Annons:
Etikettom-sajten
Läst 1865 ggr
Fiona
2009-12-12 16:26

Förslag till namnbyte?

Hej på er!

Jag & Johanna har funderat på ett namnbyte till Glamour för att främja sajten, dra fler medlemmar och så vidare. Vi har funderat på Mode & Skönhet men har kommit fram till att det kanske blir lite långt & krångligt, www.mode&skonhet.ifokus.se.

Vad tror ni?

Har ni några namnförslag?

MVH

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
Eostra
2009-12-12 17:11
#1

Njaa, mode&skonhet blir lite väl krångligt att komma ihåg tycker jag. Vet dock inte heller vad man skulle kunna ha istället. Obestämd

Katter3
2009-12-12 20:59
#2

Jag tycker också att det blir för krångligt med Mode & Skönhet.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Faidra
2009-12-13 14:43
#3

förstår inte riktigt vad som är felet med namnet Glamour?

Fiona
2009-12-13 14:53
#4

#3 Felet är att det lätt kan misstolkas, ex. att folk tror att det handlar om tidnigne eller tvprogramet Glamour. Vi tror att vi skulle kunna dra fler medlemmar med ett lite tydligare namn eller hur man ska säga =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Faidra
2009-12-13 15:02
#5

#4 Okej. Men jag tycker nästan att det ändå kan vara värt att behålla namnet, annars kanske folk som inte är särskilt aktiva på sidan tro att sajten lagts ner helt.

Men om nu namnet ska bytas håller jag med de ovanför om att namnet är lite långt ^^

Fiona
2009-12-13 15:05
#6

#5 Det är ett problem, aktiviteten, så vi hoppas kunna hitta ett bättre namn som lockar fler =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
JohannaMax
2009-12-13 15:40
#7

Blir det namnbyte kommer vi ju att informera om det i god tid. Jag vet inte hur det funkar riktigt att göra ett namnbyte heller så det måste kollas med grabbarna bakom iFokus.

Sidan handlar ju om mode och skönhet men det framgår ju inte av namnet nu. Nya medlemmar på iFokus och även befintliga vet inte att glamour handlar om det. Lite trist och där förlorar vi nog medlemmar/aktivitet.

Men andra namnförslag mottages tacksamt!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

soetisen
2009-12-13 21:00
#8

Jag tänker typ att bara skönhet.ifokus räcker? För jag tycker också mode&skönhet är lite långt.

- Medarbetare på studier.ifokus

emelie92
2009-12-13 21:37
#9

varför inte fashion.ifokus.se? :P

mode&skonhet är för krångligt. Jag skulle inte komma ihåg namnet..

Jojaton
2009-12-16 21:25
#10

Fashion röstar jag för! :D

Johanna - Instagram

Faidra
2009-12-17 23:39
#11

Jag håller med, fashion

Fiona
2009-12-18 11:20
#12

Tack för förslagen! Jag tycker också att Fashion låter bra, dock betyder det ju mode men vi kommer ju ha samma samtalsämne som på Glamour. Jag & Johanna ska prata lite om det :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Link-
2009-12-23 16:02
#13

Glamour får mig att tänka på:

1.tidningen 2.tv-serien 3.typ premiärer och pengar (ej vardagsglamour)

Tycker att Mode & Skönhet är det mest passande namnet, håller dock med om att det är lite långt…

Förstår inte riktigt vitsen med att byta till Fashion - när det fanns en sajt som hette Mode, vilken lades ner pga låg aktivitet.

Och nej, jag har inget eget bra förslag Flört.

Annons:
Upp till toppen
Annons: