Nagellack - mörkare med tiden?
Blir nagellacken mörkare med tiden egentligen? Mamma köpte här om veckan ett ljusblått nagellack från Viva La Diva som jag kunde svära på att jag redan hade hemma. Jag satt nu och letade igenom mina nagellack och hittade mitt ljusblåa. Noterade att dessa inte var riktigt i samma färg då mammas hade lite mer "färg" i sin, lite mer turkos och en klarare färg medan min var lite mörkare, nästan metallicljusblå.
Så nu undrar jag, blir nagellacken mörkare med tiden? Konsistensen ändras ju i och med att de torkar ut lite och kanske bidrar till att lacken blir mörkare, men så mycket ska det väl inte skilja..?

Hmm är du hundra på att det är samma? Jag tycker det högra ser ut att innhålla mer lyster/glitter och inte samma färg. Men om ditt såg ut så när du köpte det ? ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Men gud va skummt :S Hur länge har du haft ditt? Har du testat att röra om i det? Kanske är så att lystern har sjunkit till botten eller något konstigt 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Skumt! Har faktiskt ingen aning..
#3 Skakade om det precis nu och nej, ingen skillnad. Det gamla är helt klart mörkare, det syns nog ännu tydligare efter att jag skakade den. Helkonstigt..
då får vi väl helt enkelt dra slutsatsen att nagellack blir mörkare med tiden ;)
#6 Ja, attans.
Allt håller ju inte för evigt.
Men har du nån aning om hur gamalt ditt kan vara? Är det år vi snackar om?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Ja, annars kan de ju ha ändrat färgen själva…
I fabriken alltså.. 

Mvh Stephanie 

#9 Faktiskt! Är ju en så obetydlig skillnad i mina ögon.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Har svårt att se så mycket skillnad men har gammeldatorn o den har inte så bra färger.
Det kan ju vara olika "kok" från fabrik o då kan det bli lite skillnad.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#8 Nä, 4-5 månader visserligen..

Men efter ett par år tror jag ändå att lacket blir mörkare,för har ett som inte ser ut som när ja köpte det :)