nu har jag bokat, ska bli så skönt:)

Linda
0

Vart ska du gå?

Pia
0

Som oftast, Privatskolan för hudvård. Mestadels himla bra behandlingar och förhållandevis juste i priset.

Linda
0

#10 Tack för tipset, ska ringa i morgon:)!