Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 780 ggr
[Zoie]
0

Elektriskt hår

Mitt hår blir jätte elektriskt på vintern. Så fort jag har åkt iväg någonstans och är inomhus och har jacka på mig står håret rakt upp. Det är verkligen inte fint och det blir pinsamt.

Vad ska jag göra för att bli av med det elektriska håret på vintern? :)

riiffen
0

Använd hårspray eller bahlsamspray! Det rekommenderade min frisör, särskilt bahlsamsprayet. Jag har inte testat det själv men det kan säkert vara värt ett försök. Annars kan du bara sätta upp håret i en knut, så märker du inte att det är elektriskt :)

medarbetare på allergier.ifokus .

[Zoie]
0

Har också hört balsamspray, men jag har ingen aning om vart man kan köpa dem? :) kanske hos frisören, men någon annan affär? :)

riiffen
0

Jag har faktiskt ingen aning, allting brukar vara väldigt dyrt hos frisören ju… Men du kan ju alltid kolla :) Kan ju finnas på H&M eller liknande också.. ;)

swedensess
0

har för mig att det ska gå att köpa på hm.. men inte säker =)

[Zoie]
0

Jag ska titta på H&M, ja det är ganska onödigt och köpa för flera hundra sedan kanske det inte äns är bra ;)

Tack för hjälpen alla.

Fiona
0

De funkar även med handcreme :) Låter kanske lite knäppt men tar man i pyttelite i topparna så blir det inte statiskt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

riiffen
0

#6 Är det verkligen bra med handkräm i håret? :O Måste jag testa :P

Faidra
0

Jag har ett balsamspray, något barnmärke som jag hade när jag var liten som jag nu köpt igen :P Fungerar jättebra, och luktar ännu bättre ^^

Köpt i vanlig mataffär :)

JMax
0

Precis, det finns olika barnvarianter o de är ganska bra. Annars en klutt balsam i händerna o dra lite lätt över håret, funkar med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

#7 Det funkar i alla fall ;) Vet inte hur det skulle kunna vara skadligt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg