Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2248 ggr
Eklang
0

Luggproblem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjolahopp! Jag klippte lugg för någon månad sedan, problemet, eller problemen jag har just nu är 1 - min lugg svänger utåt, även när jag plattar den. Något tips på hur man kan få den rak? :P
och 2 - Någon som har något bra tips på frisyrer man kan ha med sin lugg? Jag har verkligen ingen fantasi när det gäller frisyrer, postar en bild på hur jag brukar ha min lugg.

Bortse från att jag ser rätt skum ut, i alla fall mitt smile :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

JMax
0

Jag har samma problem som du!! Så jag hänger på din tråd o vill med ha tips o råd!

Min lugg svänger med och särskilt när den börjar bli lång som nu…den är ruggigt lång och behöver definitivt åtgärdas…

Frisyr har jag alltid samma…bara toffs eller fläta men jag går ju knappt utanför dörren nuförtiden känns det som.

När jag går till frissan nästa gång ska jag be om femtitals inspiererad lugg tänkte jag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Vet inte hur du ska få den rak… Men gör en inbakad fläta i luggen, fäst bak den och ja testa lite olika grejer för att se vad som passar :)

Ett tips är att publicera tråden på Hår iFokus också :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Eklang
0

#1 Ja visst är det störande :D ibland får man den i alla fall perfekt :P

#2 Tack så mycket :) jag visste inte ens att det fanns en sådan sida :o måste genast kika in :)

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fönar alltid min lugg med rundborste och får då till en bra, liite innåtböjd form på luggen. Har plattat ett par gånger med det är så lätt hänt att luggen pekar utåt eller ligger spikrakt och onaturligt..

2) Ett tips: Jag har alltid snedbena till min lugg eftersom jag inte tycker att jag passar så bra i mittbena, fäster håret på ena sidan om det behövs med ett spänne, se bild. Man kan ju även ha två flätor, tofsar, rakt, lockigt - Ja, allt möjligt egentligen!

Med lite inåtböjd menar jag typ som jag har på bilden :)

Belindaa
0

Föna det, men skum i också :)

Ooanna
0

jag har också lugg, och trivs så otroligt bra med det! :)

Ibörjan borstade jag den bara så den låg rätt efter att jag hade tvättat håret, men sen fick jag för mig att försöka platta den. Delar då in luggen i ca 3 slingor, tar en slinga mellan fingrarna, böjer upp den och startar med plattångenså den pekar rakt upp mot himlen. Plattar och drar sedan den som en båge fram. När alla tre slingorna är plattade kör jag igenom med borsten, sedan ganska mkt spray. Luggen får då en snyggare böj fram och den ser även tjockare ut.

Favoritfrisyren är plattat hår och lugg med en stor mössa eller uppsatt i tofs. Men till lugg är allt snyggt :)

Eklang
0

Tack så jättemycket för tipsen :D

Eklang
0

#4 jag tycker du på något sätt.. påminner om Hillary Duff :P Du passar verkligen i lugg :)

GucciDior
0

#8 Jaså? Det har har jag aldrig hört förut! Tack, du passar också jättebra i lugg! :)

Eklang
0

#9 konstigt att du inte gjort det :D Jag tycker ni e jättelika, men det kanske bara är mitt huvud som spökar? Oskyldig

Man tackar man tackar :)