HJÄLP, mitt hår är gult!
Nu ska jag försöka göra en lång historia kort.
I början av sommaren blekte jag håret 3 ggr med några veckors mellanrum mellan varje blekning för att inte slita så mkt. Det var då väldigt gult så körde med Revlons inpackning "White platinum" som är väldigt bra. Hade även i askblond mellan två blekningar och det blev OK.
Sedan var jag nöjd med min färg men det var rättså gult så hade i Schwarzkopfs Champangeblonda toning/färg som sitter i upp till 48 tvättar och det blev jättefint.
Sedan började den försvinna eftersom den tydligen inte är en äkta hårfärg som jag trodde och håret blev allt gulare.
Då trodde jag att jag var smart och köpte Loreals excell 10 , "mycket ljus beigeblond" 9,13 men vad händer? Håret blev ljusbrunt/grå/gröntonat och såg helt HEMSKT ut.
Blekte därför håret igen igår och är nu väldigt ljusblond men samtidigt väldigt gul. Hade i silverinpackningen i 30 minuter och det blev helt klart mkt bättre men jag börjar skolan på tisdag och vill ha en snygg mer naturlig blond färg tills dess vilket jag inte kan få med silvershampoo eller liknande. Jag behöver tillsätta färg helt enkelt.
Funderar på att tona, mitt hår är grymt slitet efter all blekning så det ska få vila från färgningar o liknande nu. Toningar sliter ju inte på samma sätt.
Funderar på den champangeblonda igen, men undrar samtidigt om ni kan tipsa om någon annan som är bättre? Kanske toningshampoo från schwarzkopf?
Jag vill jättegärna ha tips, för det är inte kul att vara pissgul i håret när skolan börjar :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Har tyvärr inget råd att ge, eftersom jag aldrig färgat mitt hår. Men jag blir helt chockad över ditt tålamod trots allt!
Du kanske kan få mer svar på Hår.ifokus, om du inte redan frågat där?

Mvh Stephanie 

Slinga håret med massvis med slingor i en ljusblond färg! Det finns sånna här "hattar" med hål i som du kan köpa. Dra ut hår ur typ alla hål, färga med färgen du får med och voila! Så kör alltid jag när jag färgar från brunt till blond eller från gult (om det blivit fel) till blond, och det fungerar jättebra varje gång!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#1 Haha, ja men jag vill verkligen ha en fin färg så vad gör man inte? :P
Tack för tipset, har skrivit där också nu =)
#2 Men mitt hår är redan så blont du kan få det, verkligen platina fast med en mycket gul ton. Om det gula försvann skulle det verkligen vara platina :P
Vet du någonbra färg annars?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
testat silverschampo?
#4 "Hade i silverinpackningen i 30 minuter och det blev helt klart mkt bättre men jag börjar skolan på tisdag och vill ha en snygg mer naturlig blond färg tills dess vilket jag inte kan få med silvershampoo eller liknande. Jag behöver tillsätta färg helt enkelt."

Mvh Stephanie 

#5 ojdå, läste lite slarvigt :p

På mig funkar Moods pärlblond kanon. Det är visserligen en "riktig" färg men det kanske tar lite bättre än en inpackning el schampo. Jag blir jämt pissgul när jag bleker men just nyansen pärlblond tar ner det gula jättemycket.
Hade värsta hår katastrofen i dag jag med!
Det började med att jag bortstade mitt hår med en kam i skolan. Då den helt plöstsligt fastnade i axel längd runt 6 cm ovanför min vanliga hårlängd, jag slet och drog och försökte få loss den och alla försökte hjälpa till men mitt hår gick inte att rädda så nu när det helt konstigt med olika längder på grund av att jag behövde KLIPPA av det med en skol sax -.-" not cool
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus

Köp kamomillshampo! Det bleker jättebra, och är mycket bätte och billigare än silvershampo, redan efter en tvätt så tas det gula bort ur håret! Jag köpte de när jag hade gulblond hår, och redan efter en tvätt blev håret jätte blond och fint, UTAN att skada de lika mycket som en toning och färgning gör, eftersom kamomill är en naturprodukt! SUPER! Kostar ca 45:- på hälsokost! (Y)
Det bleks allså redan efter en tvätt!, jag hade i mitt va: 5-10 minuter! (Y)

#9 Ojdå det låter jätte bra & betydligt billigare än silverschampo! Borde kanske köpa det nästa gång istället =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#10, ah gör de (Y) Mycket bättre för håret är det också! ;) Och bleker MYYYCKEET bättre :D