Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettträning
Läst 1616 ggr
fredrikaa
0

2009 träning!

Nu är det dags för att börja komma igång igen med träningen för 2009. Vi har fortfarande glashalt ute och det har inte stoppat mig. Denna vecka (v.12)  Så har jag gjort mina första premiär pass ute. Det blev ett backpass i början halv hårt och sen ett intervallpass två dagar senare. Jag har idrott i skolan 1 gång í veckan så lite tränad är man :) Jag tränar för vikten´s skull, alltid bra att jogga! :))

Hur ser det ut med eran träning? :)

Nu imorgon ska jag ta mig ut (v.13):) "Måndag"

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Och vad tränar ni för? Själv så tränar jag för att må bra bättre när jag blir äldre :) . Ett udda alternativ i dagensungdom fast någon måste ju tänka på framtiden.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

TerriZue
0

Jag tränar på gym i stort sett varje dag. (Det händer att jag inte hinner så ibland hoppar jag end ag eller två). Mestadels är det motionsträning i form av trappmaskin eller crosstrainer, en gång i veckan (ungefär) tränar jag styrketräning. Är ute och går raska promenader ganska ofta och nu har jag börjat komma igång med Wii-fit hemma igen. :) Det blir bara ett lugnt pass på cirka 30 minuter varje dag eftersom jag redan tränar så mycket annars. :)

Ska dessutom börja dansa nu igen (så fort pengarna finns) och då komme rjag naturligtvis dra ner lite på träningen på gymet, är inte beroende av träning. :P

Jag tränar mest för att jag tycker att det är väldigt roligt och jag vill också förebygga inför framtiden. Jag vill vara rörlig och må bra även när jag blir äldre och har man en vältränad kropp är ju det mycket lättare. :) Jag vill självklart också hålla vikten där den är men det känns inte direkt som att det är ett problem… :)

Oj, det blev ganksa långt.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

NettanLindholm
0

jag har börjat gymma tre dagar/vecka nu sen några veckor tillbaka. behöver bygga upp mycket muskler då jag jobbar inom hästvärlden.
Ska börja jogga sen när det blir bättre väder också :)

SofiaOfSweden
0

I dagsläget är det lite si och så med träning men joggar och styrketränar regelbundet för att hålla vikten, för att jag ser snyggare ut samt för att bli en bättre ryttare. Gick specialidrott under gymnasietiden och då var jag extremt vältränad, det krävdes för att orka med passen vi körde. Efter studenten har jag dock latat till mig rätt mycket, fick väl förmodligen Maradona-syndromet ;) Klarar dock inte av att se min kropp som den är, i andras ögon är den väl normal och vältränad men själv likställer jag mig med Anna Book så nu är det hårdkörning igen;)

fredrikaa
0

Jag är i stallet nästan varjedag då jag har en medryttar häst så där tränar jag ju också mycket! :) Gå vägen till stallet är två km från bussen och sen hem på det blir det 2 km så alltså 4 km när jag åker till stallet med buss. Här nu i år har jag gått till stallet och hem det blev 2 mil sammanlagt. Hade lite och göra så jag tog mig en promenad på ca 2 ½ - 3 timmar :) haha!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Marija
0

Tränar fotboll (just nu är det bara kondition och styrketräning) 2 gånger i veckan. Sedan rider jag 2 gånger (ibland mer) i veckan också, och det är jobbigt vill jag lova. Och allt det som hör till… fodra, mocka, bära vatten, spån, bygga hinder, jaga hästar… Ja, listan kan göras lång! Och självklart idrott på skolan 2 gånger i veckan Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

neonrosa
0

Simtränar 4 ggr i veckan och "friidrott" (= landträning, gym, löpning & annan friidrottsträning osv) 1 gång i veckan. Idrott i skolan 3 dagar i veckan samt simtävlingar ofta på helgerna.

