Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 972 ggr
Snuttan
0

parfym-deo

Jag är trött på vanliga deo man köper typ i matbutiken och vill ha något mer speciellt. Funderar därför på att köpa deo som matchar mina favorit-parfymer, för vissa parfymer har iallafall det, men vart kan jag få tag på det?

Är det värt det? Luktar det godare?

Någon som har någon? Vad tycker ni som har någon?

Jag sitter å stirrar inne på strawberrynet :D men de har inte för mina favoriter förstås…  (som fö har problem med att de inte får skicka vätskor(parfymer) längre med flyg med de nya terrorist-kaoset, haha vilket fåneri…)

Linda
0

Deo ska inte lukta..

-Pröva kristall och använd din favorit parfym på rätt ställen dvs i nacken lite på handleden och knäväcken.

Mvh Linda

Snuttan
0

Fast olika deo luktar ju lite olika om man köper de vanliga som jag gör…? Varför skulle det inte kunna ha en lättare tuch av pafym-lukten?

bebbe
0

Rexonas Aloe Vera som deo och Elizabeth Ardens Green Tea som luktegott

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Snuttan
0

Puttar upp för fler svar och svar på tidigare fråga om varför deo inte ska lukta…

Anne
0

Det är väl mer så att "parfym-deo" sällan är så himla effektiv, utan mest är parfym. Ofta innehåller de inte antiperspiranter (= det som gör att det inte blir fuktigt) utan bara doftämnen.

För min del är det mer så att jag har olika parfym varje dag, och jag tror inte att nån av dem ens finns i deo-versioner. :)

Linda
0

Deo/roll-on får aldrig ta över din parfym, utan ska vara effektiv mot dålig lukt:)

Tack för svaret Anne du e lite bättre änn mig på förklara:)

MiaMaria
0

Jag skulle aldrig klara av att ha en "parfym-deo". Jag vill att min deo luktar så lite som möjligt så jag akn använda vilken parfym jag vill

Linda
0

#7 Bra du har förståttFlört

Snuttan
0

Fast tanken var ju att köpa deon som hör till mina olika favorit parfymer… Så eran teori tryter lite för mig :p

Att det skulle vara dåligt med antiperspiranter däremot är ju inte så bra för mig… Men hade någon av er som är lite mer pessimistiskt inställda provat någon? Isåfall vilken och vad tyckte ni om den/de?

Anne
0

Snuttan - det är ju inte antiperspirant som är dåligt, utan det dåliga är att parfymdeosarna oftast inte ÄR antiperspirant. Jag har testat såna, och tja, visst. :) Finns det bara i dina favoritparfymer, så kör! :) Det är ju ett bra sätt att förstärka doften - du kan ju slå till på bodylotion i samma doft också, för lite extra.

Wanilj
0

bodylotion i samma doft som parfymen funkar mkt bra!! Det blir en len doft… För stark parfymdoft i deon kan ge lite mkt "skärpa" om man skulle råka bli lite svettig…

Har inte testat deo+parfym i samma doft… kan bara tänka mig…

Men om man har en deo som är neutral.. kan man inte ta en liten dutt vanlig parfym under armen???

Linda
0

Perfym för att motverka dålig lukt (vid svettiga områden) är inte att rekomendera dock…

Wanilj
0

#12..Nej det luktar urk!!!!! Men värme gör att det luktar mumma!!

MiaMaria
0

#12 o 13 Precis! Lagomt med värme =)

Deo som luktar tvål, tex dove, tål jag inte, usch o fy hur dom luktar!

Snuttan
0

Anne, men det går alltså att de är antiperspiranta? (jag är inte helt säker på att jag vet vad det är tror jag, någon som orkar förklara?) För isåfall är det ju bara att inte köpa de som inte är det…

Min tanke är att pafrym-deon borde ha lite mindre stark lukt än de flesta parfymer eller EdT, eftersom jag är lite känslig för stark lukt. Jag tror att jag försöker komma ifrån att använda själva parfymen faksitkt genom att titta på parfym-deoderanterna… Jag är redan väldigt förtjust i att använda bodylotion :D

Anne
0

Snuttan, jag förklarar nog dåligt. Jag testar igen :)

-De flesta "vanliga" deosar som du köper (Rexona, mm) är BÅDE deodoranter och antiperspiranter. Antiperspirant motverkar själva fukten, och deodorant doften, även utan att tillsätta egen doft. (Det finns ju luktlösa.)

-De flesta "parfym-deosar" är INTE antiperspiranter,  utan BARA deodoranter. Och därmed alltså mycket mindre effektiva.

Snuttan
0

Hur kommer det sig att tillverkarna utav parfym-deosarna väljer att inte göra dem antipersiparanter? Låter ju som om de skulle sälja bättre om de gjorde det…

Får nog vara noga och läsa vad det står om dem…