Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 2651 ggr
JMax
0

Schampokaka

Nu har jag använt min schampokaka jag köpt på Lush och jag gillar den skarpt!! Köpte en som skulle ge glans till håret och det gör den verkligen. Den ska räcka i 80 tvättar.

Rekommenderas!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Schampokaka vad är det?:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Faidra
0

ja, jag undrar också…

JMax
0

Det är en kaka med schampo, ser ut som en hockeypuck i formen, lite mindre och finns i olika typer. Jag köpte glansgivande sen fanns det med balsameffekt, för olika sorters hårbottnar och olika dofter. Kakan är hård, man blöter håret och gnuggar kakan lite i håret sen gnuggar man hela håret precis som med schampo och det löddrar o så sköljer man ur sen. En kaka ska räcka till ca: 80 tvättar. Man ska låta den torka imellan användningarna.

Läs mer på www.lush.se

[BonnieL]
0

Den där låter som en smart grej!

Faidra
0

Ja, jag tycker också det låter intressant faktiskt!

elyse
0

Jag använder bara kakor från Lush numera, samma med min sambo (man). Extra praktiskt är det med dessa när man ska ta med shampoo till gym eller liknande, eftersom den tar så lite plats. Håret känns verkligen super-rent! ^^

JMax
0

#6 Ja jag är verkligen positivt överraskad! Trodde inte jag skulle gilla den så mycket! Räcker de så pass länge som till 80 tvättar? De är ju inte så stora men iof räcker det att dra den tre varv runt skallen för att få bra lödder och jag har ganska långt och tjockt hår.

elyse
0

#7 De räcker inte 80 tvättar om man har långt hår, men länge räcker de, flera månader. Jag har nästan midjelångt hår. Men å andra sidan löddrar jag upp i händerna, så mina är nog inte så dryga som de ska vara, om man löddrar upp som "man ska", dvs dra kakan i håret.

Sarla
0

Dom är så häftiga, praktiska och luktar jätte gott! :D

Katter3
0

Det skulle vara roligt att testa!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JMax
0

#10 Det tycker jag att du ska göra!

Ska köpa flera sorter när jag åker till stan nästa gång, jag tycker att den jag har är så bra.

Tina-A
0

Vad smart :D Det måste jag testa

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

elyse
0

#11 Du vet att olika kakor är för olika hårtyper, va? Mina är för färgat hår.

JMax
0

#13 Japp! Den jag har nu är glansgivande sen tänkte jag prova den som var helt utan polypropylener eller vad det hette men jag minns inte namnet på den ska kolla på hemsidan innan jag ska handla. Färgat hår o den med balsameffekt blir det nog med.

FunkyShrimp
0

najs! måste testas ju ;D!