Anna
0

Promenerar/joggar några gånger i veckan i samband med att jag är ute och går med hästen som ännu inte får ridas. Det, + övriga stallsysslor, är min enda motion för tillfället ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

fredrikaa
0

Ja man motionerar mycket oftare än vad man tror! Hästar är livet!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

AnnaFreds
0

Tränar på friskis 2 ggr i veckan, ett baspass och ett på gymmet (Mest kondition)

fredrikaa
0

Det är bra att röra på sig, om man gör det när man är ung så har man nytta av det i framtiden!:) Så alla som ligger hemma och inte gör nått, tänk på din framtid!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Fiona
0

Jag har gympa 3 ggr i veckan & rider mellan 3 & 5 ggr i veckan + stallarbetet varje dag :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

gullenos
0

Idrott fyra dagar i veckan (jag går i idrottsklass) Sen friidrott tre dagar i veckan. Förut hade jag nio dagar i veckan med fotboll och ridning men jag slutade på dom för laget var så dåligt.. plus att jag hade träningar samma dagar så jag åkte mellan :P Men jag tränar för att inte bli tjock och för att träffa kompisarna där :)

mandizen-
0

Jag promenerar/joggar ! För att hålla formen, tappa i vikt..

Cattix
0

Vi ska snart sätta upp våran boxningssäck i garaget, så då blir det boxning några gånger i veckan. Förutom det, promenader kanske två gånger i veckan och lite sit-ups och grejer ibland, för ryggens skull. Och ridningen såklart.

fredrikaa
0

boxningssäck, härligt! En sånn vill man ha för att slå på när man är arg :) vet du vad en sån kostar? : )

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

SofiaOfSweden
0

Hoppas du har mer användning av den än vad jag har, tröttnade efter två dagar haha! Men ledarledda boxningspass älskar jag däremot, är väl mer gruppmentaliteten man är ute efter kanske?

Belindaa
0

Idrott på skolan 2 ggr i väckan, fotbollsträning 2 ggr i veckan, en styrka och en teknik, + att vi ska springa 5 km också. Gör det för fotbollens och kroppens skull ;)

Theres
0

Måndag: Intensivpasset på F&S, 1 timma
Tisdag: Medelpass på F&S, 1 timma
Onsdag: 15 minuter på en rolig maskin på F&S i gymmet :P
Torsdag: Medelpass på F&S, 1 timma
Fredag: Idrott i skolan 1-1,5 timma
Söndag: Medelpass på F&S, 1timma

Är ledig lördagar än så länge ;)

golf.ifokus.se

fredrikaa
0

#19, du är verkligen hurtig! :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Cattix
0

#17 Får försöka göra det roligt att boxas helt enkelt ;-)

Theres
0

#20 Jupp :P Fast har inte tränat sedan i fredags nu, för jag blev sjuk i lördags och är fortfarande jätteförkyld =/

golf.ifokus.se

Kattapult
0

Rider i princip varje dag. På helgerna är jag ibland ute och går med vår lilla shettis.

Min kondition är dock inte vad den borde vara. Så i sommar lär det väl bli att jogga lite :P

fredrikaa
0

#22, krya på dig!  :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Theres
0

#24 Tack =) Tror jag är lite bättre idag så jag ska nog till Friskis och jobba (inte träna då, utan sitta i receptionen) :)

golf.ifokus.se

fredrikaa
0

Igår och idag har jag promenerat 4 km :) Så jag har tränat lite iaf :) Hemma efter en härlig promenad : )

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Buffaomini
0

försöker spinning 3-4ggr i veckan. kör core till alla pass utom ett, finns inget den dagen
sen ska jag börja med två ggr i gymmet. träna upp axlar, rygg etc. bra för jobbet
dock denna vecka ingen core. nyligen gjort en tatuering, ser bättre ut. men jag vill inte ligga ner på golvet och slita/gnida på den. nästa vecka. då!

fredrikaa
0

Prova och se, vad kan gå fel? :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Faidra
0

