Carola Häggkvist
Vad tycker du om Carola?
Någon som såg Melodifestivalen igår, hon var nämligen med där, hon hade ett nummer tillsammans med Andreas Johnson.
Hon firade samtidigt att hon varit sångerska i 25 år som känd artist.
Detta stod i tidningen om henne idag:
_Det var en formsak. Kvaltävlingen
i Västerås skulle ta Carola Häggkvist och Andreas Johnson till Globen.
I stället blev det fiasko. Superduon gjorde efter chockbeskedet sitt bästa för att försöka dölja ilskan och irritationen.
Sångerskan ville vid ett flertal tillfällen gå från presskonferensen efteråt. För att inte uppfattas som en dålig förlorare valde hon också att backa hela vägen ut ur arenan, leende och vinkande.
- Det kanske är så att folk har tröttnat på mig, sa Carola i natt._
Vad tycker ni om Carola?
Själv tycker jag att hon har funnits med lite för länge. Det känns lite som om att hon tror att hon är störst och bäst, speciellt när hon ska delta i Melodifestivalen!
Mjo, tycker lite som du, Linnea, vi vet redan att hon sjunger bra liksom
Helena

Tycker hon är en mupp, med bra sångröst.

Hon är läskig. Utger sig för att vara guds gåva till mänskligheten. Vad gäller hennes artisteri, så är han en begåvad sångerska. Men så fort hon öppnar käften utanför sången så är hon en tönt.
Hon sjunger bra, men jag tål henne inte som människa!!! Därför orkar jag inte lyssna på hennes musik heller….
Jag har aldrig gillat Carola

Det känns som om vi är rätt överrens om den punkten :)

Jag tror att Andreas hade klarat sig bättre på egen hand UTAN Canvråla.
Anledningen till att det gick så dåligt för dom tror jag beror på att svenska folket är trött på henne och hennes divalater.
Jag klarar inte av att varken se eller höra hennes skenheliga röst och uppsyn.
Hon är för mycket helt enkelt!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#7 - håller med till 100%!!
Asså jag håller med #7, asså carola har typ varit med nu typ 5 gånger och vunnit 2 gånger eller nått. Så låt nån annan få en jävla chans :P hahah
Jag tycker att hon är hemsk. Visst kan hon sjunga men hon har gått för långt, hon har slagit över. Nu vill hon bara glänsa opch värgrar inse att hennes tid är över, dessutom förstörde hon den lilla gnutta stolthet hon hade kvar med "En eeeevighet, en kort sekuuund" hennes röst lät förskräcklig i den låten och jag skämdes över att skicka iväg henne…
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tycker inte om henne. Störst, bäst och vackrast. Och att hon ska vinna melodifestivalen är ju en självklarhet? Alla älskar ju henne!
Sen tycker inte jag hon sjunger så bra som alla säger, hennes röst låter så tillgjord. Må hända att hon var bra när hon var yngre, innan kändisskapet hade stigit henne åt huvudet, men det varade då inte länge.
#11; Håller med!
Håller med allt negativt som skrivits om henne här haha :D Gillar henne inte någonstans, o har aldrig gjort det heller!

Tycker att det har blivit lite till en grej att inte gilla Carola.
Jag känner inte männikan personligen, har bara läst om henne i tidningarna. Sjunger som en gud hur som helst!

Jag tycker inte om Carola.

Håller med #7 ! Hon va helt enkelt hemsk. Tog i så mycket, vart överdrivet.. Hon är jobbig..

Gillar inte Carola. Hon är löjligt dålig och är en homofob. Hon har ju sagt att alla homosexuella kan bli botade genom en bön. Så hon anser att homosexuella är en sjukdom, precis som Hitler tyckte ;P

#17 Delvis det jag hatar så mycket med Carola. Alla ska vara så som hon önskar, och världen ska anpassa sig efter henne. Sen att hon säger att alla homosexuella kan "botas" rör mig riktigt upprörd.

hon sjunger rent men så fult så det inte är sant. Klarar inte hennes röst alls och har aldrig gjort det så egentlgien har jag ingen åsikt om hon har varit med för länge eller inte.. allt från dag ett är för mycket för mig=p

Jag håller med dej juliapettersson
Hon var ute för länge sedan, hon skulle ha slutat leva på gammla meriter för många många år sedan. Varför gjorde hon inte ett bra avslut och tog adjö med "En evighet?" det här blev bara pinsamt. Hatar allt som har med henne att göra..

tycker att hon är obehaglig med sitt påklistare smile, ögonen ler ju inte, ser helt tomt ut innan för :S brrrr… sjunga kan hon, men ingen jag brukar lyssna på….
Så blekta tänder att dem var blåa ;)

Vi har redan skickat henne 3 gånger. Om vi skickar henne en fjärdegång lär folk undra ifall sverige bara har en artist..

#24 - hahaha, helt ratt!

Det är visst inne och ogilla henne..
Vad grundar ni alla era negativa årsikter om Carola? Hon är inte värre än andra. Om man vill veta hur en artist personlighet egentigen är ska man inte läsa tidningarna utan fråga dennes bekanta.
Jag har ingen årsikt om Carola, lyssnar inte på hennes musik.

