Saltvattenspray
Hade tänkt köpa ett saltvattenspray, sliter det på håret även om man inte fönar eller fixar det med någon värme?
Behöver ett snabbt svar då jag hade tänkt köpa det imorgon.

Hmm är inte helt hundra men med tanke på att det ger håret så mycket struktur så sliter det väl lite. Men vad jag har hört så är det skonsammare än vanligt havs bad =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Har aldrig hört talas om saltvattenspray, vad ska det vara bra för?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#2 Det ger samma look som när du badat i saltvatten, riktigt snyggt =) En rufsig struktur kan man säga!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det beror nog på vad man har för typ av hår från början. Det skulle INTE passa mig särskilt bra. 

Aha! Men torkar det inte ut hår och hårbotten då?
Borde man inte kunna göra egen med då? Salt o vatten, billigt o bra…!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#5 Ingen aning 
Köpte ett idag iallafall från PROFFS, får se om det är bra.

#7 Tack för tipset :)
Jenny

#7 Vet du ungefär hur mkt salt man ska ha?
När jag var i Grekland i somras så blev mitt hår ett helvete när jag badade i vattnet. Badade alltid i uppsatt, och orkade aldrig borsta håret, så det slutade med att håret blev jättetorrt & jättefult (själva svansen/hästsvansen var en stor tova). Men sen hittade jag nån inpackning på nån affär som gjorde att jag kunde borsta håret igen, och fick tillslut ut tovan;P

Jag tror nog inte att det sliter på håret så jätte mycket. Har ett från HM, inte så superbra..;)

Jag har ett recept här, har aldrig testat det men jag tror att det funkar.
2 matskedar salt
1 tested socker
1,5 liter vatten
(Föna bort fukten ifrån saltvaten lösningen, kamma ienom håret med fingrarna.)