Har just fått en pilatesboll, eller egentligen min lillasyster, men hursomhelst: Är det någon som kan några enkla, bra övningar som man kan göra på den?

fredrikaa
0

#29 tyvärr så har jag inga tips om sånna övningar.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Zandra---83
0

Jag tränar simhopp 1,5 timme på tisdagar med gruppen, förut så tränade jag även 5 dar själv, men jag har dragit ner nu eftersom det inte är någon mer tävling förre sommaren och sen blir det mer intensivt för mej om jag bara tränar typ en gång i veckan än att träna 6 dagar. Då blir det att jag tänker "äsch det gör inget att det inte går så bra idag för jag kan träna mer imorgon" och det är inte kul med den tanken. Men jag ska börja täna på gym också (vet ej exakt vad, men övningar som är bra för simhoppet).

nonisaga
0

Jag promenerar/ joggar varje dag med hunden :). Och lite mer ;) Ibland så tar jag bara ut hunden för att aktivera honom genom att aportera med honom så jag rör mig inte särskilt mkt, men det är när jag är jätte trött  :P

fredrikaa
0

Idag tog jag mig ut med vovven!:) skönt var det. VI börjar att träna lugnt eftersom hunden är 8 månader och jag är ur kondis!hehe :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Buffaomini
0

numer ska jag gå ner med pre-net, det är ingen mirakel kur som gör att jag tappar 5 kilo på en vecka. nä typ 0,5-1kg i veckan. rimligt.
så till augusti hat jag gått ner det jag ska

så nu satsar jag på mycket konditionträning -spinning och jogging
skippar gymmet och kör bara core en gång i veckan
kondition får väll bli ca 4gg i veckan

fredrikaa
0

jag promenerar ju minst 2 timmar dagen också !:) Så jag hoppas på 50 kg till sommaren!:) Väger nu 54 el 53!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Tindrar
0

Har endast idrott i skolan 2ggr/veckan, red förut 1gång/veckan… Men funderar på att börja jogga någon gång ibland, men mest för konditionen och betygen i framtiden.

fredrikaa
0

Nu ikväll blev det ca en timmas promenad :) Yeah!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Faidra
0

Jag har motvilligt gått en mil idag!

Någon urtråkig grej där skolan släpar ut oss till  ursvik för att gåFlört

Anna
0

Jag ska strax cykla 5km till stallet, promenera/jogga med hästen i 1 timma, sedna cykla 5km hem igen… Jag bävar ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

joooossan
0

Gick 2 mil med skolan förra veckan, så tråkigt.. Men på idrottspasset sist fick vi masage ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Emelie-G
0

Ska springa Midnattsloppet i Gbg som är 1 mil i slutet av augusti, kanske är dags att börja öva upp kondisen ;P

fredrikaa
0

Jag tränar på nu med vovven, :) Har börja att cykelträna lite smått!:) Har gått ner 1 kg. inte mycket att hurra över, äter helt fel ofta. dvs godis!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Eostra
0

Gå hem från skolan (3km) 3-5 dagar i veckan, rida 1h minst en gång i veckan, jogga 3km varje dag, skolgymnastik 2h i veckan och cykla 10km till pappa (+ till stallet och kompisar när jag hinner) så gott som varannan dag så länge som vädret tillåter. Glad

JMax
0

6 km promenad nästan varje dag med barnvagnen, Friskis o svettis mammagympa drar i gång snart med så den ska jag haka på

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
0

Jag har börjat på gym. Tränar där ca 2 ggr i veckan och simmar 500 m 1-2 ggr i veckan.

fredrikaa
0

Cyklat idag i 45 minuter!:) Vovven fick följa med som lite träningssällskap!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Tindrar
0

Kan tillägga att jag även cyklar till skolan (+en omväg varannan vecka då jag möter kompisar innan och bor en bit ifrån mötesplatsen) som kanske max är 1km… Men vill träna, men det blir aldrig av.