Jag känner såhär: Hur hon är som människa vet jag inte, kan inte "hata" henne. Däremot ogillar jag hennes framtoning och tycker att det är mycket jobbigt med fullvuxen kvinna som låter som en 13-14 åring i rösten.
Kan faktiskt aldrig påstå att jag tyckt hon sjungit bra, Sedan är det ju trist att hon verkar ha sån åldersnojja, hon blir ju stramare i ansiktet för varje melodifestival, har svårt att tro det är naturligt….
Hon kan sjunga, men hon har blivit för mkt :S Att hon ens fortsätter att försöka vinna melodifestivalen när hon redan vunnit, Flera gånger! Hon har gått för långt -.-

Carola sjunger otroligt bra, men jag hade tyckt att det hade varit bäst om hon sjöng själv. Tyckte faktiskt att det var bra att dom inte gick direkt till Globen, man måste kämpa för att vinna! Carola har bara glidit fram på en räkmacka och alla tyckt det var så himla bra, men nu börjar folk tröttnat då hon går för långt!

Apropå framtionign,jag kan nämna en lång rad svenska artister som har sämre framtoning än Carola… Att hon "låter som en 13-14 åring" kan vi nog inte göra mkt åt, inte heller att hon är med i melodifestivalen..
Mamma har en åsikt: Andreas Jonsson då? Han har försökt att vinna tre år i rad nu och varit nära. Har inte han gått för långt också? (synd att han inte vann). För att inte tala om alla artister som varit med fler gånger än Carola. För övrigt så tycker jag att Carola har en av sveriges bästa röster och är en stor begåvning och har gjort fantastiska tolkningar av olika sånger. Dessutom kan hon skriva låtar själv! Det är verkligen njutbart att lyssna på henne. Spelar ingen roll vad folk tycker om henne och vilken framtoning hon har (jag tycker inte det är något fel på den).
Mamma är ett fan av Carola ja. :P
Någonting säjer mig att det generationen över oss (typ våra mammor) som gillar Carola, dom var ju unga när hon blev stjärna!
Jag har då bara läst en massa skit om henne, hon uttalar sig negativt om homosexulla och håller på som hon är Guds bästa barn…. Ja fy, man börjar ju undra vad det är för fel på kvinnan!?
Sen lyssnar jag inte på hennes musik. Mina småsyskon skriker bättre…
Låten hon och Andreas Johnsson tävlade med var inte heller någon sådär jättebra låt. Båda låtarna som Andreas Johnsson tävlade med tidigare år var bättre.

#30 Javisst finns det fler som har en framtoning jag inte gillar. Men nu handlade det inte om dem, utan Carola.
När det gäller Andreas Jonsson så är min personliga åsikt ganska lätt att utrycka med ett ord: Boring!
Men jag har en lösning på problemet: Jag lyssnar inte på Carola, eftersom jag inte tycker att hon är en bra artist.
Över huvud taget är det där med smak ganska spännande, det finns lika många sorter som det finns människor…
:) Min mamma lyssnar inte heller på Carola, hon gör som mig, håller sig till storheterna inom hårdrockens fantastiska värld, där finns många talanger!
#17, Vilket också gör det ännu roligare och mer ironiskt att hon är en gayikon :)
Tom
Jag gillar inte hennes sångröst, hennes utseende eller hennes åsikter och hennes engelskautatal är vidrigt (hon sjöng inte "One Love", hon sjöng "One Lööööv").
Men sen är det ju klart att man får en bild av henne via media och så och hon kaske är helt annorlunda privat. Men jag gillar inte hennes musik i alla fall.

Vi är inte de enda som tycker såhär.
"Carolas åsikter fruktansvärda"
Ordkriget är i full gång - Wester i Nordman hoppar på sångerskan.

Pakten mot Carola
Charlotte Perrelli och Linda Bengtzing gick efter sin seger till angrepp på Carola Häggkvist.
Samtidigt bildade de båda vinnarna en pakt mot sin kvinnliga motsåndare:
- Det är vi som tar hem det här nu. Vi kommer att stötta varandra speciellt hela vägen. Vi tar hem det i Globen!
Det är hennes uttalande om att hon och Andreas Johnson gör schlager-SM som "En kul grej" som upprör:
- Jag har sagt hela tiden att jag är med i det här för att jag tar det på blodigt allvar och ställer upp med precis rätt låt. Jag är med för att det känns rätt, annars kan det kvitta, säger Linda Bengtzing.
Charlotte Perrelli håller också med om att man ska ta Melodifestivalen på största allvar.

Tycker hon verkar vara riktigt knäpp. Har aldrig gillat henne

jag gillar henne inte. Varken rösten eller personligheten.
Hon kan ju inte alltid vinna.

Haha… tror inte jag ska lägga mig i den här diskussionen va? Med risk för kompanistryk…
Men jag står för vad jag tycker… att alla ska får tycka vad de vill är det viktigaste!
#3, Håller med dig!

Weil-queen. Hon gillar att skrika och hon tycker icke-kändisar är omåttliga. Nej, jag tål henne inte.
Men #40 har rätt. Folk ska få tycka vad de vill om olika musik och personer.
Jag tycker att hon bara är jobbig på alla sätt och vis :P