Mobiler
Vilka funktioner tycker ni en bra mobil ska ha? Varför är den som du har den bästa? Är märket av betydelse? Vilken telefon skulle ni inte köpa igen?

Ringa & smsa 
Så en mobil med bra sms knappar, är ett måste!
det viktigaste är att man kan ringa och sms:a, resten skiter jag fullständigt i egentligen. vill gärna ha lite större knappar. Märket är obetydligt.
/Christine
ringa, smsa, bluetooth och radio :) och vara snygg :p

Hö jag är glad om den funkar att ringa & smsa på den kvittar resten
Har aldrig haft en mobil som kostar över 1000 spänn :P Vid närmare eftertanke köpte jag min första Samsung för 900 och fick sen en annan samsung gratis av min moster!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Walkman Sony ericsson är ett måste för mig;)) Sen måste man ju kunna ringa, sms och en jäkla bra högtalare, för att jag ALLTID måste ha musik, vad jag än gör, städar, mockar, gör läxer osv. ;p
Knapparna är viktiga för att kunna sms:a snabbt och smidigt, sen vill jag gärna ha en dryg batteritid då jag är ganska slarvig med att ladda den.
Nu har jag en LG-touch och den är den sämsta mobil jag någonsin haft. Helt värdelös.

den ska ha mkt plats för musik, bilder etc
lätta funktioner och hyffsat snygg design
Bra kamera (inte nödvändigtvis många pixlar ;)
En lampa(!!!)
Ingen joystick (de blir bara utnötta på engång)
Ordentligt skilda knappar (ju mindre destå bättre, då mellanrumet blir större, helt platta knappsattser än inget för sms:ren xD)
Ingen telefon med lucka (de blir utslitna och är nästan alltid klupigare), möjligtvis telefoner där man skjuter fram knappsattsen
Det är det viktigaste för mig, men telefonen jag har just nu (Sony~K850i) har inte touch skärm, men istället för de vanligaste knapparna som meny, tillbaka och välj så har den sensorer som dels gör det väldigt smidigt och dels bli de aldrig utnötta! Sedan gillar jag itne när telefonerna är för platta heller, de blir svårare att hålla och man måste nästn alltid nvända 2 händer.
K850i är jag verkligen supernöjd med, finns ingen på marknaden ännu som uppfyller alla mina krav som är bättre än vad den redan är. K750i hade jag innan och även denna var jag väldigt nöjd med och ett pluss den hade som är det enda jag saknar på k850i är att den hade ett linsskydd.
Kan varmt rekomendera K850i i.af!
Sony ericssons nya kameramobil med 8 megapixlar låter bättre, men faktum är att bilderna blir bättre med k850i då den sattsar på det man ska, system och inte pixlar :) Sedan har den helt platta knappar också vilket var det värsta jag prövat! xD
Hakuna matata!
Ringa och sms:a, bara. Helst en röd, metallic-färgad eller svart. Märke struntar jag i. Har hittills bara köpt begagnat, men nu har jag fått en ny mobil när jag förlängde mitt abbonemang. Jag vet dock inte vad modellen heter, bara att det är en SonyEricsson.