Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 903 ggr
JMax
0

Påminnelse!

Har du tvättat dina sminkborstar och svampar på länge? Gör det!.

Ta lite schampo och tvätta dem ordentligt sen låter du dem ligga och torka, inte stå för då rinner vattnet ner i skaften som blir fula och förstörda.

Ungefär var tredje vecka är lagom att tvätta dem och det är lätt att glömma bort men de blir ruskiga bakterie och smutsbomber…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

oooops Tyst Jag tvättar aldrig mina borstar!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JMax
0

Eehh…Det var ju lixom ett tag sen jag gjorde det med…kom på det nu…

elyse
0

Borstarna brukar jag bara byta ut när de känns ofräscha. Det är sällan jag använder dem. Men svampar till puder och foundation försöker jag tvätta i alla fall varannan vecka. Det är nog för sällan, men jag tänker inte på det.

Jojaton
0

Haha, har aldrig tvättat mina borstar, tvättat en svamp en gång men den gick isönder då, så sen har jag inte vågat Tyst

Johanna - Instagram

JMax
0

#4 Snart vandrar dina borstar i väg av sig själva!!Tungan ute

Anna
0

Jag tvättar min foundationborste efter VARJE användning. Vägrar använda en smutsig, så himla äckligt!

Använder tvål och varmt vatten, men någon gång i månaden brukar jag tvätta med MUS egna tvättprodukter.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JMax
0

#6 Har MUS tvättprodukter för borstar?

fia-mia
0

Jag tvättar borstarna varje vecka!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Emelie-G
0

#6 Men du har väl flytande foundation också? Kan tänka mig att borstarna blir (eller i alla fall känns) ganska mycket äckligare av det än av foundation i puderform :p

Jojaton
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med #9, själv har jag förtillfället L'Oréals mineralfoundation (puderform) och de har ju "inbyggd" borste i locket, så den skyddas ju ganska bra också.

--> sån har jag

Johanna - Instagram