Tips på foundation/puder
Hej :)
Jag söker ett bra foundation/puder som täcker bra och håller hela dagen. Det ska även motverka glansig hud. Alla puder/foundation jag har testat håller bara i några timmar och sen blir man glansig igen, och man vill ju inte springa och ta nytt hela tiden. Vet någon något bra? :)
// Emma :D
Tyvärr inte, jag behöver tips på det med!

Har du provat Make up stores produkter? Jag gillar dem skarpt!
Sen ska ju mineralsmink vara så bra men jag har själv inte provat nått än.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag älskar MAC's foundation. Efter att ha provat det mesta så blev jag tipsad om det, och jag kommer aldig använda något annat.
Allra bäst resultat blir det med MAC's puder till.
MAC's foundation kostar 300 kr, håller länge, och går att köpa på Åhlens. Det går att få små gratis provburkar om man bara frågar i kassan.
Såhär ser jag ut i det.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Till att börja med gäller det att du använder en bra rengöring till din hud och smörjer in dig med en återfuktande kräm innan du placerar makeupen. Gör du inte det återfuktar hunden sig själv och blir då glansig.
Själv gillar jag Loreals mineralpuder och funkar bra för mig :) Använder mig av en stor getborste när jag placerar det så att det inte ska bli så pudrigt och kakigt :)
Jag skulle också rekommendera mineralpuder. Köper du ett bra mineralpuder så håller det utan problem hela dagen och fungerar bra för att hålla glasen borta. Jag tycker att Purity är bäst och dessutom rimligt pris, jämfört med tex Id. Köpte senast från bjuti.se
Loreal är det ett mineralpuder? Har för mig att det innehåller talk och sådant också…men kan ha helt fel.
Lycka till!
Tack så jättemycket allihopa! =) Får åka in till stan någon dag och leta :P
#2 Nej, jag har inte testat dem. Var finns dem? :)
#3 Ser väldigt fint ut :) Ska se om jag hittar det i ngon affär^^
#7 Okej, tack =)