Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 6600 ggr
Anna
0

Klädval till konsert

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När ni går på konsert, vad väljer ni att ha på er då?

Jag ska på Paramore den 30 november (har inte varit på riktigt konsert innan) och man vill ju vara fin men ändå kunna rocka loss liksom… Flört

Svarta strumpbyxor, tygskor, lång t-shirt/linne (antingen ljus med tryck eller riktigt färgstark) och en svart, kort jacka över funderade jag på… Kombinerat med lite smycken och tuperat hår! Helst vill man ju ha klackar men blir nog lite för smärtsamt att hoppa runt i, eller vad tror ni? Tungan ute

Jackan jag syftade på ser ut såhär :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ChristineL
0

Det beror på vad jag går på. Vad man inte ska ha på sig är t-shirt med bandet som man ser, hallå, alla andra som är där fattar ju redan att man gillar dom liksom ;) Bekväma skor is the shit. Annars kan man väl ha vad som helst :)

Emelie-G
0

Big no no på klackar på konsert säger jag bara, dels får man ont i föttena själv och dels är det väldigt lätt hänt att man råkar hoppa/trampa på någon annans fötter. Har själv blivit hoppad på av en med stilettklackar, det var väldigt smärtsamt :p Tygskor låter smart men ha inga ljusa, de kommer inte vara lika ljusa efteråt om man säger så.

Jag brukar tänka på att ha jacka eller brallor med bra/många fickor så jag slipper ha väska med mig, den är bara ivägen :p

Anna
0

Nä klackar blir det inte, kommer ha fullt upp med att knarka tabletter efteråt pga rygg (skolios), fötter/knän (osteokondit) ändå, så behöver inte förvärra det ytterligare :P

Eftersom det är inomhus kommer det nog bli riktigt varmt, tänker därför inte ha byxor med fickor eller stor jacka med fickor utan jackan är tunn och man kan knyta den runt midjan. Är ju ändå november och man ska ju köa så något måste man ju ha… Ska ha min lilla axelremsväska med mig, bara för att kunna smuggla in kompaktkameran och förvara extra öronproppar och grejer, haha! Den man kan dock knyta så den sitter där den ska vara.

annaattlid.se

Faidra
0

Jag tycker att det där är bra, det kommer bli jättevarmt om du har något mer. Dock har jag egna erfarenheter om klackar på konsert, det är inte bra. Men kanske Converse? Eller några andra snygga sneakers?

emelie92
0

Jag har ingen speciell konsert outfit men det ska vara bekvämt eftersom man svettas, trängs och hoppas upp & ner som en galning! Satsa på ett par bekväma skor (converse!!) och bekväma kläder!

SofiaOfSweden
0

Du som smålänning borde väl ha rätt koll på det med tanke på era festivaler ;)

Skämt åsido, kör på ett par bra skor som du trivs i, ett par jeans och t-shirt. Vill du kitcha till det så lägger du till lite accessoarer, inte svårare än så! Har aldrig reflekterat över mina outfits på konserter, kanske för att min vardagsstil är rätt rockig iofs.. (:

Anna
0

#6 har aldrig varit på festival i hela mitt liv, intresseras inte av festivallivet, dock mååååste jag se paramore! :D haha

annaattlid.se

SofiaOfSweden
0

haha minsann, hade du gillat festivallivet så hade du sett dem redan förra sommaren!

(och nja, jag har sett bättre spelningar! ;D)

Anna
0

#8 precis, men hultsfred lockade inte mig… ^^

annaattlid.se

Jojaton
0

Bekväma kläder, inte klackar =)) Haha. hade vart såå kul o se Paramore! Tyst

Johanna - Instagram

Anna
0

#10 ska bli så jäkla underbart… har väntat läääänge o nu äntligen! :D