Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1294 ggr
Chachaa
0

Hål i läppen under 15 år!?

Hejsan kan man ta hål i läppen på någon studio eller nått om man är under 15 år??

HannaT
0

Jag piercade mig i en studio i stan (Göteborg) första gången när jag var 14 år. Min mamma var med mig. Men jag tror inte att det ska vara tillåtet egentligen?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

emelie92
0

Japp, du kan pierca dig. En seriös studio kräver att du ska vara över 18 år oavsett om du har tillstånd eller ej, men det finns många som inte bryr sig och piercar ändå:)

[BonnieL]
0

Min kompis som är tretton piercade sig förra veckan i läppen :)

Eostra
0

På Bodyart iFokus lär du nog hitta svar. :)

Chachaa
0

okej tack för tipset!! ;)

elyse
0

#0 Ingen på Bodyart kommer att rekommendera dig att pierca dig när du är under 15 år. De flesta studios har 18 år som gräns. Största anledningen är väl att du ska kunna ta ansvar för piercingen själv och är man 18 år har man ett ganska väl utvecklat konsekvens-tänk. Det är lätt att bli beroende av piercingar, att man vill göra fler och fler och ångrar man sig senare kan man få gå omkring med många fula ärr istället.

Pluupp
0

Jag tror att det är svårt att få tag i en piercare som piercar dej. Vissa har 16 årsgräns med målsman med,men dem flesta har 18-årsgräns.  :D Har själv piercat näsvingen (16 år) och naveln (16 ½ år) :)

Ellenfyrkant
0

De allra flesta jag sett har 16 med målsman, annars 18. Bortsett från intimpiercingar då det brukar vara 18.

Jag vet iaf en studio som piercar under 15 - med målsman ! Men vart i vårt avlånga land bor du ?

Mvh Ellenfyrkant

Chachaa
0

I västerbotten!!

mandariiin
0

Förstår hur det är att vara för ung för en piercing. Och ja, det finsn studios som gör på yngre än 16/18år. Men se verkligen till att detta är en seriös studio om du hittar dom! för många som "slarvar" med ålder kan även slarva med annat, t.ex. hygien….