Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3542 ggr
elin
0

Silvershampoo

Har nu vid några tillfällen använt silvershampoo.
Min fråga är kan man ha i silvershampoo i torrt hår och sedan låta det verka?
Förstör det ngn effekt eller blir effekten bättre?
För repektive nackdelar, tack :)

Mvh / Elin

/Elin

Fiona
0

Jag vet faktiskt inte men jag skulle nog inte rekomendera det. Silverschampo innehåller starka ämnen så det är nog inte bra för håret att ha i det en längre stund. Jag blev rekomenderad att låta mitt sitta i fem minruter i duschen av frissan medans en annan tjej fick rådet att tvätta ut det direkt för att det var så starkt. Men du lan ju alltid höra med en frissa om det funkar men det är tveksamt :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Stephanie
0

Men måste det inte stå på förpackningen vad som gäller?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

AliceL
0

jag upplever att det håret som är mer slitet blir mer blekt av silvershampot, men det blir ju också ännu mer skadat.. vilket silverschampoo använder du? själv använder jag matrix, det bleker bra men sliter otroligt mycket..

Maninerna
0

mitt hår blev aldelles strävt, som svinto, när jag använde det. Fast sen tvättade jag håret med ett vanligt shampoo och då blev det vanligt…

Joohannaa
0

Jag har ett silvershampo där det står på förpackningen att man ska ha i det i tort hår och sen inte skölja ur. xo Hm…

Fiona
0

#5 Hmm det finns väl okila då! Fast man bör nog följa bruksamvisningen på flaskan för bästa resultat =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Magster
0

Jag har en fråga om silvershampoo, är det meningen att man ska ha i det flera gånger, asså i en period som den verkar efter, "antal tvättar", eller fungerar det efter bara en gång?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Fiona
0

#7 Man ska tvätta med det regelbundet för att hålla bort gula toner =)

Jenny

Faidra
0

Men fungerar det (asså tar bort de röda och gula tonerna) på naturligt blont hår eller bara färgat?