Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1819 ggr
[Caifeen]
0

Avfärgning och blekning

Hej! :D
Har tänkt färga håret rosa, och mitt hår är mörkbrunt. Alltså måste jag bleka det.

En som heter Nea (min systers kompis) säger att man ska avfärga först, innan man bleker det.
Så jag åkte till Ica Maxi idag för att köpa blekning och avfärgning, men då säger personalen att blekning och avfärgning är samma sak .. Och det stog att blekningen kunde andvändas som avfärgning, men Nea går frisörlinje, och har väl ganska stor erfarenhet?

Jag vet inte vad jag ska tro .. 

Vad säger ni, är det olika saker eller är det samma?

Fiona
0

När man bleker håret gör man det ljusare och när man avfärgare håret tar man bort färgen så nej det är inte samma sak. Jag skulle dock rekomendera dig att gå till frissan! Och när man har avfärgathåret måste man vänta fyra veckor innan man tar i ny färg. Vad jag har hört så blir färgen jätte dassig inprincip grå när man avfärgar så jag skulle somsagt gå till frissan och be om hjälp även om det blir dyrare :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Pillaa
0

Ett tips är att gå till frissan och göra det oavsett om det kostar mer men i slutändan så är det billigare att göra det hos frissan för då blir resultatet mycket bättre än att göra det hemma.

Tindrar
0

Jag har en syrra som är blåhårig. Vad jag vet brukar hon alltid bleka håret med blekmedel och sen färga det blått. Kanske inte världens nogrannaste färgning att det ska bli perfekt, men det brukar funka ett tag, fast hon bleker det så ofta att hon får nudelhår då och då… Vet inte om du vill att det ska bli jättebra, för då ska du nog gå till frisör, annars kan du bleka hemma och sen färga rosa.

Fiona
0

#3 Nudelhår? x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Denna kommentar har tagits bort.
Tindrar
0

#4 Ja, vi kallar det så när det blir jättetunt och känns väldigt strävt.:)

Fiona
0

#6 Haha jasså det har jag aldrig hört förut =)

Jenny

Tindrar
0

#7 Tror det är hon eller hennes kompisar som är dom som använder det;P Hade inte heller hört det tidigare innan hon sa det.