Korsettmo(r)det
Alla reagerade väl på Dita Von Teeses supersmala midja i Eurovision, med hjälp av en korsett. Men jag tror hon har fått en konkurrent, kolla in denna notisen på Salong K! En 72årig dam med en midja på 38 cm!! Bilden ser retusherad ut men anatar att den är riktig ?!
Är det någon som förstår sig på det här modet eller vad det nu är?
Visst korsett kan vara snyggt, men till en viss grad!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#1 Exakt, det ser ju verkligen inte hälsosamt ut heller!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nja, inget för mig tror jag!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Men gud, nog för att smal midja kan vara snyggt men det där är ju groteskt!

Nej hon ser ju helt vanskapt ut :S
Jenny
henne har jag hört om.. har opererat bort de nedersta revbenen på båda sidor för att bli smalare runt midjan+ snörat ihop korsetterna mer och mer .. :s det är riktigt äckligt !

#7 Uäk! Hur kan man gå så långt för något som är fult & ohälsosamt?!! Helt sjukt
Jenny
#8 säg det ! Det är helt sjukt vad folk gör " :o
Fenomenet kallas tightlacing och är en form av body modification och således en slags fetisch. Det finns de som tänder på stora bröst, liksom det finns de som tänder på tatueringar eller på tightlacing. Inget för alla, alltså, och det är väl inte meningen att det skall vara ngt slags "mode" heller.
Personligen tycker jag att det är väldigt fint med korsetter, men inte när de är åtdragna för hårt. Eftersom jag är så smal, känns det snarare som om jag omfördelar mina inre organ än fett när jag drar åt för hårt och det är allt annat än behagligt.
Nej det är verkligen inte snyggt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
ja det är på riktigt.
mode skulle jag inte säga att det är. är nog mer en livsstil för henne.
Tror inte man kan leva så bra länge utan korsetterna på ifall hon haft dom så länge = format kroppen till så som den ser ut.
Ryggraden lär ta rätt mycket stryk. + att organen trycks neråt.

Om det är samma person som jga tänker på, så kan hon inte gå utan korsett för då kommer överkroppen "trilla av"
#12 precis det jag skrev innan men tog bort, då jag läste att hon gick utan korsett ibland.
Men det är nån vet jag som inte kan gå utan korsett utan att ryggraden skulle isf knäckas.

#14 något sådant var det 
Läskigt, men tydligen var det både hennes man och hennes intresse det dära med smal midja. Kanske lite överdrivet smal haha!