Torr
någon som har någon bra kräm eller tips på vad man gör åt torr hy? flagar nästan i ansiktet, ändå smörjer jag in 2 ggr/dag. Men det flagiga är ändå kvar… blir ju inte särsilt snyggt med foundation över…
Clinique har en creme som heter dramatically different moisturizer och den är väldigt bra. Annars finns en kräm på apoteket som heter propyless…använder den på kroppen eftersom jag har jätte torr hud. Ett annat bra tips är Elizabeth ardens eight hour cream, den är jätte kletig, men jag brukar ta den i ansiktet när jag lägger mig, och på morgonen är det torra borta. Jag flagar precis som du i ansiktet på vintrn, inte alls kul.
Vissa krämer gör att ju mer du använder desstå torrare blir du, en ansiktskräm av högkvalité är livsviktigt för oss "torrisar" ;)

#1 använder faktiskt just den krämen från clinique, funkar inte… så jobbigt att va torr hela tiden.. kanske kan prova ngn utav dom andra… har 10 olika krämer här hemma… jag måste va ovanligt torr ;)

Jag känner igen problemet. Och det är ursvårt att hitta någon bra creme. Lägger sig oftast ytligt.
Dock har Kiehl's har en jättebra ansiksmask som ger massor av fukt.
Läste precis om Laura Merciers ansiktsvatten som skall vara riktigt bra också.
Att investera i en fuktighetspray och fukta hyn under dagen, speciellt om man sitter mycket framför datorn vilket nästan ofelbart tyvärr leder till yttorrhet i ansiktet, är ett annat tips.
#2 när jag är som torrast så funkar inte clinique på mig heller.. då funkar elisabeth arden

Då kommer jag med ett budget tips ;-)
Smörj in dig efter dusch med babyolja meddans du fortfarande är fuktig i huden. Låt oljan få sjunka in och torka sen bort resterna försiktigt med mjuk handuk. Fungerar super!
Vad använder du för rengöring? Det kan lätt torka ut. Jag gillar dubbla rengöringar - först med en olja, och sedan med en löddrande tvålprodukt. Japanska märken har oftast dubbel-rengöring - jag gillar Kanebo. Man kan också använda väldigt ren olivolja som första steg, och sen en vanlig rengöring. Och så en bra kräm då - Lancome Aqua Fusion för torr hy funkar bra som nattkräm för mig.

har också haft det problemet men det gick över när jag började använda Eucerin (Dry Skin, 5% Karbamid Face Cream) från apoteket..dessutom är det billigt:)..men det är såklart jätteviktigt att tvätta ansiktet rätt också, vatten och starka produkter torkar ut, jag använder Time Pure and Clean, Deep cleansing mousse (också från apoteket, det tar även bort sminket jättebra)..dessutom är det viktigt att dricka mkt vatten!
Lycka till iaf, hoppas ditt problem löser sig!
Glömde att tipsa om att använda en bra, men mild scrubkräm också. Du måste få bort den torra, döda huden, annars blir det precis som du säger ingen hit med foundation.

Jag har helt hopplös vinterhud men använder faktiskt inget konstigare än Fenuril. Det hjälper iaf mig (men i början svider det) bättre än alla dyra krämer jag provat. Kan inte påstå att jag testat alla, men efter att tillräckligt många burkar skänkts till mindre känsliga kompisar så… Sedan lade jag av med att sminka mig till vardags vilket också hjälpt (inbillar jag mig).
#5 Jag skulle hellre prova ngn vegetabilisk olja om det gick, eftersom mineralolja har lite för stora molekyler för huden egentligen. Avocadoolja eller sheasmörsolja är namnam för torr hud!

Jag hade en väninna förr som alltid hade problem med torr hud, sen var hon allergisk o kunde inte använda många produkter som vi andra kunde. Hon använde olivolja och smörjde in sig med efter dusch, la det i badvattnet osv… fungerade så bra att jag har provat. Och jag känner att min hud är extra torr så tar jag till olivolja och det fungerar jätte bra.

Har du prövat med vatten kur?
Jag vet att det e uttjatat men värt att pröva.
Börja din dag med tre glas vatten och fortsätt att ha med dig en flaska under dagen i minst 10 dagar.
Drick mellan 2-4 liter vatten och faktist det fungerar:)
#11…jag dricker ca 5 liter vatten om dagen å har forfarande torr hud hihihi ;) Men sen är jag sätt konstig också

Aco har mycket bra krämer. Frågan är om du ska ha en kräm eller en salva. det beror på hur torr du är! Jag är torr. smörjer mig i ansiktet ca 5 ggr om dagen. men det är bara att fortsätta att smörja. Aloe vera är bra ochså!
Tänk på att inte använa foundation på de ställena där du e torr, för jag vet det blir fult.

Jag har dragits med toktorr hud i ansiktet i all evighet och har provat alla möjliga salvor…krämer…och ansiktsrengöringar och har nu äntligen hittat nått som hjälper.
Jag har köpt på mig Loreals rosa serie av rengöringslotion, rengöringsvaten och fuktgivande kräm. Alla produkterna heter nått på Hydra och är för Dry and sensitive skin.
Man blir mjuk och fin i huden och torrhets känslan är som bortblåst.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.