Matt hy??
Jag får lätt glansig hy och hatar det. Skulle vilja ha tips på någon kräm eller lotion som hjälper mot detta.

Jag har också glansig hud, men blir mycket bättre på sommaren när man solar. Om du smörjer in huden blir den ju mer glansig. Det du kan testa är väl någon foundation som är matt eller puder.

För mig är det samma som #1 fast emellanåt kan jag bli väldigt torr :/ Jag använder endast ett mineral puder nu, som ger lite mattare hy.

Pudret är från IsaDora och heter Mineral Compact Powder!
Jag använder också puder och foundation som ska göra huden matt. Men jag skulle vilja ha en kräm som håller huden matt hela dagen så man slipper gå med massa puder, blir "kakigt" känsla och så vill man ju inte känna när det är sommar.

Jag använder det oxå ibland när finnarna blir galna. Men var mest nyfiken på om nån har tips på ngn kräm som håller huden matt hela dagen :)
De finns olika rengöringar som sägs ska hålla huden matt. Men kan inte säga någon såhär på rak arm. Gå till tex Kicks eller nått och fråga dem.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Yves roucher har en kräm som motverkar matt hy. Funkar ganska bra. :)
Det finns hudvårdsserier som motverkar blank hy. Det är hudvårdsserier för fet eller blandhy…leta efter det:)