Vem är du utan smink?
Först och främst måste jag erkänna att jag är fullkomligt galen i smink, och jag har verkligen överbelastat sminkbordet. Men utan smink, vem är man då?
Själv är jag en riktig djurälskare och tillsammans med kaninerna tänker jag inte på smink ett ändaste dugg. Men det är klart att sminket känns viktigt för mig, man blir liksom beroende av det. Att sminka sig varje dag var en normal vana för mig förut, men nu har jag så bråttom på morgonen så jag hinner knappt. Hur är det hos dig, likadant eller tvärtom?

Jag tycker också att det är jätte roligt med smink! Jag sminkar mig bara om jag ska till skolan eller ut någonstans. När jag bara går hemma så tycker jag att det är skönt att slippa att sminka sig, även om jag tycker att det är kul ;) Bor på gård och är också en riktig djurtoka så ser ingen anledning med att sminka mig när jag bara är hemma =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag sminkar mig också iprincip varje dag, förutom om jag bara ska vara hemma och inte träffa någon utanför familjen ^^ Men om jag ska till skolan eller till en kompis eller så har jag alltid smink. Jag trivs helt enkelt bättre med smink, och dessutom känner jag mig (av någon anledning) mer vaken om jag har smink. Typ som om mascaran öppnar upp ögonen på riktigt, och det inte bara ser ut så :P
Jag sminkar mig i princip alltid när jag ska till skolan eller ut nånstans, men hemma går jag osminkad. Sen är jag inte sån att jag absolut inte kan visa mig ute utan smink, jag har mina slappisdagar i skolan med juicysetet på, håret i bulle och osminkad och om jag bara ska till stan en snabbis för en kort fika är det inte alltid jag orkar sminka mig heller. Sen under sommaren när man fått lite go färg går jag oftare osminkad än annars.

Smink är ju jätteroligt! Utan smink är jag inte jag…
Hemma går jag osminkad men ska jag jobba eller ut på stan eller bort till vänner åker "masken" på.
Ska jag bara bort o tanka eller nått snabbärende i affären brukar det bli lite maskara iaf. Jag är så ljus att det inte ser ut som om jag har några ögonfransar o det ser så skumt ut…
Som någon skrev känner man sig piggare o fräschare med smink på oxå.
Sommartid inte så mycket eftersom man har (förhoppningsvis) rätt bra färg o ser fräsch ut ändå men vintern blir det detsto mer när man är blek o glåmig…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag sminkar mig inte alls, trivs inte i smink.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Jag brukade lägga en full make-up varje dag under flera år, men nu blir det lite mindre. Jag har dock alltid mascara, concealer och ögonbrynspenna. Men när jag är i skolan eller ska arbeta är jag fullt sminkad med foundation, puder, kajal, ögonskugga etc. På sommaren har jag dock bara concealer, mascara och ögonbrynspenna.
Tidigare då jag gick i skolan sminkade jag mig fullt ut varje morgon men när jag nu går hemma känns detta inte så viktigt längre. Man vänjer sig av med det och när jag nu ska ut med vänner och liknande händer det att jag inte sminkar mig alls. Sommartid är jag såklart inte lika noga som vintertid, känns mycket frächare utan smink sommartid, antagligen för man vet hur det blir med solbrännan.
Allt beror på, men utan smink alltid skulle jag aldrig kunna gå!
Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

#7 Du är ny här va? Varmt välkommen
Hoppas du ska trivas här på sajten!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#8, Ja det är jag, tack så jättemycket 
Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com
Använder så gott som alltid smink, förutom om jag inte ska träffa någon annan än familjen. Händer att jag träffar kompisar osminkad då och då, men eftersom jag plattar håret alla dagar åker sminket på i samma veva. Trivs bättre i smink, och varför använda smink överhuvudtaget om man bara har det då och då? (;