Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 5653 ggr
Madde
0

Tips på parfymer

Nu funderar jag på och köpa någon ny sorts parfym.

Idag äger jag Dolce Gabbana Light blue, Laura och Armani (den rosa)

Men jag kan tyvärr inte använda allt utan behöver lite mildare parfym.

Alla tips är välkomna. =) Så kan jag ut och prova några till helgen. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anne
0

Ett par milda och lite mjuka parfymer är Armani Sensi och Gaultier2. Om du vill ha något "vårigt" så gillar jag Marc Jacobs Blush, det är en ganska lätt blomdoft.

Qabang
0

Jag älskar Escada, Island Kiss. Så där har du något att kika efter i affären ;)

CBA
0

Jag hade en underbar Kenzo parfym förut som var varm i tonen utan att vara tung.

Nu är jag helt rådvill vad jag ska ha för den finns inte längre Gråter

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Anne
0

CBA - vad hette den? Det finns en del tjänster på nätet där de föreslår nya parfymer utifrån vilka andra du tycker om.

Tessan F
0

Jag älskar donna Karans be delicios… fruktig och somrig…

Snuttan
0

Jag är nyfiken på vad det finns för sidor som föreslår liknande parfymer som man kan tänkas gilla?

Anne
0

Snuttan - www.sephora.com är en av dem.. gå till fragrances, och sen fragrance finder.

www.osmoz.com är också en väldigt bra parfymsajt.

CBA
0

#4 Jag tror den bara hette Kenzo :o/

Flaskan var liten bullig…frostig…blom eller bladmönster och korken var en frostad blomma lite i formen som en vallmoblomma.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

Jag gillar skarpt Davidoff Cool Water, den är mjuk och varm i doften, lite lite söt men lagomt söt om man säger så, tycker jag

Snuttan
0

Tackar :)

Anne
0

CBA - Japp, det är Kenzo av Kenzo det. Ozmos hade några förslag på liknande.. testa Michael Kors edT eller intimately Beckham - om de finns i Sverige…

Pia
0

Clean är väl fräsch och mild, såg precis att det poppade upp en Googleannons här ovan med den. Finns bl a på c/o Sthlm.

Lyckas man få tag i en summer edition så är ju dessa utan alkohol och brukar ofta ha en mer mild och mättad doftton.

E_hjo
0

Har en parfym av Isabella Rossellini som luktar jättegott å inte speciellt starkt. =)

Maja
0

#3 - Kenzo Flower är gudomlig!! :D

Själv så har jag Armanis "Summer Mania" och Campbells "Sunset".. Vill ha Armanis "Code".. :)

Neywaz
0

Donna Karans "Be delicious" och Ralph Laurens "Romance" är två parfymer jag har hemma och ääääääälskar

Lillefot
0

Mina absoluta favoriter som är underbart bra både till vardag och fest är:

• Flower by Kenzo
  • Paris Hilton
  • Live- Jennifer Lopez
  • Escada- RockinRio (som jag tror tyvärr inte görs mer)
reddie
0

Gaultier är ju helt underbar, både kill- och tjej doften

Linda
0

#17 Men flaskorna känns så -90 tal och töntiga..

För mig så är det så olika om hur parfymer passar på kropp och för tillfälle en parfym kan dofta gott på dig och skit på migFundersam

Neywaz
0

#16 Lillefot= De där Escadaparfymerna, Island kiss, Rockin Rio, Summer nånting…. de luktar nästan likadant allihopa tycker jag ;) Jag har själv en av dem hemma. Har du luktat på den senaste?

Linda
0

#19 Nja inte riktigt lika dant, för de doftar olika när de väl gått in i huden iaf på mig:)

reddie
0

#18 Men är det inte insidan som räknas?! Flört
För mig spelar det ingen roll om flaskan är "töntig" den står ändå i badrumsskåpet så ingen ser den.

QueenBitch
0

Tycka vad man vill om Paris Hilton :-) men parfymen Just me är att rekommendera om du vill ha lite lättare doft.

Sena har du ju Ana Sui. Väldigt speciella dofter (bla grapefrukt) men på dom personer som passar i dom lucktar dessa gudomligt.

Linda
0

#22 Ja jag kan faktist hålla med.

Neywaz
0

#20 Jasså haha jaa jag tycker de luktar nästan likadant, visst är de små skillnader men överlag så känner jag direkt när jag blundar och luktar på en sån att det är Escada, men vilken av dem kan jag sällan säga haha

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har DKNY Be Delicious, tror jag att den heter.

bubbelbubbel
0

Acqua di gio, emperio armani.
hugo woman, heter den så ? hugo boss…
Fantastiska ! :)

sarae
0

hmm parfym freak här..fast jag har bantat ner parfym hyllan som innan bestod av dryga 50 flaskor. Just nu älskar vi: Miss cherie Dior, Escada rock in rio, Escada Pacific Paradise, Gucci II, Dolce & Gabbana Sicily, Britney spears In control + Curious

linnrisedal
0

Har en som heter Gloria märket heter Cacharel. den luckar sååååå got. men om du vill ha en mild doft, skulle jag rekomendera Hugo Boss- Intense, den luktar underbart!

Lillefot
0

#19- hmm, tycker nog ändå att de luktar lite olika..rock in rio luktar iaf mkt godare än någon annan av demFlört..den nyaste, är det "into the blue"? För isf föll den inte mej i smaken så jättemkt..

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min favorit är:

White Diamonds, EdT 50ml

Modehus/Märke - Elizabeth Taylor
Introducerad - 1991
Rekommenderad användning -
Doftfamilj -
Beskrivning - En klassisk doft av neroli, pingstlilja, sandelträ, patchouli och iris.

tyvärr har jag ingen nu då min sista flaska råkade jag tappa så att både den och handfatet gick sönder. Gråter

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NinaToy
0

Paris Hilton. :D (OBS går ej i sönder när man tappar den, har gjort det minst 10 gånger!) :D

Snuttan
0

Är jätte nyfiken på vilken Anna Sui parfym som luktar grapefrukt?, låter jätte gott!

mandymoo
0

Elizabeth Arden - Provocative Woman luktar gott tycker jag. Men jag är för ganska tunga parfymer.

Jag gillar däremot inte grapefrukt i parfym, luktar gott när man luktar första gången men sen så tycker jag att det blir för mycket.

Men håller med om att den som passar i doften så luktar det jätte gott. Fast så är det ju med alla. ;)

Faxlin
0

#31: Har du testat om handfatet håller? ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

#22, är det just me som är en rund avlång rosa flaska ?
den luktar ju som Baby Doll…

NinaToy
0

#34# Nej:( haha:P måste jag göra nästa gång. :)

Madde
0

oj vad skoj att jag har fått så många tips. =)

Hur ska man nu välja ut några och testa. =) För göra en lista och prova de en efter en, fast det kommer ta några veckor/månader.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Snuttan
0

Jag puttar, frågan med vilken Anna Sui ska lukta Grapefrukt?

Anne
0

Snuttan, jag sökte på www.osmoz.com som har doftnoter för de flesta parfymer, men enligt dem är det inte grapefrukt i någon Anna Sui. Däremot är flera åt citrushållet.