Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1813 ggr
Oriel
0

Böja ögonfransar

Hur gör ni för att ögonfransanra ska förbli böjda? Hur länge trycker ni, mascara för eller efter? :D

-' Rebecca Johansson

Emelie-G
0

Brukar inte böja mina då mina är ganska böjda naturligt, men när jag väl gör det så börjar jag längst in och trycker någon sekund, flyttar sedan ut ögonfransböjaren några millmeter och och trycker där någon sekund, flyttar ut lite till osv. Mascara efter.

Zandra---83
0

Man får aldrig ha mascara innan man böjer- fransarna kan gå av då.

lillNasse
0

böjer bara en gång lite längre in till "rötterna" sen så blir det mascara på, håller sig hela dagen för mig :)

böj först, mascara efter ;)

Fiona
0

Jag böjer aldrig då mina är väldigt böjda naturligt men som oavnstående säger så böj aldrig med mascara på då fransarna kan gå av :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

bea28
0

precis, man skall aldrig böja fransarna om man har mascara på. ett väldigt bra råd, som man ska följa!

lillNasse
0

har en kompis som böjer flera gånger per dag, så nu har en del ögonfransar börjat gå av (fast hon inte vill erkänna att hon gör så)

första gången kanske hon inte har mascara först men sen blir det ju som det blir

JMax
0

Jag böjer dem aldrig, jag lixom friserar dem med mascaraborsten

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

hannabrink
0

Böjer längst in och sedan utåt och hålleri några sekunder vid varje tryck. Tar alltid mascara efteråt!

joooossan
0

Brukar inte böja, men har man en dålig frans-dag så gör jag det ;) Börjer inne vid roten och håller någon sekund sedan på med mascara! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Buffaomini
0

böjer dem en liten stund, precis innan mascaran åker på

Marija
0

Jag gör precis så som man absoluuuut inte ska göra.

Mascara först - böjer sedan. Dock tar jag väldigt lite mascara innan, mer efteråt :)

Gör jag tvärtom så ger det ingen effekt, 2 sek senare så ser fransarna ut som om dom öht aldrig sett en ögonfransböjare ;)

Medveten om risken, men thats life.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Belindaa
0

Böjer först mascara sen.

Men jag tror att om man böjer DIREKT efter att man strykt på mascaran så gör det inte så mycket. Då är ju fortfarande mascaran blöt.

AliciaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mascara först, sen låter jag den torka lite.
Och sen böjer jag och trycker i ca 10sek :)

cj79
0

Jag böjer innan mascaran… men jag tycker att de rätar ut sig direkt när mascaran kommer på, trist! Finns det nån viss mascara som inte rätar ut dem igen… tipsa gärna isåfall ;)

Oriel
0

Jag gör precis som #13, om jag böjer innan så blir de raka direkt efteråt.

Men jag har hört talas om att det finns ögonfransböjare med värme?

-' Rebecca Johansson

Fiona
0

#15 Jag har hört att man kan värma böjaren 15 sek fra,för hårfönen för bättre resultat =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

mandariiin
0

jag varierar. ibland

böja - mascara
mascara - böja
värme böjare - maskara - vanlig böjare

men mina blir alltid som innan sen iaf. fast det håller bättre om jag har mascara först, och sen böjer.

mandariiin
0

by the way, vattenfast mascara håller böjen bättre.

Magster
0

Har en vanlig böjare från H&M, funkar jättebra! Nyper inget och tar alla fransarna. Tycker till rätt ordentligt en gång, efter tar jag på mascara. Man ska INTE ha mascara på före. för det är som att klippa fransarna tydligen, jättedåligt för dem.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

AliceL
0

har också problem med att fransarna rätar ut sig, så brukar böja, ta en jättetunt lager, böja lite igen, sen bygga fler med flera väldigt tunna lager med ca 30 sekunders mellanrum :)

[Wera]
0

10-15 sek böjer jag sen mascara på.